دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
در دیدار هیات تجاری قزاقستان با مسوولان مازندران عنوان شد:
تمایل مانگستائو به استفاده از تجربه شیلات مازندران/ آمادگی مازندران به لغو روادید با قزاقستان
دیدار هیات تجاری استان مانگستائو با مسوولان مازندران در بردارنده مطالب مهمی بود؛ طرف قزاق به طور جدی مایل به استفاده از تجربه همسایه جنوبی خود در بخش شیلات است و مازندران نیز باتوجه به نیازمندی‌های همسایه شمالی خود، تمایل به صادرات و تبادل دانش دارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: یک هیأت عالی‌رتبه از مانگستائو جمهوری قزاقستان به سرپرستی "ماتایف" رئیس مصلحت این استان که از شب گذشته وارد مازندران شده بودند، بعد از ظهر امروز نشستی با سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در سالن شهید رجایی استانداری داشتند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه  ۵۰ درصد مردم قزاقستان مسلمان هستند و از دیرباز روابط حسنه‌ای بین دو کشور برقرار بوده است، قزاقستان را یکی از شرکای تجاری - فرهنگی نجیب و با شرافت در بین همسایگان ایران و مازندران عنوان کرد.

او با بیان اینکه مازندران از نظر ژئوپولتیک و جمعیت در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد؛ از مزیت‌های مهم این استان به مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب اشاره داشت و مزیت بعدی را نیز فاصله کمتر از سه ساعته با تهران مرکز ایران عنوان کرد.

نقش موثر مازندران در امنیت غذایی، ورود سالانه ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر به این استان، دارا بودن طولانی‌ترین ساحل شمالی به طول ۴۸۰ کیلومتر و نزدیک بودن به جنگل و دریا، همچنین بهره‌مندی از سه بندر و سه فرودگاه در شرق، غرب و مرکز استان، تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید به نظام اسلامی و البته داشتن تمدن بالای دو هزار ساله و مردمانی سخت‌کوش، خونگرم و مهمان‌نواز، دیگر امتیازات مهمی بود که استاندار مازندران در وصف این استان به طرف قزاق ارائه داد.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به معادن استان مازندران و مانگستائو و اشتراکاتی که در این زمینه وجود دارد، خواستار همکاری در زمینه ارتقای ارزش افزوده این کالا‌های باارزش شد.  

استاندار مازندران اظهار داشت: در دولت سیزدهم گرایش جمهوری اسلامی ایران نسبت به تبادل تجارت، اقتصاد و فرهنگ با کشور‌های همسایه از طریق تقویت روابط و دیپلماسی فعال با کشور‌های حاشیه خزر حائز اهمیت است.

او ادامه داد: به همین  دلیل در سفر سه ماه پیش به جمهوری فدرال روسیه، قرارداد‌های خوبی را با این کشور دوست و همسایه در زمینه تبادل کالا داشتیم و اکنون ۱۲۰ قلم کالا را به روسیه ارسال می‌کنیم.

حسنی‌پور اشاره‌ای هم به مزیت‌های بندر نسل سه امیرآباد با قابلیت خط رو - رو ریلی داشت و همچنین وجود بنادر نوشهر و فریدونکنار را از دیگر ظرفیت‌ها جهت تقویت همکاری تجاری بین دو استان عنوان کرد.

او اعلام کرد که امکان ایجاد کارخانه کاتد مس در مازندران و بهره‌گیری از معادن قزاقستان وجود دارد و در این زمینه آمادگی وجود دارد.
 
تمایل مانگستائو به استفاده از تجربه شیلات مازندران/ آمادگی مازندران به لغو روادید با قزاقستان
صادرات انواع محصولات مانند گل و گیاه، شیلات، معدنی، مرکبات، کیوی، برنج، لبنیات و نوشیدنی‌ها و فرش نیز ازجمله مواردی بود که استاندار مازندران اعلام کرد که به قزاقستان صادر می‌شود.

حسینی‌پور سطح روابط فعلی ایران با قزاقستان را مورد قبول ندانست و اظهار داشت که این روابط به طور ویژه با توجه به اشتراکات فرهنگی و سیاسی باید در بخش تجاری و گردشگری نیز تقویت باشد.

او یادآور شد که آیت الله رئیسی رییس جمهور ایران، این اختیار را به استاندار مازندران داده است که روادید برداشته شود و سطح تعاملات با کشور‌های خزر افزایش یابد.
 
دعوت به سرمایه‌گذاری قزاقستان در مناطق آزاد مازندران

استاندار مازندران بیان کرد: اخیراً ایجاد منطقه آزاد مازندران نیز توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و از همین حالا از شرکت‌های قزاقستان دعوت می‌کنیم با توجه به معافیت ۲۰ ساله در این منطقه، به فرصت سرمایه‌گذاری در سه نقطه مازندران بیندیشند.

حسینی‌پور اشاره‌ای هم به خط پروازی مستقیم از ساری به آکتائو قزاقستان داشت و اظهار امیدواری کرد که گرچه سطح روابط بیشتر شده است، اما این روابط و رفت و آمد‌ها به اندازه‌ای باشد که روزی دو پرواز صورت بگیرد. اکنون یک پرواز در هفته انجام می‌شود و حتی مایل هستیم که خط بازید ویژه را برای گردشگران قزاقستان در مازندران ایجاد کنیم.

او با اعلام اینکه ۲۷ دانشگاه در مازندران داریم و دو واحد آن بین‌المللی است، اظهار داشت که در زمینه علمی می‌توانیم تبادل داشته باشیم.
 
تمایل مانگستائو به استفاده از تجربه شیلات مازندران/ آمادگی مازندران به لغو روادید با قزاقستان
نماینده عالی دولت در مازندران اشاره‌ای هم به وجود ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان در مازندران داشت و عنوان کرد که با تبادل نخبگانی می‌توانیم در ارتقای مباحث صنعت، گردشگری و تجارت ارتباط خوبی را با ایجاد یک میز مشترک داشته باشیم.

حسینی‌پور یادآور شد: از زمان حضورش در مازندران به عنوان استاندار، هفت هیأت از قزاقستان به مازندران آمدند و ۶ هیأت از مازندران به قزاقستان اعزام شدند، و با عنایت به مشترکات زیاد دو کشور و استان در خزر، گسترش همکاری در بخش اقتصاد دریا پایه را خواستار شد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد که استاندار مانگستائو نیز سفری به مازندران داشته باشد. (استاندار مانگستائو دعوت شده بود، اما به دلیل جلسه مهم ملی سفرش را لغو کرد)
 
تمایل مانگستائو به همکاری در بخش شیلات با استان مازندران

به گزارش خبرنگار ما، در ادامه نیز "ماتایف" رئیس مصلحت استان مانگستائو قزاقستان اعلام کرد که سال گذشته پرواز مستقیم را از گرگان به آکتائو داشتیم و امسال پرواز مستقیمی را از آکتائو به ساری داریم.

او اظهار داشت: سالانه ۱۲۰۰ گردشگر ایرانی از مانگستائو دیدن می‌کنند و انتظار این است که این تعداد تا ۱۰ هزار نفر افزایش یابد (هم از ساری و هم از گرگان)

رئیس مصلحت استان مانگستائو با اشاره به برگزاری همایش تجاری سال گذشته در مانگستائو که ظرفیت‌های این استان به نمایش گذاشته شد و بازرگانانی از ایران و مازندران نیز حضور داشتند، یادآور شد که اعلام همکاری از سوی دو طرف در برخی مسائل عنوان شد.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد استان مانگستائو صنعتی است و ۸۰ درصد محصولات آن نیز از کشور‌های همسایه می‌آید با اشاره به تنوع تولیدات و محصولات مازندران، همکاری مانگستائو - مازندران را مهم عنوان کرد.
 
تمایل مانگستائو به استفاده از تجربه شیلات مازندران/ آمادگی مازندران به لغو روادید با قزاقستان
ماتایف به طور خاص از همکاری در بخش شیلات و پرورش ماهیان در قفس گفت که دانش این کار به مانگستائو انتقال یابد یعنی از تجربه شیلات مازندران استفاده شود.

او همچنین اعلام کرد که در زمینه ورزشی نیز امکان همکاری وجود دارد و می‌شود تیم‌های ورزشی دو طرف با یکدیگر همکاری داشته باشند.  

رئیس مصلحت استان مانگستائو اشاره‌ای هم به فعالیت صد‌ها شرکت ایرانی در قزاقستان داشت و اعلام کرد که بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در آکتائو مستقر هستند و بیشتر فعالیت‌هایشان نیز در بخش صنعتی، مواد غذایی، مهندسی و صنعت ساختمان است.

ماتایف اشاره‌ای هم به وجود سه بندر در مانگستائو داشت که مهمترین آن آکتائو است و برای گسترش همکاری با مازندران به این دلیل که پرواز مستقیم وجود دارد، حائز اهمیت است.

او همچنین عنوان کرد که چشم‌انداز گردشگری را خوب ببینیم، دید و بازدید‌ها می‌تواند برای دو استان مفید و ثمربخش باشد.

دو طرف در پایان خواستار گسترش همکاری شدند، هدایایی نیز بین دو طرف رد و بدل شد. طرف قزاقستان از میهمان‌نوازی مازندران قدردانی کرد. موسیقی زنده‌ای نیز توسط دو هنرمند قزاق اجرا شد که قزاق‌ها آن را در اعیاد خود می‌خوانند و به جهت سالگرد پیروزی انقلاب ایران، این موسیقی تقدیم به مردم ایران و مازندران شد.

به گزارش خبرنگار ما، هیأت ۳۱ نفره قزاقستانی یک هفته را در مازندران خواهند ماند، این هیأت متشکل از تعدادی خبرنگار، معاون اول استاندار مانگستائو، رئیس مصلحت مانگستائو، فعالان اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، گردشگری و اجتماعی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها