دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال:
انتقال ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی به مازندران و گلستان در ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال از انتقال ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در مازندران و گلستان طی سالجاری خبرداده و گفته از این میزان، بیش از ۳ میلیارد لیتر در حوزه مازندران بوده است.
به گزارش آوای خزر، محمد مهدی جامعی امروز سه‌شنبه در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صنعت نفت در بین کشور‌های مطرح دنیا قرار داریم و از زمان استقلال در این صنعت که به برکت تحریم‌ها در پساانقلاب صورت گرفت، اکنون نزدیک به صد درصد قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده است.

او همچنین اشاره‌ای به خلاقیت و خودجوش بودن همکارانش در صنعت نفت گفت که برای نیاز‌های این صنعت پای کار هستند و همین اواخر نیز سیستم نشت‌یاب اختراع شده است و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز انتقال در این منطقه وجود دارد، افزود: از این تعداد، ۷ مرکز در حوزه مازندران و سه مرکز در حوزه گلستان قرار دارد.

جامعی گفت: ۲۲ ایستگاه مخابراتی نیز در نفت منطقه شمال داریم که یک سیستم متمایز از خطوط مخابرات کشور و کاملاً مستقل است به این دلیل که شبکه مخابرات و خطوط نفتی لازم و ملزوم هم هستند به طوریکه اگر زمانی با اشکال در شبکه مخابراتی مواجه شدیم به ناچار باید فعالیت خطوط لوله را متوقف کنیم.
 
۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در ۱۴۰۲ به مازندران و گلستان انتقال یافت
او با اشاره به اینکه بیشتر از ۸۰ درصد سرمایه‌های شرکت‌های نفت زیر زمین است و باید حفاظت شوند، از تجاوز به حریم رودخانه‌ها گفت که خطوط لوله نفت را مورد تهدید قرار می‌دهد چرا که اگر در یک منطقه‌ای با شکستگی لوله نفت مواجه شویم؛ این آلودگی تا دریا ادامه پیدا می‌کند و مشکلات زیست محیطی فراوانی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از تجاوز به حریم رودخانه در «تلار» قائمشهر به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: بار‌ها این موضوع را به استحضار مسوولان رساندیم، اما تاکنون یک مورد رفع تجاوز هم صورت نگرفته است.
جامعی با اشاره به اینکه در منطقه نفتی شمال، انتقال فرآورده‌های نفتی در استان مازندران بیش از گلستان است، اظهار داشت که در نوروز سال گذشته ۳۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تحویل شرکت پخش مازندران شده است.

او ادامه داد: در سالجاری ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه شمال از طریق خطوط نفتی انتقال داده شد که بیش از ۳ میلیارد لیتر آن در مازندران و ۹۹۷ میلیون لیتر در گلستان بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها