دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
یادداشت/
خیریه‌ی بانوی توانا؛ یاریگر اشتغال و اقتصاد خانواده
بیش از دو دهه است برای توانمندی زنان تلاش می‌کنند، یاریگر اشتغال و اقتصاد خانواده‌اند، دستگیر و پیگیرند. برخی از آن‌ها که آموختند؛ حالا آموزش می‌دهند و برای خودشان کسب و کاری راه انداخته‌اند. این‌ها حاصل تلاش و اراده "خیریه بانوی توانا"ست.
آوای خزر آزاده بابانژاد: برخی تابلو‌ها و استند‌هایی که در مسیر‌های پر رفت و آمد قرار دارند، اسباب کنجکاوی را فراهم می‌کنند؛ به ویژه زمانی که یک خبرنگار باشی و بخواهی از آن یک سوژه خبری به دست بیاوری.

در خیابان انقلاب ساری، تابلوی "بانوی توانا" و چند روز نیز یک استند زیبا با همین نام توجهم را جلب کرد. بالاخره بعد از پوشش اخبار از یک جلسه‌ی سه ساعته در استانداری، در مسیر همیشگی‌ام یعنی ایستگاه تاکسی انقلاب، مصمم شدم که سری به دفتر بانوی توانا بزنم.

آسانسور نداشت و یک طبقه را با پله رفتم، پله‌هایش استاندارد و راحت بود. روی یکی از در‌ها نوشته شد، بانوی توانا. در زدم و وارد شدم. هنوز حرفی نزده ذوق‌زدگی‌ام را نتوانستم پنهان کنم و گفتم: چقدر عالی!
 
دست‌ساخته‌های زنان هنرمند بود که گویا مستقیم به بازار می‌رفت، چون این محصولات را در برخی از فروشگاه‌ها و یا دستفروشی‌ها می‌دیدم. بعد از سلام و احوالپرسی و معرفی خودم، با خانم یوسفی عضو هیأت مدیره "کانون خیریه بانوی توانا استان مازندران" صحبت کردم. بله! اینجا یک خیریه است.
 
خیریه‌ی بانوی توانا؛ یاریگر اشتغال و اقتصاد خانواده
برای آن‌ها هم جالب بود که بدون هماهنگی آمده‌ام و می‌توانم این خبر را هم بدهم که روز پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه در روز فرخنده‌ای که تولد امام علی علیه السلام و روز پدر است، قرار گذاشتند که خیریه بانوی توانا را به عنوان یک نهاد رسمیِ مردمی افتتاح کنند.

خانم یوسفی اعلام کرد که ۲۵ سال سابقه کاری داریم، ۱۹ نفر عضو هیأت مدیره هستیم و ۱۵۰ بانوی توانمند را زیر پوشش داریم. فعالیت‌های آن‌ها نیز در حال حاضر محدود به خیاطی، طراحی، و بازاریابی است و در همین زمینه نیز کلاس‌های رایگان آموزشی را با حضور اساتیدی که آن‌ها هم می‌خواهند تا حدودی سهیم در این کار خیر باشند، برگزار می‌کنند.
 
آن‌ها حتی کلاس آموزشی در زمینه کامپیوتر و محتوای دیجیتال را هم دنبال می‌کنند و قصد دارند رشته‌هایی که بانوان می‌توانند با مهارت در آن وارد بازار کار شوند را در این خیریه آموزش بدهند.
 
خیریه‌ی بانوی توانا؛ یاریگر اشتغال و اقتصاد خانواده
یکی از اقداماتی که به گفته خانم یوسفی حائز اهمیت است این است که فعالیت آن‌ها در راستای حفظ محیط زیست هم هست، کیسه‌های پارچه‌ای با طرح‌هایی از طبیعت نیز تولید می‌کنند، ضایعات حاصل از پارچه را به کالای مفید تبدیل می‌کنند و حتی برخی از بانوان پارچه‌ها یا لباس‌های قدیمی را که بلااستفاده مانده است را در اختیار خیریه قرار می‌دهند و بانوان توانا از آن محصولات زیبایی می‌سازند.

این خیریه گرچه در ابتدای کار خود اولویت را به زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست داده بود، اما حالا پذیرای عموم زنانی است که دوست دارند کار و حرفه‌ای را یاد بگیرند و محصولاتشان را به فروش برسانند.
 
خانم یوسفی این را هم گفت که شرکت کاریابی "کارپه" یکی از حامیان خیریه است و برخی از بانوان جویای کار و علاقمند به آموختن خیاطی و طراحی را به این سمت سوق می‌دهد.
 
خیریه‌ی بانوی توانا؛ یاریگر اشتغال و اقتصاد خانواده
حمایت از اشتغال زنان به این صورت است که خیریه مواد اولیه را در اختیارشان قرار می‌دهد، کار را از آن‌ها تحویل و پولش را پرداخت می‌کند و کالای نهایی را به خریداران عمده می‌فروشد، پول‌های حاصل از آن نیز برای خرید مواد اولیه جدید صرف می‌شود و این چرخه که حالا ۲۵ سال از آن می‌گذرد و تبدیل به خیریه بانوی توانا شده است، ادامه دارد.

خانم یوسفی این را هم گفت که برخی از آموزش‌دیدگان اکنون برای خود کسب و کار پیدا کردند و عده‌ای را هم کنار خود دارند و این یکی از مزیت‌های توانمندسازی بانوانی است که با اراده و اعتماد به‌نفس برای ایجاد یک درآمد پایدار و روزی حلال تلاش می‌کنند.

دیدن بانوانی که برای ارتقای نظم و اقتصاد خانواده تلاش می‌کنند، برایم تماشایی‌ترین تصاویر است چه اینکه بانوی توانا، یک خانواده توانا، و یک خانواده توانا، یک جامعه‌ی توانا را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
به امید جامعه ای توانا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها