دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: با کمک بهزیستی معلولان این استان که در مناطق محروم زندگی کرده و حتی از امکانات اولیه هم برخوردار نبودند شناسایی‌شده و امکانات در اختیار آنان قرار گرفت.
زهرا شریفی - آوای خزر: سید محمود حسینی پور در حاشیه آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین به توانمندی‌های معلولان جامعه اشاره کرد و گفت: معلولان نیز قشر مؤثر این جامعه هستند و باید با معرفی توانمندی‌ها و موفقیت‌های آنان نگاه جامعه به معلولان را اصلاح کنیم.
 
وی یادآور شد: معلول مازندرانی با کسب رتبه ۲۵ کنکور توانست موردتوجه مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پروش قرار بگیرد این نشان از آن دارد که جامعه معلولان در همه حوزه‌ها حضور موفق دارند.
 
استاندار مازندران شناسایی افراد دارای معلولیت در مناطق محروم استان را از اقدامات این دولت عنوان کرد و گفت: با کمک بهزیستی معلولان این استان که در مناطق محروم زندگی کرده و حتی از امکانات اولیه هم برخوردار نبودند شناسایی‌شده و امکانات در اختیار آنان قرار گرفت.
 
وی بابیان اینکه جامعه معلولان در همه حوزه‌ها فعال هستند و دولت موظف است تا در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال معلولان نیز اقدام عملی کند، افزود: فشار‌های معیشتی خانواده‌های دارای افراد معلول نیز با استفاده از منابع مولدسازی، کاهش خواهیم داد ضمن اینکه در حوزه اشتغال و مولدسازی، در دو سال اخیر افراد معلول زیادی به کار گرفته شدند.
 
حسینی پور ادامه داد: برای مناسب‌سازی معابر شهری نیز مشاور انتخاب شد تا مسائل مربوط به معلولان را پیگیری کند؛ دولت با همکاری شهرداری‌ها متناسب‌سازی فضای شهری را باهدف ارائه خدمات مطلوب به افراد معلول نیز توجه داشته است.
 
استاندار مازندران گفت: این حق این قشر از جامعه است تا در همه عرصه‌ها حضورداشته باشند بنابراین باید بستر مناسب برای فعالیت و حضور معلولان در توسعه استان و جامعه به‌خوبی فراهم شود.
 
حسینی پور افزود: طبق برنامه مشکل مسکن جامعه معلولان مازندران تا پایان دولت سیزدهم باید حل‌وفصل شود. وی حمایت معنوی از جامعه معلولان را از تکالیف مهم مسئولان مازندران عنوان کرد و بر لزوم اهتمام ویژه به این مقوله تأکید کرد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها