دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
با هدف نظارت بر بازار شب عید و رمضان صورت‌گرفت
بازدید حسینی‌پور از مرکز پاسخگویی ۱۲۴ مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران در راستای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و مجموعه بازار، صمت، بانک‌ها، اصناف و تعزیرات حکومتی شامگاه دوشنبه ۲۸ اسفندماه در ادامه بازدیدهای خود، به سراغ مرکز پاسخگویی ۱۲۴ استان در اداره‌کل صمت و یکی نانوایی‌های ساری واقع در میدان میدان امام رفت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان در استانی که این‌روز‌ها بیش از دیگر ایام سال هم مقصد گردشگری است و هم محل عبور زائران امام رضا علیه السلام، از ضروریات است و در همین راستا استاندار مازندران بازدید‌های سرزده‌ای را از بازار، بانک، دستگاه‌های خدمات رسان، نانوایی، و مراکز فروش کالا و خدمات انجام می‌دهد.

با هدف نظارت بر بازار و بررسی عملکرد دستگاه‌های پاسخگو در زمینه مسائل مربوط به خرید و فروش کالا ازجمله صنعت، معدن و تجارت، اصناف و تعزیرات حکومتی، شامگاه دوشنبه ۲۸ اسفندماه، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران ابتدا بازدیدی از کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر مازندران در واحد پیشخوان پاسخگویی و میز خدمت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مازندران داشت.

او در این بازدید، با کارشناسان حاضر در مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی (۱۲۴) در خصوص گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و ... به گفتگو پرداخت و از نحوه رسیدگی به شکایات جویا شد.

حسینی‌پور مترصد این موضوع شد که چند درصد از تماس‌های صحیح منتج به حکم می‌شود و جرائم تا چه اندازه بازدارنده است؟ همچنین پس از ثبت شکایت، مدت زمان حضور بازرسان و زمان رسیدگی به پرونده چه قدر است؟
 
بازدید حسینی‌پور از مرکز پاسخگویی ۱۲۴ مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران یکی از مشکلات را علی‌رغم همه نظارت‌هایی که می‌شود؛ باز هم نظارت ناکافی عنوان و تأکید کرد: سودجویان و متخلفان حاضرند برای برهم زدن نظم و امنیت هر کاری دلشان خواست انجام بدهند لذا سیستم نظارتی باید محکم در برابر آن‌ها بایستد و برخورد قاطع داشته باشد.

او اظهار داشت که مردم باید در جریان فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی و بازرسی‌ها باشند و باید حرفه‌ای‌تر با متخلفان برخورد و جمله‌ی فعالیت‌هایی که برای احقاق حقوق مردم انجام می‌شود، به مردم اطلاع‌رسانی و گزارش شود.

استاندار مازندران پیرو صحبت نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص کمبود نیروی انسانی گفت که در این زمینه بسیج آمادگی دارد در این ایام به کمک بیاید تا بازار در کنترل و نظارت‌ها بهنگام باشد.

حسینی‌پور با اشاره به صحبت کارشناسان در خصوص اینکه زمان پاسخگویی به مردم به صورت آنلاین و مستقیم تا ساعت ۱۷ است و پس از آن دریافت گزارشات از طریق پیغام‌گیر صورت می‌گیرد، از مدیرکل صمت استان خواست تا این زمان به ساعت ۲۲ افزایش یابد.
 
بازدید حسینی‌پور از مرکز پاسخگویی ۱۲۴ مازندران

در این بازدید، یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز حضور داشت و در سخنانی به استاندار اعلام کرد که جرائم برای تخلفات بازار، گاهی تا ۲۰۰ برابر و بازدارنده است و این تغییرات از سال گذشته اعمال شده و کمتر کسی دست به تکرار تخلف می‌زند.

او ادامه داد: قطعا برخورد با افرادی که برای بار دوم یا چندم تخلف صنفی دارند جز تشدید مجازات نیست و البته برخورد‌ها در برخی مواقع طوری است که حتی شده یک واحد صنفی در همان اولین تخلفی که داشت، با پلمب محل کسب خود روبرو شده است.

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گزارش داده که از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۶۱۵ گزارش مردمی داشتیم؛ ۳۲۱ مورد رسیدگی و تشکیل پرونده شده و یا ارسال به تعزیرات شده، ۱۰۹ مورد نیاز به رسیدگی دارد و ۱۰۴ مورد نیز فاق رسیدگی است.

او اظهار داشت که پایش بازار هر روزه است، اما تعداد نیروی انسانی کافی نیست، به عنوان نمونه در کل استان ۱۰۷ ناظر داریم که برای شهرستان ساری دو نفر فعالیت دارند و البته ۹۰ ناظر افتخاری هم حضور دارند.

کهنسال با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ هزار و ۲۸ شکایت مردمی از طریق تماس با ۱۲۴ ثبت شده است، اعلام کرد که گرانفروشی بیشترین فراوانی تخلفات را دارد.
 
بازدید حسینی‌پور از مرکز پاسخگویی ۱۲۴ مازندران
مدیرکل صمت مازندران همچنین گفت که از آغاز طرح نوروزی تا کنون (۱۵ اسفندماه تا امروز ۲۸ اسفندماه)، تنها در ساری ۷۰۶ مورد گزارش تخلف رسیدگی شده است، ۲۹ مورد غیر قابل رسیدگی و خارج از حیطه این اداره‌کل است و ۳۵ مورد نیز در انتظار هستند.

او این میزان ثبت تخلف را از منظر قابل بحث دانست؛ یکی اینکه تخلف زیاد است و از سوی دیگر مردم نسبت به حقوق خود آگاهی دارند و هر جا خلاف ببینند گزارش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار مازندران با همراهی مدیران کل صمت، تعزیرات حکومتی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان همچنین فرماندار و بخشدار مرکزی ساری از یکی از نانوایی‌های سطح شهر بازدید کردند.

مسئول این نانوایی در سخنانی نسبت به سهمیه آرد دریافتی اعتراض داشت، اما استاندار مازندران معتقد است که آرد طبق سهمیه تحویل نانوایی‌ها می‌شود و کمبودی از به‌لحاظ تأمین آرد وجود ندارد و اگر موردی هست حتما پیگیری می‌شود.
 
بازدید حسینی‌پور از مرکز پاسخگویی ۱۲۴ مازندران
در این بازدید، با عنایت به اینکه تعداد نان مورد بحث قرار گرفت و گفته شده که بیش از ۷ عدد نان نباید تحویل مشتری بشود، استاندار مازندران اعلام کرد که نباید در این زمینه محدودیتی وجود داشت.

حسینی‌پور در تماس تلفنی با چراغی رئیس اتحادیه خبازان شهرستان ساری از او خواست که محدودیت تعداد نان برداشته شده و همین فردا به تمام نانوایی‌ها به صورت رسمی اعلام شود.

 به گزارش خبرنگار ما، استاندار مازندران در راستای آمادگی کامل استان برای میزبانی از میهمانان نوروزی که از فردا موج نخست سفر به اوج خود می‌رسد و همچنین کنترل بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، بازدید‌های سرزده‌ای را از شبکه‌های بانکی، اصناف و بازار ترتیب داده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها