دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
استاندار مازندران:
نان گران نمی‌شود/ مردم به شایعات توجه نکنند
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به انتشار شایعاتی درباره افزایش قیمت نان در این استان اعلام کرد که قیمت نان تثبیت‌شده است، نان گران نمی‌شود و مردم به شایعات توجه نکنند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نظر به انتشار شایعاتی درباره افزایش قیمت نان در مازندران، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح ساماندهی وضعیت آرد و نان در سطح ملی یکی از بزرگترین اقداماتی است که دولت سیزدهم انجام داد و بعد از آن با هوشمندسازی خرید نان و صرفه‌جویی قابل توجه در آرد، جلوگیری از قاچاق آرد، اختصاص ۴۰ درصد سوبسید یارانه نان به نانوایان وضعیت آرد و نان را در شرایط مطلوب قرار داد.

او تأکید کرد: به هیچ عنوان افزایش قیمت نان نداریم و شرایط قیمت نان، تثبیت شده است. از این به بعد دنبال کیفی‌سازی نان هستیم و به لحاظ کمیت اقدامات خوبی تا الان انجام شد.

حسینی‌پور ادامه داد: صرفه‌جویی قابل توجهی در توزیع نان انجام شد و در حال حاضر مسئولیت توزیع آرد در شهرستان‌ها در اختیار فرمانداران قرار  گرفت که ما در استان هیچ محدودیتی از نظر تولید و توزیع آرد نداریم.

او بیان کرد:  دنبال این نیستیم شرایطی ایجاد کنیم که باعث بی‌توجهی به مسئله آرد و نان شود. در گذشته تخلفاتی صورت گرفت و نگاه ما این است با مدیریت هوشمند کار پیش برود.

استاندار مازندران گفت: متاسفانه مثل همه‌ی شایعات دیگر که در جامعه معمولا از طریق فضای مجازی پخش می‌شود، افزایش قیمت نان هم شایعه‌سازی بوده و از مردم می‌خواهیم که توجه نکنند، چون هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در استان مازندران وجود ندارد.

حسینی‌پور این را هم گفت که در مازندران ذخایر آرد بیش از حد نیاز وجود دارد و فقط باید در حوزه کیفی‌سازی نظارت کنیم، نانوا‌ها را آموزش بدهیم تا کیفیت نان ارتقا پیدا کند و مردم رضایتمندی حداکثری از وضعیت نان داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها