دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
رئیس مجمع بسیج مازندران:
دانشگاه مازندران میزبان همایش ملی
رئیس مجمع بسیجیان مازندران از برگزاری همایش ملی نقش بسیج در جهاد تبیین و امیدآفرینی جامعه خبرداد و گفت: این برنامه چهارشنبه هشتم آذرماه به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

 آوای خزر - زهرا شریفی: نشست مشترک رئیس مجمع بسیجیان مازندران، مسئول تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلای مازندران و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی امروز یک‌شنبه با خبرنگاران برگزار شد.

شهرام نوری امروز یک‌شنبه در نشست با خبرنگاران از برگزاری همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین و امیدآفرینی جامعه خبر داد و گفت: این همایش صبح چهارشنبه ۸ آذر با سخنرانی دکتر محمد مهدی نژاد معاون علوم و تحقیقات فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار می‌شود.

وی افزود: مجمع بسیجیان استان مازندران در راستای احصا نظام مسائل و ارائه راهکرد علمی فعالیت می‌کند.

نوری، از کسب عنوان برتر مجمع بسیجیان استان طی سه سال پیاپی در سطح کشور خبر داد و گفت: همایش ۵۰۰ نفره نخبگان اقشار بسیج استان با نماینده ولی فقیه فردا دوشنبه در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

سید محمد حسینی واسوکلایی رئیس مجمع بسیجیان مازندران نیز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه جریان سازی، مطالبه گری و امید آفرینی از اهداف بسیج اقشار مازندران است، گفت: مهم‌ترین کارکرد مجمع بسیجیان استان رویکرد دانشی با پشتوانه‌های بسیجی است.

وی افزود: مجمع بسیجیان استان که نخبگان در آن حضور دارند به هفت گروه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حکم‌رانی، آموزش تحقیقات و فناوری، سلامت بهداشت و محیط زیست و آموزش و تربیت تقسیم شدند که به تدوین طرح‌های پژوهشی می‌پردازند تا این طرح‌های به ایده‌های عملیاتی تدوین شود.

رئیس مجمع بسیجیان مازندران با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۲۰ کارگاه روش‌شناسی در شهرهای مازندران برگزار شد، گفت: ساماندهی آب‌بندان‌ها، تولیدات مرکبات، پایانه‌های صادراتی و‌آلاینده‌ها و طرح یکپارچه سازی سامانه‌های آب‌رسانی دارای اولویت از جمله طرح‌های پژوهشی است.

وی افزود: طرح چالش‌های فرهنگی در استان و تقویت مبانی اخلاقی و معنوی جامعه به معنی استحکام در برابر طرح‌های کاذب از اهداف کارکردهای فرهنگی این مجمع است.

دانشگاه مازندران میزبان همایش ملی

حسینی اعلام کرد: سال گذشته کتاب راهبرد ۵ ساله استان مازندران تدوین و به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه رویکرد اجرایی همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین امیدآفرینی است از ارسال ۵۰ مقاله به این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ مقاله منتخب و ۳ مقاله برتر در این همایش ارایه می‌شود.

علی عباس زاده افزود: کمیته علمی متشکل از ۱۷ استان برای این همایش تشکیل شد و برای مجموع مقالات نیز کتابچه در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۱۵ مقاله اول به صورت کامل و ۱۰ مقاله بعدی به صورت چکیده در این کتابچه چاپ می‌شود.

عباس زاده محورهای این همایش را علم و پژوهش، معنویت و‌اخلاق، اقتصاد چ، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و ازادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی ایرانی- اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: