دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:
افتتاح طرح ساماندهی ۱۸ گلزار شهدا در مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیته شهدا و ایثارگران ستاد دهه فجر مازندران با بیان اینکه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۱۲۱ مزار شهید ساماندهی شده است، تعداد گلزار‌های شهدای ساماندهی‌شده در استان را نیز ۱۸ مورد اعلام کرد.
به گزارش آوای خزر، سعید کهنسال در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارکه فجر که میثاق جاودان امت و امام بوده و با ایستادگی و شهادت جمعی از مجاهدان انقلابی رقم خورده است، پایه همه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را نیز ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت عنوان کرد.

او با اشاره به نواخته‌شدن زنگ انقلاب در مدارس مازندران و آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: امروز مراسم پاسداشت شهدا در ۱ هزار و ۵۸۷ گلزار شهدای سراسر استان انجام می‌شود.

برگزاری میهمانی لاله‌ها در همه شهرستان‌ها، تجلیل از فجرآفرینان، انتخاب برنامه محوری شهدا در گلزار شهدای شهیدآباد بهشهر همراه با گلباران مزار شهدا، رزمایش طرح سپاس، خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی، اجرای سرود و نماهنگ، تبلیغات محیطی، دیدار و گفتگو با زندانیان سیاسی دوره انقلاب، یادواره فجرآفرینان، برپایی نمایشگاه و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را ازجمله رویداد‌هایی است که به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

کهنسال از ساماندهی ۱۲۱ مزار شهید در مازندران خبرداده و گفته ساماندهی ۱۸ گلزار شهدا نیز انجام شده است و در دهه فجر افتتاح می‌شود.
 
افتتاح طرح ساماندهی ۱۸ گلزار شهدا در مازندران
این مسوول بیان کرد: در ۲۲ بهمن نیز مطابق هرساله حضور خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگران و جانبازان مایه افتخار است که همراه با عموم مردم در جشن پیروزی انقلاب شرکت می‌کنند.

او از شهرداری‌های استان به واسطه تبلیغات محیطی، نصب بنر و دعوت به جشن ملی از طریق تلویزیون‌های شهری تقدیر کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، یکی از برنامه‌های دهه فجر را نشست با نخبگان و تشکل‌های معین و روایتگری دوران انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد که این روایتگری به ویژه برای جوانان حائز اهمیت است چرا که باید نسبت به دوران انقلاب آگاهی پیدا کنند و بدانند که از دوران ذلت و خفقان به دوران عزت و آزادگی رسیدیم.

سعید کهنسال در پایان سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت به سمت مردمی‌شدن پیش می‌رود، برگزاری بسیاری از همایشات باشکوه را که با مشارکت مردم انجام می‌شود را نشانه ارادت خالصانه نسبت به ساحت ایثار و شهادت عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها