دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
آوای خزر: نشست هماهنگی سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برگزار شد. این مراسم فردا سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع ساری برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۴۳۰

 آوای خزر - زهرا شریفی: نشست هماهنگی سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله نظری خادم الشریعه عصر دوشنبه با حضور آیت‌الله نجم‌الدین طبسی استاد فقه، حجت‌الاسلام شرف‌الدین نظری و حجت‌الاسلام محمود نظری برگزار شد.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی از اساتید حوزه، در این نشست به ویژگی‌های منحصر به فرد آیت‌الله نظری اشاره کرد و گفت: ایشان پایبند به تمامی شعائر دینی بودند و همین ویژگی او را از خاک به افلاک رساند.

وی همچنین به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای افزود: شرکت در انتخابات یکی از فرائض دینی و واجبات ملی و حفظ و تقویت نظام نیز یکی دیگر از واجبات شرعی است.

این عالم و محقق معاصر گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با شرکت با شکوه در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شرف‌الدین نظری فرزند مرحوم آیت‌الله نظری نیز اظهار داشت: به سفارش دفتر مقام معظم رهبری آیت الله نظری در همین استان و در حیاط خانه خود که سال‌ها در آن مراسم عزاداری بر پا می‌شد به خاک سپرده شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مقبره آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه مکان زیارتی برای دلدادگان او محسوب می‌شود، افزود: مرحوم آیت‌الله نظری خادم الشریعه، شیخ العلمای مازندران، عالمی مردمی و زاهد و محبوب در بین مردم شهرستان ساری محسوب می‌شد.

حجت‌الاسلام نظری افزود: مقرر شد کتابخانه تخصصی غدیر در این مکان تاسیس شود تا طلاب به بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب علوی دسترسی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمود نظری نیز در ادامه گفت: پدر مرحوم م بیش از ۸۰ سال روضه‌خوان مجلس ابا عبدالله الحسین بود و پای برهنه در عزاداری‌ها شرکت می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله نظری شیفته و دلباخته مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بود و در عزاداری امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) سنگ تمام می‌گذاشت و به شدت منقلب می‌شد.

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد. این عالم انقلابی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

این عالم مجاهد و‌ پارسا سال ۹۹ در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله ««عبدالله نظری خادم الشریعه» هم‌زمان با شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام با سخنرانی استاد محقق حضرت آیت‌الله نجم‌الدین طبسی سه‌شنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع ساری برگزار می‌شود.

نظرات شما
کدامنیتی
* captcha:
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد