دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
اعضای شورای شهر مرکز مازندران اعلام کردند
تعویق در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ساری در پی نقض تعهد بانک شهر
هشتاد‌ودومین نشست علنی شورای شهر ساری، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی بود که یکی از آن‌ها به گلایه مندی اعضا از نقض تعهد بانک شهر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اختصاص داشت.
زهرا شریفی آوای خزر: پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در هشتاد‌ودومین نشست علنی شورای شهر، به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: ما نیز از شهروندان و و کارکنان شهرداری عذرخواهی می‌کنیم؛ محدودیت‌های مالی از یک‌سو خدمات رسانی به شهروندان را با چالش مواجه کرده از سویی دیگر موجب تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شده است.

وی با یادآوری اینکه مردم به ما اعتماد کرده و در ازای پرداخت عوارض و سایر مشارکت‌ها انتظار دریافت خدمات دارند، افزود: البته شورا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و همواره پیگیر سرعت بخشیدن به روند خدمات‌رسانی و حل مشکلات کارکنان است.

شعبانی همچنین با تقدیر از کارکنان آتش نشانی که در حوادث اخیر با حداقل امکانات حداکثر جانفشانی را کردند، از بانک شهر بخاطر عدم همکاری در پرداخت حقوق نیرو‌های شهرداری گلایه کرد و گفت: متاسفانه معیشت کارکنان تحت تاثیر این چالش قرار گرفته است به هر حال مشکل بیمه و حقوق کارکنان شهرداری باید رفع شود.

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا نیز در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه رجب، روز‌های پایانی دی ماه را یادآور اوج‌گیری انقلاب اسلامی در سال  ۱۳۵۷ عنوان کرد و گفت: در چنین روز‌هایی خشم انقلابی مردم، چنان طوفانی به پا کرد که طومار طاغوت را درهم پیچید و گلبانگ پیروزی در سراسر کشور طنین انداز شد و مردم با شور وصف ناپذیری به استقبال ماه بهمن و رویداد‌های سرنوشت ساز آن رفتند.

وی در بخش دیگر سخنانش به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: معیشت کارکنان با این پرداخت دیرهنگام مورد مخاطره قرار گرفت این در حالیست که در روز‌های گذشته شاهد جانفشانی آتش‌نشانان در سه حادثه غم‌انگیز حریق بودیم.

یوسفی ادامه داد: البته نباید زحمات نیرو‌های خدوم رفت‌وروب، فضای سبز، پاکبان‌ها و دیگر نیرو‌های این نهاد خدمات‌رسان را نادیده گرفت که در شرایط نامطلوب معیشتی قرار گرفتند.

وی افزود: هیچ نیرویی نمی‌خواهد در ذهن مردم ناکارآمد جلوه کند، اما عواملی، چون عدم ساماندهی نیروها، عدم اجرای پروژه‌ها و تاخیر در پرداخت حقوق باعث بی‌انگیزگی نیرو‌ها می‌شود.

علی عاشقان دیگر عضو این شورا با تقدیر از کارکنان آتش نشانی که در حوادث اخیر با حداقل امکانات حداکثر جانفشانی را کردند، از بانک شهر بخاطر عدم همکاری در پرداخت حقوق نیرو‌های شهرداری گلایه کرد و گفت: متاسفانه معیشت کارکنان تحت تاثیر این چالش قرار گرفته است خواستار حل مشکل بیمه و حقوق کارکنان شهرداری شد.

وی از مدیران شهری خواست حساب جدیدی را در یک بانک دیگر باز کنند چرا که بانک شهر تعامل لازم با شورا و شهرداری ندارد و ادامه فعالیت شهرداری در این بانک معنا ندارد؛ از پنج‌شنبه پول در حساب بانک شهر است، اما اقدام به پرداخت حقوق نمی‌کند.

سید افشین راسخ و سید رحمان میرشجاعی دیگر اعضای شورا نیز از تیم عملیات آتش‌نشانی قدردانی و عنوان کردند: از آتش نشانانی که در اطفاء حریق‌های اخیر شرکت داشتند، تجلیل شود.

سیدحسن احمدی سقندیکلایی دیگر عضو شورای شهر به تاخیر بیست و چند روزه در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: برخی‌ها در فضای مجازی این موضوع را به شورای شهر ربط داده‌اند، این درحالی‌ست که شورا نظارت می‌کند و وظایف تعریف شده دارد.

وی ضمن عذرخواهی از کارکنان شهرداری ساری، افزود: البته این حق کارکنان است که دلیل تاخیر پرداخت حقوق را بدانند، چون معیشت آن‌ها منوط به پرداخت حقوق است.
 
تعویق در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ساری در پی نقض تعهد بانک شهر
عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: حقوق این ماه بسته شد و قرار شد روز چهارشنبه به حساب کارکنان واریز شود، اما دوستان بانک شهر دست‌انداز ایجاد کرده و این امر محقق نشد.

احمدی به نقض بانک شهر اشاره کرد و ادامه داد: این اتفاق برای املاکی است که از سال ۹۶ برای آن‌هاست و به‌دنبال سند آن هستند؛ این در حالیست که هفت سال ملک شهرداری و تعدادی از باجه‌ها در اختیار این بانک قرار دارد.

این عضو شورای ششم شهر، خدمات‌رسانی به مردم را جزء وظایف دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و حتی بانک‌ها دانست و خطاب به کارکنان شهرداری گفت: ما نیز نگران شرایط موجود بوده و در تلاش رفع مشکلات پیش آمده هستیم.

وی از شهرداری خواست تا پرداخت بیمه تامین اجتماعی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد و اینکه فعالیت عمرانی که از مطالبات به حق شهروندان فهیم ساری است را تسریع کند.

احمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه آتش‌نشانان ساری، برای سه آتش‌نشان مصدوم در حادثه‌های اخیر شهر آرزوی سلامتی کرد.

سبحان بخشی دیگر عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه حقوق و بیمه نیرو‌ها باید به روز باشد، گفت: از اقداماتی که به چالش‌های امروز منجر شده باید پرهیز کرده و علاوه بر چاره‌اندیشی باید عقلانی عمل کنیم.

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه حقوق کارکنان دغدغه اصلی من است، ادامه داد: به همین دلیل طی روز‌های اخیر به جد پیگیر این موضوع بودم و امیدوارم با همکاری بانک شهر هرچه زودتر حل شود، چون نزدیک پایان سال هستیم و حساسیت‌ها بالاست بخصوص که رویداد مهم انتخابات را هم در پیش داریم.

در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری ساری گزارشی از وضعیت درآمد و هزینه شهرداری ارائه داد.

در ادامه شورا وارد دستور کار شد و در خصوص آخرین طرح‌ها و لوایح شهرداری تصمیم گیری کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها