دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران
پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران تمدید شد
دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران از تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره ابوذر تا ۱۰ دی ماه خبر داد.

حسین احمدی با اعلام اینکه خبرنگاران مازندرانی می توانند آثار تولیدی خود را از ۵ دی ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ به سامانه جشنواره به آدرس B2n.ir/abozar بارگذاری کنند، اظهارکرد: در راستای تسهیل دریافت آثار، خبرنگاران می‌توانند علاوه بر ارسال اثر از طریق سامانه، از طریق پیام‌رسان‌های داخلی نیز آثار خود را به جشنواره ابوذر ارسال کنند.

وی افزود: شماره ۰۹۳۰۴۰۵۵۸۰۵ در بستر ایتا و روبیکا آماده دریافت آثار خبرنگاران است. دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران یادآور شد: این رخداد رسانه‌ای در ۱۰ قالب گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، عکس، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست توسط سازمان بسیج رسانه استان برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه هر خبرنگار می‌تواند در ۳ بخش و هر بخش ۳ اثر ارسال کند، یادآور شد: آثار ارسالی بیش از تعداد مدنظر، مورد داوری قرار نخواهد گرفت. همچنین عکاسان خبری نیز می‌توانند ۶ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: خبرنگاران باید آثار خود را در ۱۱ محور شعار سال "مهار تورم، رشد تولید"، جهاد، ایثار و شهادت، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امیدآفرینی و راویان پیشرفت، خانواده، جامعه، فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، کشاورزی، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در سامانه بارگذاری کنند.

احمدی با اعلام اینکه بخش ویژه جشنواره امسال به فلسطین اختصاص یافته است، افزود: "فلسطین، طوفان الاقصی، مقاومت" عنوان بخش ویژه جشنواره پنجم است و خبرنگاران می‌توانند علاوه بر ۳ بخش، در بخش ویژه هم ۳ اثر دیگر ارسال کنند.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با اعلام اینکه در نظر داریم همچون جشنواره قبلی، کتاب جشنواره همزمان با اختتامیه منتشر و توزیع شود، ادامه داد: انتشار کتاب جشنواره‌های سوم و چهارم، رضایت اهالی رسانه را در پی داشت و سند ماندگاری در عرصه خبر باقی ماند.

احمدی خاطرنشان کرد: در دسترس قرار گرفتن آثار برتر، موجبات شفاف سازی جشنواره را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها