دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در جمع خبرنگاران:
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی از بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی گفت و با اشاره به چالش‌های پیش روی نیروگاه نکا به‌ویژه پسروی آب خزر عنوان کرد که با ادامه‌ی این تغییر، تنها یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا فاصله داریم!
آزاده بابانژاد - آوای خزر: محمدرضا عابدی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مهمترین دستاورد این رویداد بزرگ تاریخی «خودباوری» است و با همین شعار نیز تولید انرژی، بومی‌سازی تجهیزات و به‌کارگیری نیرو‌های متخصص را دنبال کردیم.

او ادامه داد: از روز‌هایی گذشتیم که شرکت‌های زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا مدعیان تولید برق کشور بودند، اما در انقلاب نوپا، شور خودباوری و تکیه بر توان دانش شکل گرفت و اگر چه جنگ را بر ما تحمیل کردند و نیروگاه شهید سلیمی نکا نیز سه بار بمباران شد و ۳۴ شهید را تقدیم انقلاب کرد، اما دست از تلاش برنداشت.

بومی‌سازی قطعات نیروگاهی در کشور

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی با بیان اینکه باوجود تحریم‌ها از آغاز دفاع مقدس تا کنون، حرکت رو به پیشرفت را در پیش گرفتیم، اعلام کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از قطعات مورد نیاز نیروگاهی را بومی‌سازی کردیم و سیستم کنترل واحد‌های تولید برق نیز بومی‌سازی شده‌اند تا حدی که در بین پنج کشور سازنده توربین‌های نیروگاهی و در بین ۹ کشور دارای بالاترین ظرفیت منصوبه نیروگاهی جهان هستیم.

عابدی اشاره‌ای هم به مدیریت و درایت علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در تأمین کسری ۱۱ هزار مگاواتی برق در کشور داشت که از این بحران گذشتیم و اکنون در حال افزایش ظرفیت نیروگاهی هستیم تا پاسخگوی مطالبات جدید باشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در واقع مالک نیروگاه نکاست، تصریح کرد: ظرفیت نامی نیروگاه‌های مازندران و گلستان ۳ هزار و ۷۱۹ مگاوات است که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۵ مگاوات برای مازندران و ۱ هزار و ۱۴ مگاوات برای استان گلستان است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی ادامه داد: ۱۱۰ هزار و ۸۶۳ مگاوات نیز برنامه تعمیراتی داریم و ضریب آمادگی بالای ۹۸ درصد را برای تابستان سال آینده پیش‌بینی کردیم.
 
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
شکایت ۱۲۰ باغدار از مازوت‌سوزی نیروگاه نکا

عابدی در این نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه و خسارت‌ها و تبعات ناگوار آن، ابتدا از آقای محمودی دادستان شهرستان نکا به دلیل پیگیری‌های مستمر در این زمینه قدردانی ویادآور شد که در این زمینه نشست‌های متعددی را با دادستان نکا برگزار کردیم و امید داریم به نتیجه برسیم.

این مسوول ادامه داد: چهار واحد بخار نیروگاه نکا مازوت می‌سوزاند و جای آن دارد که مسوولان استانی برای کاهش حجم مازوت تحویلی در شرکت پخش پای کار باشند تا در کنار آن گازوییل بیشتری به ما تحویل بدهند که بتوانیم واحد‌های گازی را به طور کامل وارد مدار کنیم یا اینکه به ما گاز تخصیص بدهند.

او اظهار داشت: تخصیص گاز در ۶ ماهه دوم عملاً به دلیل مصرف در گاز خانگی امکانپذیر نیست، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد مصرف گاز و به همان نسبت نیز کاهش مصرف مازوت را در ۶ ماهه اول داشتیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی با بیان اینکه امسال توانستیم با پیگیری بیشتر، گاز بیشتری را به نیروگاه اختصاص بدهیم، اظهار داشت: از آبان ماه امسال به سمت مازوت‌سوزی هدایت شدیم که در حال حاضر از ۴ واحد بخار، واحد دوم در دست تعمیر است و در واحد چهارم نیز عملیات تعمیراتی داریم و عملاً دو واحد با ظرفیت ۴۰۰ مگاواتی با سوخت مازوت فعالیت دارند.

عابدی در خصوص شکایت‌های مردمی از نیروگاه نکا به دلیل ایجاد آلودگی، اعلام کرد: امسال ۱۲۰ پرونده شکایت باغداران (مرکبات) داشتیم که بخشی از خسارت‌ها را جبران کردیم و از این تعداد، ۱۵ پرونده باز است.
 
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
هیچ! سهم وزارت نیرو از تعیین نوع مازوت

او تصریح کرد: وزارت نیرو در بخش سوخت فقط مجری دریافت مازوت از وزارت نفت است و عملا در تعیین نوع سوخت اختیاری نداریم، چیزی که سیاست نظام و سیاست وزارت نفت است این است که دیسپاچینگ نفت و گاز را در اختیارمان قرار می‌دهند و باید بسوزانیم و برق تولید کنیم.

عابدی گفت: اگر مازوت نسوزانیم ممکن است منجر به خاموشی برق شود و این می‌طلبد که مدیریت مصرف در نیمه شمالی رعایت شود و واقعا الگوی مصرف به درستی رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی بیان کرد: براساس ماده ۲ قانون هوای پاک، وزارت نفت مکلف است که مازوت استاندارد و حد مجاز انتشار را به ما تحویل بدهد.

عابدی ادامه داد: وزارت نیرو تکلیف داده که توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را براساس قانون هوای پاک در مأموریت‌های خود قرار بدهد که به این سمت هم حرکت کرده است.
 
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
گوگردزدایی آری یا نه؟

او تصریح کرد: خروجی بخش عمده‌ای از عملیات احتراق مازوت در نیروگاه ترکیبات سولفوری یا گوگرد است که سبب آسیب به محیط زیست و مجاوران نیروگاه می‌شود که برای گوگردزدایی اولا باید تأسیساتی در وزارت نفت نصب شود که با مکانیزم خاصی آب به مازوت پاشیده شود که گوگرد از آن جدا شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی ادامه داد: حجم آب مورد نیاز برای این کار هم بالاست و علاوه بر آن، یک پسماند گچی شامل ترکیبات سولفاته ایجاد می‌شود که گفته می‌شود در هر خاکی دفن شود؛ تا شعاع یک کیلومتر لم‌یزرع می‌شود، لذا وزارت نفت هم دلش می‌خواهد گوگردزدایی را انجام بدهد و شاید به دلیل این محدودیت‌ها آن را انجام ندهد.
 
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
کیفیت پایین مازوت نیروگاه نکا

این مسوول بیان کرد: البته شنیدم که مازوت‌هایی بهتر از آنچه به نیروگاه نکا اختصاص می‌یابد تحویل برخی صنایع می‌شود به همین دلیل دادستان شهرستان نکا به دنبال این مسئله است که چرا مازوت تحویلی به نیروگاه نکا دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به سایر واحدهاست.

عابدی به این مسئله نیز اشاره داشت که به عنوان مالک نیروگاه، خودمان نیز در این مکان تردد داریم، اکثر جلسات کاری نیز در نیروگاه است و متأسفانه بیشتر نیرو‌های بازنشسته در این مجموعه از نظر شنوایی یا بینایی دچار مشکلاتی هستند و آمار فوتی‌های آن نیز بالاست که شاید بخش اعظمی از آن به دلیل سوزاندن مازوت و آلودگی‌های محیط کارگاهی بوده باشد.

او با اشاره به اینکه هزینه تولید انرژی در ایران بسیار بالاست، اما انرژی ارزان به دست مردم می‌رسد، از همگان خواست تا مصرف حامل‌های انرژی را در محیط کار و زندگی مدیریت کنند.
 
بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی/ یک‌متر تا خاموشی نیروگاه نکا!
پسروی آب خزر و یک‌متر فاصله تا خاموشی!

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره لایروبی حوضچه نیروگاه اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی این حوضچه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی ادامه داد: در خصوص فاز دوم این طرح که شاید هزینه آن به یکهزار میلیارد تومان هم برسد، قرار است ابتدا طول حوضچه را افزایش بدهیم.

عابدی البته به پسروی آب دریای خزر هم اشاره کرد و گفت: پسروی آب دریا به تمامی تأسیسات آبی از جمله نیروگاه نکا آسیب رسانده است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

او اعلام کرد: پسروی آب دریای خزر تا حدی است که ما یک متر تا خاموشی نیروگاه فاصله داریم و برای تأمین آب مورد نیاز نیروگاه به حفاری در کف دریا نیاز است که مسائل خاص و سخت مربوط به خودش را دارد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در پایان گفت: در حال حاضر طرح آب‌شیرین‌کن در نیروگاه نکا را به مرحله پایانی رساندیم و احتمالا تا دو هفته دیگر تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در پایان گفت: ظرفیت نامی نیروگاه‌های مازندران و گلستان ۳ هزار و ۷۱۹ مگاوات است که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۵ مگاوات برای مازندران و ۱ هزار و ۱۴ مگاوات برای استان گلستان است. ظرفیت نامی نیروگاه نکا نیز ۲ هزار و ۲۱۴ مگاوات است.
 
تصاویر ثبت شده توسط ابراهیم فلاح:


انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عابدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
درود برشما
صحیح ترین جملات را شما نوشتی
متشکرم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها