دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
از انتخابات حوزه مرکزی گلستان چه خبر؟
آخرین آرایش انتخاباتی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا؛ خطر بیخ گوش اصولگرایان!
در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با آرایش انتخاباتی موجود، خطر بیخ گوش اصولگرایان است و تا کمتر از سی ساعت دیگر شنیدن پاسخ اینکه چه کسانی صاحب کرسی سبز بهارستان می‌شوند؟ برای این حوزه انتخابیه حیاتی است.
آوای خزر - ابراهیم حاتمی: در حالیکه چند ساعتی به شروع انتخابات ۱۱ اسفند مانده آخرین صف بندی‌ها در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در حال شکل‌گیری است و نوید یک انتخابات پرشور را می‌دهد.

اگر از خمر و امانزاده به دلیل پایه رای قومیتی عبور کنیم، در بین کاندیدا‌های فارس دوقطبی اصولگرا - اصلاح طلب  شکل گرفته است، ساختار اصلاح طلبان به دلیل ریشه‌های تحزبی و فعالیت تشکیلاتی و اطاعت پذیری زیرمجموعه بهتر و موفق‌تر عمل کرده است.

همایش مهندس سنگدوینی در نودیجه و حضور چهره‌های اصلاح طلبی، چون شیخ یعقوب لیاقی و شیخ احمد صالحی از روحانیون نزدیک به آیت الله نورمفیدی به همراه حمایت ابراهیم قدمنان، علی نصیبی، کامران میرمحمدی نامزد‌های اصلاح طلب از سنگدوینی نشان می‌دهد این جبهه کاملا برای سنگدوینی صاف شده است.

هر چند حضور نظری در سرخنکلا و اسلامی در مرزنکلا و شرق گرگان می‌تواند به ساختار رای سنگدوینی خدشه وارد کند، اما موثر ارزیابی نمی‌شود، اما اصلاح طلبان موفق‌تر عمل کرده اند، البته این سرمایه اصلاح طلبی که این دوره به نماینده فعلی اضافه شده همان مقدار رای و بلکه کمتری است که جریان انقلابی دوره قبل به سنگدوینی داده و این دوره در سبد فردوسی، منتظری، حجتی و جمشیدی و سایر گزینه‌های موجود خواهد رفت لذا پیش بینی رای بالا برای سنگدوینی نمی‌شود، ولی او را باید یکی از مهره‌ای اصلی و احتمالی رفتن به مجلس از این حوزه انتخابیه دانست.

در این سمت، اما اصولگرایان هنوز انسجام لازم را ندارند، مهمترین پایگاه تشکیلاتی اصولگرایان شورای ائتلاف است که روی فردوسی و منتظری بسته است، شورای وحدت نیز به حجتی و جمشیدی رسیده ضمن اینکه سازمان رای شورای وحدت در مرکز استان آنقدری نیست که بتواند تغییر دهنده اوضاع باشد و اگر حجتی رای خوبی بیاورد ناشی از کار تشکیلاتی خودش است.

در کنار این دو تشکیلات چهره هایی، چون دکتر زرگران  بدنه اجتماعی قوی دارند و بخش‌هایی از اصولگرایان سنتی و جهادی به او گرایش دارند، در این بین گروه‌های دیگر نیز بوجود آمدند که بیشتر اسم هستند و دامنه تاثیرگذاری کمی دارند مثل شریان و صدف و ...

در کنار این‌ها چهره هایی، چون شعبانعلی کابلی، عسکر ساوری و محمد احمری هم می‌توانند بخش‌هایی از آرا را به خود اختصاص دهند لذا سازمان رای در بدنه اصولگرایی تقسیم شده و این باعث می‌شود گزینه‌های اصلی این جریان از قومیت (خمر  و امانزاده) و گزینه اصلاح طلبان فاصله بگیرند لذا خطر بیخ گوش اصولگرایان مرکز استان است.

تنها شانس ابن جریان این است که فردوسی به دلیل حجم فعالیت تبلیغاتی موثر در بدنه مردم، جوان بودن و ارائه برنامه‌های اقتصادی با گفتمان  کارآفرینی و اقبال نسل جوان و دانشجویان بتواند با سنگدوینی هماوردی کند.

شاید این تحلیل نگارنده به همان تحلیل سید بندی نزدیک باشد که از سید یک یعنی قومیت یک‌نفر و از سید دوم یعنی فردوسی و سنگدوینی یک نفر به مجلس خواهد رفت و احتمال دوم اینکه هر چهار نفر به دور دوم بروند.

فضای مجازی هم اگر چه به نفع اصلاح طلبان و گزینه آنهاست و از هر بهانه‌ای برای به حاشیه کشاندن نامزد شورای ائتلاف استفاده می‌کنند، اما تا بحال این ضدتبلیع‌ها تبلیغ شده برای این کاندیدا و او را در وضعیت خوبی قرار داده است.

فعالان فضای مجازی اصلاح طلب هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند، اما در جریان انقلابی چند صدایی وجود دارد و فقدان کار تشکیلاتی و بعضا وعده‌های انجام نشده سال‌های گذشته، باعث ناراحتی و پراکندگی نظرات در این قسمت شده است.

خطر اینجاست که اصلاح طلبان با انتشار یک برگ کاغذ که مصوبه یک تسهیلات بود فجازی‌های اصولگرا را مشغول کردند تا جایی که برخی از چهره‌های فعال رسانه‌ای بجای تقویت کاندیدا‌های انقلابی یا حداقل سکوت در این‌باره،   دنبال این بودند که وام کی واریز می‌شود و کی میخواهد قسطش شروع بشود و آیا تعارض منابع دارد یا نه؟ موضوعاتی بدیهی که پیشتر در شورای نگهبان و مراجع دیگر حل شده بود.

یعنی در این‌موقعیت حساس مشغول شدن به فرعیات خواسته اصلی رقیب و به نفع اوست و‌ای کاش هر کسی با هر تفکری بداند کجا ایستاده است.

امروز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که جمعی از معتمدین و بزرگان این جریان در استان هستند به دو گزینه رسیدند، اگر قرار باشد هر کسی طبق اجتهاد خود عمل کند و در بازی حریف بیفتد، قطعا بازنده است و با این رویه احتمال شکست اصولگرایان بیشتر از اصلاح طلبان است اگر نجبند.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها