دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:
کشتی‌گیران مدال‌آور بسیجی پشتیبانی می‌شوند
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: کشتی‌گیران بسیجی به ویژه مدال‌آوران در دو بخش آزاد و فرنگی، از سوی این سازمان مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: مراسم تجلیل از قهرمانان مازندرانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی سازمان بسیج مستضعفین شرکت‌کننده در مسابقات ارتش‌های جهان، چهارشنبه‌شب در سالن همایش بانک صادرات استان – ساری برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و یکی از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس و همچنین از دوستان و همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشت.

او در سخنانی به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی دو آرزوی بزرگ را از سال ۱۳۶۱ با خود داشت؛ اینکه خود را وقف نظام اسلامی کند و به گفته خودش خیلی حساس شده است و از خدا خواست تا به او آنقدر مشغله بدهد که فکر گناه نکند؛ اگر می‌بینیم که عمل این شهید زیباست به این دلیل است که فکرش زیباست.

سردار معروفی از این منظر به کشتی‌گیران گفت: ورزشکاری که با غیرت و عشق روی تشک کشتی می‌رود مشخص است، وقتی زمین می‌خورید احساس می‌کنید هشتاد و پنج میلیون ایرانی زمین می‌خورند، شما سعی می‌کنید غیرت را به نمایش بگذارید. ما هم با باخت شما ناراحت می‌شویم، اما زیبایی مبارزه بهتر از نتیجه است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: اهمیت کار شما از اینکه در برابر رژیم صهیونیستی حاضر به بازی نیستید را بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دنیا دارد حالا می‌فهمد و ما در این موضوع، همه غیرت شما را مشاهده و افتخار می‌کنیم.

او ادامه داد: تا جایی که در توانمان باشد از کشتی‌گیران‌مان پشتیبانی می‌کنیم و امسال اگر ورزشکاران مدال‌آور را به مشهد اعزام و برنامه‌های خوبی هم برای آن‌ها برگزار کردیم و نخواستیم رسانه‌ای شود به این دلیل بود که نمی‌خواهیم ورزشکاران خودمان را ابزار کنیم.

سردار معروفی با اشاره به رویارویی و نبرد با نیرو‌های بعثی در شب ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج که در منطقه‌ای به نام دریاچه پروررش ماهی رخ داد، آن رویداد را یک نبرد "تن با تانک" توصیف کرد که بچه‌های رزمنده با تمام غیرت و توان با دشمن جنگیدند و امروز هم جوانان دیگری هستند که در میدان مسابقات با منش پهلوانی و با غیرت می‌جنگند تا پرچم ایران بالا باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مهمترین و بنیادی‌ترین علت دشمنی با ایران، اظهار داشت: همه دعوا بر سر فهم، اندیشه و فکر ملت ایران است؛ کشورمان را در محاصره قرار دادند و نمی‌گذاشتند به فناوری‌های جدید دست یابیم، اما تحریم‌ها را شکستیم و با دانش بومی به توانمندی‌های بالایی دست یافتیم تا جایی که اکنون عضو باشگاه هسته‌ای صلح‌آمیز جهان هستیم.
 
کشتی‌گیران مدال‌آور بسیجی پشتیبانی می‌شوند
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دومین علت دشمنی با ایران در این است که فرهنگ و مکتب امام حسینی را از جامعه بگیرند و دست به تضعیف و تشویش و انشقاق می‌زنند تا ایرانی هوشمند را به تزلزل بکشانند.

سردار معروفی گفت: وقتی تاریخ حمله مغول و آن کشتار و جنایت و تجاوز را می‌خوانم با خود می‌گویم که آیا مردان غیرت نداشتند؛ اما انقلاب اسلامی چه کرد؟ نزدیک به ۲۰۰ هزار شهید دادیم که ۹۰ درصد آن‌ها جوان بودند، جوانان باغیرتی که شعار "زن، زندگی، آزادی" را در همان زمان تفسیر کرده و معنا بخشیدند و دامان پاک ناموس را حفظ کردند و همین برای قضاوت آیندگان بس است.

او ادامه داد: ناموس‌پرستی را از حسین شهید یاد گرفتیم زمانی که گفته بود تا زنده است نمی‌گذارد کسی به سمت خیمه‌های زنان و کودکان برود و اگر شهید قاسم سلیمانی در عراق و سوریه به مبارزه با داعش می‌پردازد به دلیل درس‌آموزی از مکتب حسین علیه السلام است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در سخنان پایانی خود بار دیگر از کشتی‌گیران مدال‌آور در مسابقات ارتش‌های جهان قدردانی و اعلام کرد: پشتیبانی از ورزشکاران را ادامه می‌دهیم.

او در پایان با اشاره به اینکه در آستانه دور جدید انتخابات مجلس خبرگان و رهبری هستیم، گفت: ما از وضعیت موجود گلایه داریم، گلایه را عنوان و انتقاد کنید، اما گلایه را به اصول کشور پیوند نزنیم.

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم از کشتی‌گیران مازندرانی مدال‌آور در مسابقات ارتش‌های جهان با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها