دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
در بازدید نیم‌روزی حسینی‌پور از طرح‌های سلامت عنوان شد
درمان ۵ بیمار خارجی در مازندران/ بهره‌برداری از ۲ دستگاهِ تصویربرداری پزشکی در
همراهی نیم‌روزی هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با استاندار پر از اتفاقات خوب بود؛ از شرکت در مراسم روز پرستار تا بهره‌برداری از ۲ دستگاه تصویربرداری پزشکی پیشرفته و خسته‌نباشید به پرستاران در بیمارستان فاطمه زهرا سلام الله ساری که آن را به "قلب ساری" می‌شناسیم.
آوای خزرآزاده بابانژاد: روز پرستار بهانه‌ای شد برای حضورمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تجلیل از فرشتگانی که بی‌ادعا تلاش می‌کنند و بهبودی و ترخیص بیمار برایشان بهترین خبر است.

استاندار مازندران در جمع پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آن‌ها به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت یاد کرد که دیروز و امروز و فردا در دفاع مقدس و کرونا و برهه‌های حساس کشور، با تأسی از حضرت زینب سلام الله علیها صادقانه ایثار می‌کنند.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه پرستاران نه‌تنها در بعد جسمی در التیام درد‌های بیماران تأثیرگذارند بلکه به آن‌ها کمک می‌کنند تا بر مشکلات روحی و روانی خود غلبه کنند و امید به روز‌های بهتر داشته باشند.

او با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت استخدام پرستاران اعلام کرد: امسال تا کنون وضعیت استخدامی ۷۰۰ پرستار مشخص شد و تا پایان سال وضعیت شغلی ۲۸۰ پرستار دیگر نیز مشخص می‌شود و پیگیر هستیم تا تکلیف افراد باقیمانده نیز در همین دولت مشخص شود.

استاندار مازندران همچنین اشاره‌ای به وضعیت زمان کاری، تعرفه خدمات پرستاری، و بحث فوق‌العاده خاص پرستاری داشت که دولت سیزدهم از پرداختن به آن‌ها غافل نشده است.
 
درمان ۵ بیمار خارجی در مازندران/ بهره‌برداری از ۲ دستگاهِ تصویربرداری پزشکی در
اسامی پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران

در این مراسم از ۲۰ پرستار نمونه تجلیل شد که عبارتند از: فاطمه سعیدی از بیمارستان زارع ساری، طاهره امیدی از بیمارستان عزیزی جویبار، زکیه قاسمی‌نژاد از بیمارستان امام ساری، زینب خاتون داودی از بیمارستان امام فریدونکنار، نرگس صالحی از بیمارستان رازی قائمشهر، حسین آقاجانی از بیمارستان شهدا محمودآباد، معصومه کهن‌روز از بیمارستان امام حسین علیه السلام نکا، کبری زال‌نژاد از بیمارستان طالقانی چالوس، جواد رمضانی از اورژانس ۱۱۵ آمل، زکیه خضوعی از بیمارستان شهدا بهشهر، جواد هدایتی از بیمارستان امام ساری، مجتبی لطفی از بیمارستان خاتم بهشهر، معصومه بهرامی از بیمارستان فاطمه زهرا سلام الله ساری، فاطمه تیموری از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، علی فتحی از اورژانس ۱۱۵ ساری، شیرین باهری از بیمارستان شهدا زیراب، مریم آلوسی از بیمارستان بوعلی ساری، معصومه جلال‌نژاد از بیمارستان امام آمل، سیده منیزه موسوی از بیمارستان امام رضا علیه السلام آمل.

بهره‌برداری از سالن آیت‌الله حسن‌زاده علوم پزشکی مازندران

استاندار مازندران پس از این برنامه، از سالن بازسازی‌شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازدید کرد که حالا مزین به نام آیت‌الله حسن‌زاده آملی شده است.

یکی از بخش‌های این مجموعه، سالن جلسات بود که با حضور استاندار مازندران "جلسه هیأت رئیسه" به عنوان نخستین جلسه در این سالنِ نوسازی شده، برگزار شد.

ابتدا فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه داد؛ اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی را داشته و این عدد در تمام سال گذشته ۲۴۸ میلیارد تومان بوده است.

او اعلام کرد: در ۶ ماهه امسال ۵۰ پروژه به ارزش ۱ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی انجام شده است.

غلامی گفت: تعداد مراکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱۰۰ فراتر رفته و به ۱۰۳ مورد رسیده است ضمن آنکه اورژانس بانوان نیز در ستاد راه‌اندازی می‌شود.
 
درمان ۵ بیمار خارجی در مازندران/ بهره‌برداری از ۲ دستگاهِ تصویربرداری پزشکی در
پذیرش ۵ بیمار خارجی در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۲۲ هزار و ۴۰۰ کارمند و ۲۶ بیمارستان دولتی و ۱۴ بیمارستان خصوصی زیرمجموعه این دانشگاه هستند، گفت: ۳ هزار و ۳۰۹ تخت دولتی، و ۱ هزار و ۱۹۶ تخت خصوصی در این بیمارستان‌ها فعالند و علاوه بر آن، ۹۵۴ تخت دولتی و ۱ هزار و ۱۳ تخت خصوصی در حال احداث هستند.

این مسوول اعلام کرد که امسال ۵ بیمار خارجی در بیمارستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی مازندران تحت درمان قرار گرفتند و اظهار داشت که در پایان سال خبر‌های خوبی در این بخش داریم ضمن آنکه با شرکت‌های مسافری نیز هماهنگی صورت گرفته است که بیمار چگونه و از چه طریق به بیمارستان منتقل و چگونه به مقصد بازگردد.

تجهیزات و امکانات پزشکی عادلانه توزیع شود

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با اشاره به خدمات نظام اسلامی در حوزه سلامت، بر تقویت زیرساخت‌های سلامت‌محور در استان تأکید کرد چرا که مازندران در مقاطعی باید به جمعیتی تا دو برابر جمعیت خود خدمات بدهد.

او با بیان اینکه توزیع پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در برخی مناطق این مهم کمرنگ است و باید چاره‌اندیشی شود.

استاندار مازندران همچنین خواستار توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی و امکانات بهداشت و درمان شد.

حسینی‌پور از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خواست تا با توجه به گلایه‌مندی‌هایی که در بخش دارو وجود دارد، به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.
 
درمان ۵ بیمار خارجی در مازندران/ بهره‌برداری از ۲ دستگاهِ تصویربرداری پزشکی در
او ادامه داد: شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی مازندران واقع در ساری یک ظرفیت مهم برای استان و کشور است، باید این مرکز تقویت شود و در داروسازی "نهضت" ایجاد کنیم به این سبب که دارو به عنوان یک کالای استراتژیک حائز اهمیت است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیشترین مسافر خارجی در مازندران را از عراق داریم، اظهار کرد: گردشگری سلامت هر روز بیشتر می‌شود و ما باید برنامه‌ای داشته باشیم تا به بیمارانی که از کشور‌های اطراف، مازندران را برای درمان انتخاب می‌کنند بهترین خدمات را ارائه کنیم.

بهره‌برداری از دو دستگاه پزشکی در بیمارستان قلب ساری

استاندار مازندران پس از این جلسه، با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، به بیمارستان فاطمه زهرا سلام الله (بیمارستان قلب) ساری رفتند.

حسینی‌پور و هیأت همراه با تقدیم گل، روز پرستار را به پرستاران شاغل در بیمارستان قلب مرکز مازندران تبریک گفتند.

در ادامه نیز استاندار مازندران از دستگاه "اسپکت‌سیتی" که با هزینه ۲۳ میلیارد تومان و دستگاه "سی. تی آنژیوگرافی" با هزینه ۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است، دیدن کرد.
 
درمان ۵ بیمار خارجی در مازندران/ بهره‌برداری از ۲ دستگاهِ تصویربرداری پزشکی در
به گفته دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هزینه آماده‌سازی فضای این دو بخش ۱۱ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان آن از سوی محمدجواد عاشقان از خیران استان به بخش سلامت اهدا شده است.

استاندار مازندران همچنین با تعدادی از بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان قلب ساری دیدار و گفتگو کرد و از وضعیت بیمارستان و رسیدگی به آن‌ها به ویژه از سوی پرستاران پرسید.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها