دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
به وقت هنر/
فریدالله ادیب آیین؛ مجموعه‌دار هنری
یکی از مجموعه‌داران نقاشی که آثاری واقع‌گرایانه از زندگی افغانستان، ازجمله مناظر طبیعی و زندگی روزمره مردم روستایی دارد و به جنبه‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی، و سیاسی کشورش با زبان هنر پرداخته، فریدالله ادیب آیین است.
به گزارش آوای خزر، فریدالله ادیب آیین، هنرمند و مجموعه‌دار معروف افغانستانی است که از جوانی علاقه‌مند به هنر و مجموعه‌سازی بوده است، فعالیت‌های هنری او از سال ۱۳۶۰ آغاز شده و در طول چهار دهه با توسعه و گسترش این مجموعه هنری ادامه یافته است.

وی مجموعه‌ای از آثار هنری با ارزش را جمع‌آوری و نگهداری کرده و آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کلکسیون‌های هنری در افغانستان معرفی می‌کند.

مجموعه هنری ادیب آیین شامل بیش از ۱۲۷ تابلو نقاشی می‌باشد که موضوعات گوناگونی را در بر می‌گیرد این آثار نمایانگر زوایای مختلف زندگی افغانستان، از مناظر طبیعی و زندگی روزمره مردم روستایی گرفته تا فولکلور و جنبه‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی، و سیاسی آن کشور را به تصویر می‌کشند.
 
فریدالله ادیب آیین؛ مجموعه‌دار هنری
این آثار هنری شامل موضوعات متنوعی نظیر زندگی طبقاتی، روستائیان، عشایر، رنجبران زحمتکش، فقر، ادیبان، بنا‌های باستانی، مناظر طبیعی، مافیا، جنگ، خشونت، آزادیخواهی، مبارزه با بی‌عدالتی و حقایق زندگی در تمامی زوایای افغانستان در طول تاریخ معاصر را تجسم می‌دهند.

۲۸ خردادماه ۱۳۹۸، مجموعه هنری ادیب آیین با نام "راه لاجورد" به عنوان مجموعه موزه ثبت شده است این مجموعه شامل آثار هنری ارزشمند و گسترده‌ای است که زمان‌های مختلف حکومت‌ها در افغانستان را پوشش داده است و میراثی بزرگ از هنر و فرهنگ این کشور را در خود جای داده است.

نویسنده: «محموی تابان»

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها