دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
مدیرکل ورزش و جوانان:
تجهیز ۲۶ خانه ورزش در روستاهای مازندران به‌مناسبت دهه‌فجر
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از تجهیز ۲۶ خانه ورزشی استان در دهه فجر خبرداد که این تجهیزات به صورت کارناوال، راهی روستا‌ها می‌شوند.
به گزارش آوای خزر، علی رجبی در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این ایام، ۲۲ طرح دولتی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران افتتاح می‌شود.

او یکی از مهمترین برنامه‌های دهه فجر را تجلیل از نام‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و مسوولان مازندران عنوان کرد که در ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

رجبی تصریح کرد: ۲۵۰ ورزشکار استان، هدایایی که مقام معظم رهبری اهدا کردند را دریافت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: در روز ۱۸ بهمن ماه، جشن ورزشکاران نیز در یکی از خیابان‌های شهرستان بهشهر با همکاری فرمانداری و شهرداری برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: اجرای فاز نخست طرح ورزش و مردم، اختصاص ۴۰ سالن ورزشی به بانوان در ساعات ۷ صبح و ۷ بعد ازظهر، برپایی کارگاه دانش‌افزایی در سراسر استان، المپیاد کارگری به همراه حمل مشعل در بابل، برگزاری مسابقات جام حذفی دهیاری‌ها، مسابقات نهایی المپیاد پایگاه‌های مقاومت بسیج طرح شهید عجمیان در ۲۱ رشته ورزشی - پژوهشی - علمی به میزبانی فریدونکنار و ساری، برگزاری مسابقات کارکنان دولت، و مسابقات یاریگران زندگی با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از برنامه‌های دهه فجر هستند.

رجبی گفت: در همه شهرستان‌ها مسابقات پیاده‌روی خانوادگی و یا مسابقات دوچرخه‌سواری برگزار می‌شود، مسابقات چهار جانبه‌ای هم در سالن سید رسول با شرکت چهار تیم فوتسال را داریم که همه بازیکنان بالای ۵۰ سال هستند.
 
تجهیز ۲۶ خانه ورزش در روستاهای مازندران به‌مناسبت دهه‌فجر
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از تجهیز ۲۶ خانه ورزشی استان در دهه فجر خبرداد که این تجهیزات به صورت کارناوال، راهی روستا‌ها می‌شوند.

این مسوول گفت: مسابقات گل کوچیک در محلات، و مسابقات ورزشی در ۶ رشته برای نخستین‌بار در ۳۴ محله آسیب‌پذیر نیز در دهه فجر برگزار می‌شود.

او در پایان با اشاره به جایگاه ممتاز ورزش مازندران در کشور و اینکه به اندازه مدال‌هایش دیده نشد، اما این را هم اشاره کرد که پیش از انقلاب ۲۴ مکان ورزشی داشتیم و اکنون به ۵۷۳ مکان ورزشی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ما، سرانه ورزشی استاندارد در دنیا ۲ متر و ۳۰ سانتی‌متر است، این سرانه در ایران کمتر از یک و در مازندران ۱.۳ است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها