دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
با هدف پیوند بین فرهنگ و گردشگری صورت‌گرفت؛
رونمایی از کتاب «نفوذ» در نخستین هتل دوستدار کتاب مازندران
کتاب «نفوذ» با حضور جمعی از مسوولان مازندران به منظور پیوند فرهنگ و گردشگری، در «سالار دره» نخستین هتل دوستدار کتاب این استان رونمایی شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم رونمایی از کتاب شهید شاخص، محمدتقی عظیمی با نام «نفوذ» در «سالار دره» نخستین هتل دوستدار کتاب استان مازندران رونمایی است.

در این مراسم که سردار علی شالیکار فرمانده قرارگاه غدیر، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی اعتماد گلستانی مدیرعامل شرکت هتل سالار دره، نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران و ناشر کتاب نفوذ حضور داشتند، با عنایت به اهمیت ترویج مطالعه کتاب و اینکه فرهنگ باید به کمک گردشگری بیاید، افتتاح کتابخانه هتل جنگلی سالار دره با رونمایی از کتاب نفوذ همراه شد.

این کتاب به نویسندگی ابوالفضل عباس‌زاده از انتشارات شوق وصال و در ۲۲۰ صفحه است که به گفته ناشر، این اثر ارزنده خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده است و منتظر تفریظ رهبری هستیم.
 
رونمایی از کتاب «نفوذ» در نخستین هتل دوستدار کتاب مازندران
هادی محمدنژاد که در یک مجموعه فرهنگی مشغول فعالیت است، اعلام کرده که با توجه به اهمیت کار شهید عظیمی به دنبال تولید فیلم مستند از زندگی این شهید هستیم که طرح آن زده شده و پس از برآورد و تأمین مباحث مالی بتوانیم یک اثر فاخر را تولید کنیم.

او تصریح کرد: شهید محمدتقی عظیمی فردی بود که سه سال و نیم به بدنه بهائیت نفوذ کرد و توانست ۱۳ جلد کتاب را از این مجموعه شوم بیرون بکشد تا به علمای دین برساند تا درباره این فرقه ضاله بیشتر تحقیق کنند و حتی بر سر آن، خانه خود را به آتش کشید تا بگوید که کتاب‌ها در آتش‌سوزی از بین رفته است.

محمدنژاد ادامه داد: شهید عظیمی به کتابی دست یافته بود که ۷۲ ساعت مجبور شد مطالب آن را عیناً بنوسید، چون در آن زمان امکان کپی و دستگاه‌های کپی امروزی وجود نداشت.

او بیان کرد: شهید عظیمی همچنین در جریانات انقلابی نیز حضور موثری داشت و شبکه‌های مردمی را ایجاد کرد تا اعلامیه‌های امام را به مردم برساند و حتی بخشی از منزل خود را به صورت پنهانی به تکثیر اعلامیه‌ها اختصاص داد.
 
رونمایی از کتاب «نفوذ» در نخستین هتل دوستدار کتاب مازندران
احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی رونمایی از کتابخانه هتل سالار دره فتح بابی جهت گسترش هر چه بهتر فضا‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخانه است و از این منظر شایسته است که همه مراکز سیاحتی، اقامتی، تفریحی و زیارتی دارای پیوست فرهنگی باشند.

وی با اشاره به سبقه تاریخی و تمدن بزرگ مازندران دیار علویان و تلاش برای گسترش فرهنگ مطالعه، اظهار داشت که در این استان جشنواره‌های متعدد دوستدار کتاب در شهر‌ها و روستا‌ها برگزار و نمایشگاه‌های مختلف کتاب در استان بر پا می‌شود.

آهنگر با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه هتل سالار دره می‌تواند جریان‌ساز و الگویی برای همه هتل‌داران باشد، افزود: مازندران دارای فرهنگ غنی و پرباری است و یکی از موثرترین فرهنگ‌هایی که گردشگران را جلب می‌کند، همین فرهنگ مطالعه است.

او همچنین از نویسنده و ناشر کتاب «نفوذ» که یک و نیم سال برای آن وقت گذاشت، قدردانی و اظهار داشت: شهید محمدتقی عظیمی از شهدای شاخص استان مازندران و اهل بهنمیر شهرستان بابلسر است که مجاهدت‌ها و ایثار این شهید باید در حافظه تاریخی نسل امروز و فردا باقی بماند.
 
رونمایی از کتاب «نفوذ» در نخستین هتل دوستدار کتاب مازندران
محمدعلی اعتماد گلستانی مدیرعامل هتل سالار دره نیز از اینکه هتل سالار دره عنوان نخستین هتل دوستدار کتاب مازندران معرفی شده است ابراز خرسندی و بیان کرد: مازندران با داشتن فرهیختگان و عالمان دینی و علمی که اهل مطالعه و پژوهش هستند، نقش مؤثری در ترویج فرهنگ مطالعه دارد.

وی با اشاره به رونمایی کتاب «نفوذ»، از اینکه رونمایی از کتابخانه هتل سالار دره با رونمایی از این اثر که به مجاهدت‌های شهید شاخص محمدتقی عظیمی پرداخته است، ابراز خرسندی کرد.

در این مراسم عباس مهدوی نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد در امور فرهنگی و هنری شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در تمام دنیا این طور است که اگر گردشگر قدم به محیطی گذاشت، آن محیط و فضای پیرامون آن بر او غالب و تأثیرگذار باشد، اما در کشور ما در برخی مناطق اینطور نیست و شاهدیم که فرهنگ وارداتی غالب می‌شود، از اینرو لازم دیدیم که فرهنگ مطالعه و کتاب را در اماکن گردشگری، تفریحی و اقامتی به عنوان بخشی از یک فرهنگ غالب، ترویج بدهیم.

او معتقد است وقتی فرهنگ به کمک گردشگری بیاید، پیوند این دو برای گردشگر جاذبه دارد و چه بهتر که یکی از این جاذبه‌ها، «مطالعه» باشد.

مهدوی با بیان اینکه ممکن است در سایر هتل‌های مازندران هم کتابخانه داشته باشیم، افزود:، اما اینکه در لابی هتل جایی به مطالعه اختصاص داده شود و این فرهنگ بتواند غالب بر مراجعه‌کنندگان باشد که حتی برای دقایقی هم کتابی را ورق بزنند، حائز اهمیت است.

در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب «نفوذ»، از همکاری محمدعلی اعتماد گلستانی مدیر هتل سالار دره در برگزاری این رویداد فرهنگی – گردشگری قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها