دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
در شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران عنوان شد
طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله/ نظارت ناصحیح؛ چالش اصلی طرح‌ها/ رونمایی از تخلف پیمانکار در محور دزدبن – مرزن‌آباد!
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در مهمترین نشست اداری استان از تخلف آشکار پیمانکار در طرح تعریض محور دزدبن به مرزن‌آباد پرده برداشت و در همین زمینه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، نبود نظارت صحیح و مستمر را چالش اصلی در کندی طرح‌ها اعلام کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز شنبه ۱۸ آذرماه یازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران در سال ۱۴۰۲ به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار و دبیری فرج‌اله فتح‌اله پور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سالن جلسات شورای برنامه‌ریزی استان و حضور اعضای این شورا برگزار شد.

استاندار مازندران همواره تأکید دارد که شورای توسعه و برنامه‌ریزی مهمترین نشست استانی با حضور مدیران کل و مصوبات آن نیز مهمترین مصوبات استانی است و مسوولان باید شخصاً در آن شرکت کنند.
 
سید محمود حسینی‌پور با اشاره به گشایشی که در ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه در خصوص طرح‌های عمرانی با حضور ریاست این سازمان صورت گرفت، از مدیران استانی خواست تا در جهت گنجاندن طرح‌های مهم در این ماده قانونی اقدام کنند.

او با اعلام اینکه ۱۶ مصوبه مهم در نشست با رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، افزود: ۳ هزار طرح در استان داریم و از ادارات کل خواستیم با توجه به راه‌اندازی سامانه نظارت هوشمند، آخرین وضعیت طرح‌ها در داشبورد مدیریتی آنها ثبت شود.

استاندار مازندران گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد این طرح، انجام شده است و در تصمیم‌گیری‌ها و دریافت اعتبارات کمک‌کننده خواهد بود.

طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله/ نظارت ناصحیح؛ چالش اصلی طرح‌ها/ رونمایی از تخلف پیمانکار در محور دزدبن – مرزن‌آباد!

طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله در مازندران

حسینی‌پور بیان کرد: مازندران از استان‌هایی است که در جذب اعتبارات طبق زمانبندی پیش رفته است و عقب‌ماندگی نداریم.

وی با اعلام اینکه میزان پیشرفت برخی طرح‌ها ممکن است ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده اما به دلیل زمانی ۱۷ تا ۱۸ سال از آن گذشته باشد، گفت: قرار شد کارگروه ویژه‌ای در این زمینه تشکیل و رسیدگی به طرح‌‌ها با در نظر گرفتن رسوب زمانی باشد.

مهمترین طرح‌های ماده ۲۳ در مازندران

در نشست امروز، از بین ۶ دستور که باید مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ مهمترین آن اختصاص به مصوباتی داشت که در مهرماه امسال با حضور دکتر "داود منظور" رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ساری برگزار شد.

طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله/ نظارت ناصحیح؛ چالش اصلی طرح‌ها/ رونمایی از تخلف پیمانکار در محور دزدبن – مرزن‌آباد!

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران جلسه مذکور دارای ۱۶ مصوبه بوده که ۱۱ مصوبه آن استانی و ۵ مصوبه دیگر غیراستانی و مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور است.

گرچه به دلیل قطره‌چکانی بودجه‌های ملی، برخی از مسوولان خواستار استانی‌شدن مصوبات ملی بودند، اما ولی اله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ هر چه پروژه ملی بماند بهتر است و به همین دلیل، مجلس نیز با انتقال پروژه ملی به استانی مخالفت کرد.

"فرج‌اله فتح‌اله پور کامی" رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی مازندران بیان کرد: برای طرح‌های ساختمان پارک علم و فناوری، تامین اعتبار به منظور تعهدات مصوبات سفر رییس جمهور و تکمیل پروژه‌های مهم و محوری استان نظیر؛ محور سوادکوه، کندوان، هراز، فاضلاب رامسر، فعال‌سازی بخش معادن غیر فعال، واحد‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی، صادرات محصولات کشاورزی و ساماندهی و کاهش اقتصاد استان به بازار املاک و مستغلات، فعال‌سازی ناوگان حمل و نقل دریایی، ایجاد اشتغال فارغ‌الحصیلان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به برنامه راهبردی رشد اقتصادی و تخصیص ردیف آببندان‌های استان مجوز ماده ۲۳ صادر شده است.

او اضافه کرد که استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پارک علم و فناوری، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، راه‌آهن شمال، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب، صنعت، معدن و تجارت، گمرکات، بنادر و دریانوردی، بندر امیرآباد، همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و راهسازی شمال، ۱۷ دستگاهی هستند که در اجرای این مصوبات دخیل هستند.  

طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله/ نظارت ناصحیح؛ چالش اصلی طرح‌ها/ رونمایی از تخلف پیمانکار در محور دزدبن – مرزن‌آباد!
تخلف آشکار پیمانکار "دزدبن به مرزن‌آباد"

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران در خصوص مصوبه بررسی، پیگیری و تامین اعتبار منابع مالی مورد نیاز طرح تعریض محور "دزدبن به مرزن‌آباد" اظهار کرد: مشاور این طرح، مشکل تملک زمین و مجوز دادستان در زمینه معدن را مطرح کرد و مقرر شد شرکت زیرساخت و نماینده استانداری در خصوص تملک زمین و مجوز معدن پیگیری و مشکل را رفع کنند.  

به گفته نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، "هنوز شرکت زیرساخت کاری را انجام نداد و حتی در سفر شهرستانی استاندار به کلاردشت، پیمانکار این طرح به صورت نمادین ۵ کیلومتر راه را بست و به این بهانه که در حال ساخت و ساز هستند؛ کسی را راه ندادند، اما بنده وارد مسیر شدم و چیزی ندیدم، گفتند روی دستگاه سنگ‌شکن کار در حال انجام است، اما به آنجا هم رفتیم و خبری نبود، این در حالی است که مبالغ برای ۵ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر دیگر، از قبل به آن‌ها داده شده است.

او ادامه داد: آن‌ها مدعی شدند که سازمان صنعت، معدن و تجارت اجازه کار نمی‌دهد! آن‌ها مصالحی به ارزش نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان را برداشت کردند و خارج از چرخه فروختند اکنون مردم مرزن‌آباد در مسیر پنج کیلومتری مرزن‌آباد به دزدبن مشکل دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نیز بزرگترین مشکل را نبود نظارت‌های مستمر بر طرح‌های عمرانی اعلام کرد، استاندار مازندران نیز معتقد است که اگر نظارت باشد؛ یک ریال پول در جای غیر جابجا نمی‌شود.
 
به گزارش خبرنگار ما، اهالی مرزن‌آباد و چالوس از تکمیل نشدن طرح تعریض محور مرزن‌آباد به دزدبن شدیدا گلایه‌مند هستند و نگرانی خود را از تشدید سوانح در این مسیر خطرناک و پرترافیک بارها به مسوولان اعلام کرده‌اند.
 
افزایش صادرات مرکبات در مازندران

فتح‌اله پور، افزایش سهم صادرات محصولات کشاورزی با توجه به تولید بالای محصولات کشاورزی در استان را یکی دیگر از مصوبات نشست با دکتر منظور عنوان کرد.
 
طرح‌های نیمه‌کاره با قدمت ۱۸ ساله/ نظارت ناصحیح؛ چالش اصلی طرح‌ها/ رونمایی از تخلف پیمانکار در محور دزدبن – مرزن‌آباد!
در این زمینه بابک مؤمنی سرپرست جهاد کشاورزی مازندران می‌گوید: این مهم در کیوی، نارنگی و پرتقال انجام شده است و باتوجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی تا چند ماه پس از سال جدید هم ادامه دارد؛ می‌توان در مجموع گفت که افزایش صادرات صورت گرفته است گرچه توانمندی مازندران بیش از این است.

او این را هم گفت که مازندران ظرفیت صادرات مرکبات به حجم ۵۰۰ هزار تن را دارد و باید برای رسیدن به این میزان از صادرات تلاش کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به استان، تنها ۶۵۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است این را هم اضافه کرد که ۲۶۰ میلیارد تومان اسنادی و مابقی، نقدی است.

او با اعلام اینکه برای طرح‌های مدیریت بحران استان مازندران نیز ۱۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان تنها ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

فتح‌اله پور از مدیران استانی خواست تا در جذب اعتبارات تلاش کنند، ملزم به عقد قرارداد باشند به طوری که تا ۱۵ اسفندماه صورت وضعیت اول و دوم را انجام بدهند.


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها