دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
مدیرکل صمت مازندران خبرداد
نمایش توانمندی‌های صنعت مازندران از ۱۵ تا ۱۸ بهمن در نیاوران ساری
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعت (۱۵ تا ۱۸ بهمن‌ماه) به مناسبت دهه فجر در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری خبرداد که با حضور معاون وزیر صمت و هیأت‌های تجاری خواهد بود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۸ در نخستین یادواره شهدای اصناف مازندران که در حسینیه عاشقان ساری برگزار شده بود، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه به نام حجت‌الاسلام سید حسن سعیدی یادآور شد که در دوران جنگ تحمیلی وقتی خبر کمک اصناف مازندران به رزمندگان منتشر شد، برخی‌ها احساس شرم کردند؛ بنابراین به روشنی مشخص است که اصناف و بازاریان نقش مهمی در استقلال و امنیت کشور داشته و دارند و از اینرو قابل احترام و ارزش هستند.

بیان دستاورد‌های انقلاب یکی از برنامه‌های مهم ستاد دهه فجر در استان‌هاست؛ در مازندران نیز این ستاد با ۲۶ کمیته تخصصی به مسوولیت مدیران کل تشکیل شده و یکی از آن‌ها کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است.

ریاست این کمیته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش از انقلاب تعداد کمی کارخانه در استان داشتیم، اعلام کرد که اکنون ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان با اشتغال ۸۳ هزار نفر مستقر هستند.

او با اشاره به برکات پیروزی انقلاب و رسیدن به خودکفایی در بسیاری از نیازمندی‌های کشور، اظهار داشت که در دهه فجر امسال ۱۳ طرح شامل یک طرح ملی و ۱۲ طرح استانی با سرمایه‌گذاری ۱ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۹۳ نفر افتتاح می‌شود.

مدیرکل صمت مازندران ادامه داد: این طرح‌ها از بتن سیار گرفته تا تولید کاغذ مقوا و پارچه و خوراک دام؛ در بابل، گلوگاه، نور، بابلسر، ساری، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و بابلسر با حضور آقای منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.

این مسوول گفت: جلسات بسیاری را با تولیدکنندگان، خانه صنعت و معدن، تشکل‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و دیگر کسب و کار‌ها در خصوص برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه‌های ویژه دهه فجر تشکیل دادیم.
 
نمایش توانمندی‌های صنعت مازندران از ۱۵ تا ۱۸ بهمن در نیاوران ساری
 
نادعلی کهنسال اظهار داشت: حداقل یک جشن بزرگ با تقدیر از پیشکسوتان و اصناف و فعالان صنف و بازار، در تمامی شهرستان‌ها توسط اتاق اصناف و بازاریان انجام می‌شود.
 
او ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان توسط تشکل‌ها، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن، برپایی نمایشگاه توانمندی صنعت در رامسر، برپایی کلینیک تخصصی میز خدمت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت، و هماهنگی با برخی از فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی جهت تخفیف ویژه فجر، از برنامه‌های فعالان اقتصادی استان در دهه فجر است.
 
مدیرکل صمت مازندران اشاره‌ای هم به برپایی نمایشگاه "توانمندی‌های صنعت -معدن در طول انقلاب" از ۱۵ تا ۱۸ بهمن‌ماه در نمایشگاه نیاوران ساری خبر داد که با حضور هیأت‌های تجاری، معاون وزیر صمت و استاندار مازندران خواهد بود که حوزه دریایی را نیز به توانمندی‌ها اضافه کردیم. (مازندران تولیدکننده ۶۰ محصول دانش‌بنیان است)

کهنسال در پایان از تدوین بیانیه مشترک جامعه اصناف، فعالان اقتصادی، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، و بازاریان جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت و یادآور شد که اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی و کسب و کار‌های استان مازندران در تمامی مراحل انقلاب از پیروزی تا بحران‌ها و تحریم‌ها همواره در صحنه پشتیبانی از نظام اسلامی بودند.

بر اساس یکی از آمارها، استان مازندران دارای ۵۷۰ شهید اصناف است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها