دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
به مناسبت هفته جوان
نخبگان جوان قائمشهر تجلیل شدند
نخبگان بخش‌های علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری، کشاورزی،صنعتی و کارآفرین شهرستان قائمشهر به مناسبت گرامیداشت هفته جوان تجلیل شدند.

به گزارش آوای خزر، جشن بزرگداشت هفته جوان در قائمشهر با عنوان "جوانان دهه هشتادی، پرچمداران پیشرفت ایران اسلامی" در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی این شهرستان با حضور جمعی از جوانان، خانواده‌ها و مسوولان برگزار شد.

در این مراسم، جواد مولایی قرا فرماندار قائمشهر اظهار کرد: به خودمان می‌بالیم و به خودتان ببالید که طی ۴۵ سال گذشته از دنیایی که نمی‌خواهد پیشرفت کنیم عبور کرده و در راس قله‌های علمی جهان قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه به‌واسطه تلاش‌های صورت‌گرفته، پیشرفت‌های علمی و امنیتی زیادی را شاهد هستیم، ادامه داد: امروزه در خیلی از موارد صادرکننده علم بوده و در صدر قرار داریم.

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی این بود که روی پای خودمان بایستیم، یادآور شد: به همت جوانان ایرانی، در صنایع هسته‌ای، موشکی و نانو، عزت و افتخار آفریدیم.

مولایی به جوانان توصیه کرد: از ممارست و پیگیری دست نکشند و مدام تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه در گذشته عنوان می‌شد که ایران نمی‌تواند کوچکترین نیازمندی خود را برطرف کند، تلاش‌های جوانان را ستود و گفت: همه امید کشور ما به شما جوانان است.

مولایی با بیان اینکه خون دلها خورده شد تا به این نقطه رسیدیم، بر حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

جوانان ایرانی از دفاع مقدس تا امروز پرچمدار هستند

همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه برنامه‌های هفته جوان امسال با محوریت تبیین روایت پیشرفت برگزار می‌شود، گفت: شعار هفته جوان امسال "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" بوده و برنامه‌های هفته جوان با هدف ایجاد نشاط، خدمت‌رسانی به جوانان و ایجاد بستر برای نقش‌آفرینی جوانان برگزار خواهد شد.

محمدرضا ییلاقی افزود: در هفته جوان توجه به مساله جوانان و ارائه خدمات ویژه به این قشر ازجمله مشاوره کسب و کار، خانواده و ازدواج و برگزاری کارگاه های ویژه جوانان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان این سرزمین از دفاع مقدس پرچمدار بودند و امروز هم در سکوهای مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی پرچمدار هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: جوانان و اقشار مختلف جزو پازل‌های پیشرفت ایران اسلامی هستند.

ییلاقی از جوانان خواست حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند و تاکید کرد: سرنوست خودمان را باید خودمان رقم بزنیم.

مدیران قائم‌شهری از رمز و راز پیشرفت گفتند

در این مراسم روسای ادارات قائم‌شهر پشت تریبون قرار گرفتند و از رازهای پیشرفت خود گفتند. در این ارتباط مهدی یزدانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر، پیگیری و ممارست و تمرین را راه پیشرفت خود عنوان کرد.

همچنین جعفر عموزاده مدیر آموزش و پرورش قائم‌شهر، تفکر، تلاش و توکل را کلیدواژه‌های پیشرفت دانست.
مصطفی فضلی سرپرست کتابخانه‌های عمومی قائم‌شهر نیز بهترین مسیر را آگاهی ذکر کرد و از جوانان خواست برای رسیدن به قله‌های دانایی، مطالعه کنند و کتاب بخوانند.

فرشاد آذری رئیس اداره ورزش و جوانان قائم‌شهر آخرین مدیر بود که برنامه‌ریزی، ایمان و تلاش را به جوانان توصیه کرد.

نخبگان جوان، تکریم شدند

در پایان این مراسم که با همکاری موسسه فرهنگی مرد‌م‌نهاد گنجینه نور برگزار شد از جوانان نخبه قائم‌شهری تجلیل شد.

ابتدا عليرضا بهرام‌پور قاری برتر کشور، سيداسماعیل حسینی بازیگر تئاتر و تلویزیون، میلاد حیدری خواننده، محمدحسین نسب‌رستم نویسنده کتب دانشگاهی، لمیه ولی‌زاده روشندل کارآفرین، امید محمودنیا خطیر کارآفرین برتر، محمدرضا قاسمی مدیرعامل تعاونی دهیاران، محمدرضا امری جوان برگزیده امدادگر و میلاد درودگر زنبوردار نمونه، تجلیل و تکریم شدند.

همچنین علیرضا یوسفی قهرمان وزنه‌برداری جهان، شجاع پناهی قهرمان آسیایی ووشو، طاها حسن‌پور قهرمان پاراتکواندو آسیا، پریما قلی‌نژاد قهرمان تکواندو آسیا، نرگس ربیعی قهرمان اتومبیل‌رانی کشور، زهرا خطی قهرمان موتورسواری کشور، کیانا بیابانی قهرمان ووشو جهان، حنانه حیدری قهرمان پاورلیفتینگ کشور، ستار قاسم‌نژاد، مهدیار باوندی و محسن نصیری از قهرمان بدنسازی کشور بعنوان نخبگان ورزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ضمنا پانیذ سادات‌نژاد و نرگس رستم‌نژاد بعنوان قهرمانان ورزشی، نیلوفر کاکا خبرنگار نمونه و مبینا بابازاده بعنوان برنده جایزه علمی کشور تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها