دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
وزیر کشور در ساری:
شهید فخری‌زاده ترجیح داد در گمنامی به پیشرفت ایران کمک کند
وزیر کشور در دومین جشنواره پژوهشی شهید فخری‌زاده، این شهید گرانقدر را از جمله مجاهدان انقلاب توصیف کرد که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.
زهرا شریفیآوای خزر: احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در دومین دوره جشنواره ملی پژوهشی شهید فخری زاده که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران واقع در ساری برگزار شد، گفت: شهید فخری زاده یک شخص ناشناخته است؛ حق شهید به جا آورده نشده است و شهید عزیز ما همانطور که در ایام حیات گمنام بودند هم‌چنان‌هم گمنام‌هستند.

وی از شهید فخری زاده به عنوان الگوی عملی یاد کرد و افزود: مراتب علمی این شهید بزرگوار آنقدر بزرگ بوده که خارجی‌ها او را پدر هسته‌ای نامیدند و البته گزاف هم نگفته‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه این شهید هسته‌ای در زمان حیات خود، شخصیتی منحصر به فرد بوده است، گفت: او یک مبارز کم‌نظیر با یک‌روحیه عرفانی بلند بوده که علاوه بر مدیریت پیشرو و روحیه عرفانی روحیه فلسفی هم داشت.

وی ادامه داد: شهید یک ارتباط قلبی بسیار نزدیکی با رهبر معظم انقلاب داشت و حضرت آقا نیز به کرات درباره ایشان سخن گفتند و از خدمات وی تجلیل نمودند.

شهید فخری‌زاده، الگوی عملی از پژوهش‌محوری

وحیدی، نام شهید فخری‌زاده را برازنده جشنواره پژوهشی دانست و افزود: پژوهشگران به دنبال یافتن نایافته‌ها هستند و تلاش دارند ناشناخته‌ها را بشناسند و بشناسانند.

وی با بیان اینکه پژوهش؛ یافتن و دست‌یابی به علم است، تاکید کرد: ما نیازمند دولت متفکر و تمدن ساز هستیم، زیرا بر این باوریم دولت تمدن ساز اهل علم بوده و به موضوعات علمی نگاه می‌کند.

وزیر کشور افزود: شهید مصداق یک الگوی عملی هستند که علم را با عمل مخلوط کرد و به کمک پیشرفت دفاعی کشور آمد.

وی گفت: این شهید با آنکه هدف اول دشمن بود، اما از تمامی کسانی که با وی کار می‌کردند محافظت و در مرز‌های دانش حرکت می‌کرد.

وحیدی سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را از جمله اقدامات شهید فخری زاده پیرو منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: شهید فخری زاده با ارتباط صمیمی و درست همه را دور هم جمع کرد و جایگاه او می‌تواند هر جمع و جشنواره‌ای را ارتقا بخشد.

وی افزود:  این شهید یک مدیر برجسته علمی بود و این ظرفیت در محیط علمی بسیار حایز اهمیت است.

وزیر کشور گفت: شهید فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

پژوهشکده دانشگاه نوشیروانی بابل؛ نخستین گام عملی دولت سیزدهم

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه شهید فخری زاده با انجام پژوهش‌های بزرگ علمی، قدرت جهان اسلام را در دنیا افزایش داد، گفت: این شهید والامقام یکی از پژوهشگران دوران معاصر هستند که بر قدرت اسلام اضافه کرد.

وی افزود: شهادت شهید فخری زاده به دشمنان ایران اسلامی این پیام را داد که با علم نمی‌شود با گلوله رفتار کرد.

استاندار مازندران شهید فخری زاده را از مفاخر استان مازندران دانست و گفت: یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم پژوهش محوری بر پروژه‌های کشور است.

حسینی‌پور، ایجاد پژوهشکده در دانشگاه نوشیروانی بابل را اولین گام عملی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: قرار است در این پژوهشکده بسیاری از پروژه‌های مهم استان از جمله پسماند در کار مشترک استانداری و دانشگاه انجام بگیرد.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در بدنه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های وسیع علمی خانواده اجرایی کشور در تمام پروژه‌های علمی و استانی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته این جشنواره در سطح استانی و امسال نیز به صورت ملی برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار