دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
مدیرعامل آبفا مازندران:
آغاز ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی در ۲۰۰ روستای مازندران با کمک سپاه کربلا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران اظهار داشت: ۱۹ مجتمع آبرسانی در ۲۰۰ روستای مازندران را با کمک سپاه کربلا آغاز کردیم و روند آبادانی در این بخش تا رفع دغدغه ۱۳۵۰ روستا ادامه دارد.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: مهندس بهزاد برارزاده روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جام رسانه‌ای مازندران که در تالار جمشید ساری برگزار شد، با اعلام اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در حوزه آب و فاصلاب مازندران تعریف شد، افزود: با کمک مسوولان استان توانستیم یکی از استان‌های پیشرو در خدمت‌رسانی به مردم و پیشبرد این طرح‌ها باشیم.

او با بیان اینکه در استان مازندران ۸۵ درصد از آب مورد نیاز از طریق منابع زیرسطحی و بقیه از منابع سطحی تأمین می‌شود، این موضوع را یک ریسک عنوان و تصریح کرد: عقب‌ماندگی در این بخش به هر صورت باید جبران شود.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به وضعیت آبخوان‎های مازندران گفت: اگر بخواهیم میزبان خوبی برای گردشگران و جمعیت‌های ۱۰ تا ۲۰ میلیونی ورودی به مازندران باشیم، لازم است زیرساخت‌های آبخوان‌ها افزایش یابد.
 
آغاز ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی در ۲۰۰ روستای مازندران با کمک سپاه کربلا
برارزاده با اعلام اینکه نیاز استان به مخزن آب ۹۶۸ هزار مترمکعب است، گفت:، اما بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب مخزن داریم یعنی برای همین جمعیت ۳ میلیونی خودمان هم با کمبود آب مواجهیم و لازم است که به عنوان شهر ملی دیده شویم.

او ادامه داد: مازندران حق‎آبه‌هایی دارد که باید از آن استفاده کند، با نگاه خوب دولت سیزدهم و وزیر نیرو نوید این را  داده‌اند تا سهم حق‌آبه‌ای خودمان را از کوه‌های استان دریافت کنیم.

مدیرعامل آبفا مازندران با اعلام اینکه در ۱۳۵۰ روستای استان دغدغه داریم، گفت: این فریاد را داریم که باید دغدغه مردم را حل کنیم، در گام دوم محرومیت‌زدایی مشکل آب ۶۰۰ روستای استان رفع می‌شود، ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی را نیز برای ۲۰۰ روستا با کمک سپاه در حال انجام داریم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها