دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت:
مردمی‌سازی دولت جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: در فرایند مردمی‌سازی دولت باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با استفاده از ظرفیت نخبگان انجام شود؛ اگر اختیارات دست مردم باشد جلوی بسیاری از فساد‌ها گرفته می‌شود.
زهرا شریفیآوای خزر: سید احمد عبودتیان در جلسه شورای اداری مازندران گفت: مفهوم مردمی‌سازی دولت برای برخی جای سؤال است و نسبت به نحوه اجرای آن ابهام دارند این ایده بیش از ۴۰ سال است که از سوی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؛ بنابراین حاکمیت و دولتی که بخواهد تصدی کند، اسلامی نیست.

وی بیان کرد: از دو سال قبل که آیت‌الله رئیسی موضوع مردمی‌سازی را تشریح کرد، این بحث مطرح شد که آیا مردم حق ندارند در حوزه‌های تصمیم‌گیری معمولی هم دخالت کنند یا صرفا باید در انتخابات از آن‌ها استفاده کرد؟

دستیار رئیس جمهور گفت: دولت برای اجرای این موضوع شروع به برنامه یزی کرد که اولا مردم باید کجای تصمیم گیری باشند؟ ثانیا در هنگام اجرا چرا باید بخش دیگری هم به مردم تحمیل شود و اجرای طرح‌ها به خودشان واگذار نشود؟ موضوع سومی هم که مردم می‌توانند ورود کنند، نظارت است.

عبودتیان به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: نقشه راهبردی گام دوم انقلاب هم مردمی‌سازی دولت است که برای اجرای ان حلقه‌های میانی هم نیاز است.

وی با بیان اینکه ما مردمی‌سازی را در بخش‌های مختلف جامعه از جمله کرونا مشاهده کردیم، گفت: مدیران دولتی با اتکا به بودجه و منابع انسانی خودشان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و باید از ظرفیت مردم برای حل مسائل و اصلاح و ارتقای امور کمک بگیرند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، افزود: در فرایند مردمی‌سازی دولت باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با استفاده از ظرفیت نخبگان انجام شود؛ اگر اختیارات دست مردم باشد جلوی بسیاری از فساد‌ها گرفته می‌شود.
 
مردمی‌سازی دولت جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد
عبودتیان، تقویت ایمان و اعتقاد مسئولان در مردمی سازی، کاهش بروکراسی اداری، رفع موانع قانونی و افزایش حلقه میانی را از الزامات تحقق مردمی سازی دولت عنوان کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: البته مردم مازندران در برهه‌های مختلف این موضوع را ثابت کردند به عنوان نمونه می‌توان به تولید لیمو در خرماکلای قائمشهر اشاره کرد.

مردمی‌سازی اقتصاد مازندران

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال اجرایی کردن فرامین رهبری است، افزود: کسانی که در این دولت کار می‌کنند باید به مطالبات دولت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سید محمود حسینی‌پور رسیدگی به امر معیشت مردم را از رویکرد‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: مردمی سازی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به خوبی آن را لمس کنند.

استاندار مازندران رفع مشکلات مردم را مهم‌ترین اولویت دانست و افزود: مدیران باید مسائل مردم را خوب شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

وی به موضوع گاز استان اشاره کرد و گفت: نباید  بی‌جهت گاز خانگی مردم استان قطع شود بلکه ویلا‌های خالی که گاز آن‌ها مدام روشن است باید قطع شود.

حسینی‌پور به فرمانداران مأموریت داد با همکاری شرکت گاز تدابیری برای صرفه‌جویی و مدیریت گاز اتخاذ کنند.

استاندار مازندران خواستار افزایش سهمیه گاز استان شد و از شرکت گاز خواست این موضوع را پیگیری کند و اینکه گاز واحد‌های تولیدی مدیریت شود و قطع نشود.
 
مردمی‌سازی دولت جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد
وی با تاکید بر جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین باید در مقابل هجمه‌های دشمن فعال باشد؛ دروغگویی و بزرگ‌نمایی در جهاد تبیین ممنوع!

حسینی‌پور افزود: گزارش عملکرد این دولت تا دهه فجر آماده شود و همچنین گزارش عملکرد‌های دولت‌های گذشته در طول انقلاب نیز گفته شود، چون در آن دولت‌ها هم کار‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی جایگاه روابط عمومی را تقویت کنند.

حسینی‌پور به اقدامات سازمان حمل و‌نقل جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آسفالت جاده‌های استان طی دو سال اخیر با ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

استاندار مازندران، نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۴.۶ درصد اعلام کرد که رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی به انتخابات پیش رو اشاره و برگزاری سالم انتخابات با امنیت و مشارکت بالا را از ماموریت‌های اول استان در سال‌جاری اعلام کرد.

حسینی‌پور تاکید کرد: استان مازندران آمادگی کامل برای انتخابات پر شور در اسفندماه سال‌جاری دارد.
 
مردمی‌سازی دولت جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد
وی افزود: مدیران باید به سازوکار مردمی‌سازی کار‌ها  فکر کرده و اینکه چگونه کار‌ها را به مردم واگذار کرد، هر جا کار‌ها به مردم سپرده شد، کار‌ها بهتر انجام شد.

استاندار مازندران گفت: از ظرفیت‌های مردم در عمل و اقدام باید استفاده کرد، هر دستگاهی باید ماموریت‌های مردمی سازی را احصا کند.

حسینی‌پور تعاونی‌ها را در امر مردمی‌سازی مهم دانست و خواستار تحقق این موضوع در حوزه تعاونی‌ها شد.

در پایان این جلسه با حکم استاندار "محمود نبویان"به عنوان دستیار استاندار مازندران در امور مردمی‌سازی دولت" منصوب شد.
 
نبویان از فعالان فرهنگی و اجتماعی بابل و عضو شورای اسلامی شهر امیرکلا و همچنین مسئول هئیت‌های مذهبی شهرستان بابل است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها