دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نکا:
بهره‌مندی ۳۹۰۰ نکایی از آموزش‌های مهارتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رجایی نکا اعلام کرد که در ۱۰ ماه گذشته، ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در کارگاه‌های خصوصی و دولتی وابسته به این مرکز، از آموزش‌های مهارتی و کاربردی جهت ورود به بازار کار بهره‌مند شدند.
به گزارش آوای خزر از ساری،  مسلم رضایی محلی با اشاره به فعالیت هفت کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در مرکز فنی و حرفه‌ای نکا و ۱۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان اظهار داشت که این مجموعه‌ها با دریافت تعرفه‌های مشخص شده در هیات نظارت سازمان مربوطه، به ارائه آموزش مهارتی در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر می‌پردازند.

او اعلام کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۳ هزار و ۹۰۰  نفر به میزان ۷۳۰ هزار نفرساعت در حرفه‌های آموزشی تعمیرکار پکیج، اسپیلت و کولر گازی، جوشکاری، plc، کشاورزی (پرورش زنبور عسل، قارچ) و... در سطح شهرستان نکا از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رجایی نکا تصریح کرد: از این تعداد، بیش از ۴۱۰ هزار نفرساعت خدمات آموزشی در بخش دولتی برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰  نفر و بیش از ۳۲۰ هزار نفرساعت آموزشی برای یک هزار و ۴۰۰ نفر در بخش خصوصی ارائه شده است.
 
بهره‌مندی ۳۹۰۰ نکایی از آموزش‌های مهارتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲
 
رضایی محلی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، منجر به کسب مهارت‌ها در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مرتبط با شغل در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
 
او ادامه داد: مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای پس از پایان دوره آموزشی باید در آزمون‌های کتبی و عملی شرکت کنند و در صورت قبولی، گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند که با توجه به کیفی‌سازی آموزش‌ها، این گواهینامه‌ها نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم معتبر است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با قرارگاه مهارت‌آموزی (نیرو‌های مسلح) ۱۶۸ سرباز و نیرو‌های وظیفه از خدمات این مرکز استفاده کردند.

رضایی محلی هدف از برگزاری این دوره‌ها را افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان در بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه و همچنین بهره‌گیری بهتر از زمان سربازی و افزایش نشاط اعلام کرده است.
 
بهره‌مندی ۳۹۰۰ نکایی از آموزش‌های مهارتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲
او همچنین اعلام کرد: در راستای فراخوان شناسایی استعداد‌های برتر مهارتی در شهرستان نکا، ۱۴۷ نفر در ۱۲ حرفه، جهت حضور پر قدرت مهارت‌آموختگان جوان این شهرستان در مسابقات ملی مهارت سال ۱۴۰۳ شناسایی و برای رقابت به اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان معرفی شدند.
 
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رجایی نکا یادآور شد که هر ساله مسابقات ملی مهارت با هدف تلاش جهت تقویت روحیه خودباوری در جوانان، ایجاد خلاقیت و نوآوری، فرهنگ‌سازی و ایجاد بستری مناسب برای رقابت سالم و توسعه کارآفرینی، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ارائه فرصتی برای نمایش توانمندی و شایستگی جوانان، ایجاد ساز و کار‌های لازم برای بالابردن مهارت‌های ملی در سطح بین‌المللی و برقراری تعامل بین نیروی کار و محیط دنیای واقعی کار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها