دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
ماجرای توله‌خرس و فیلمی که حرف‌های زیادی دارد
مدیرکل محیط زیست مازندران: سنگ‌باران توله‌خرس را محکوم می‌کنیم + فیلم
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پرتاب سنگ به توله‌خرس که از کوهی در منطقه سوادکوه سقوط کرده بود را محکوم می‌کنیم، اما علت تلف‌شدن این خرس جوان در دست بررسی است و ضمن احترام به حقوق انسان‎ها، اگر علت مرگ این حیوان بر اثر ضربات ناشی از سنگ باشد، مقصران باید پاسخگو باشند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ماجرای تلف‌شدن توله خرس دو ساله در روستای دراسله از توابع شهرستان سوادکوه یکی دو روزی است که محیط زیست مازندران را برای دسترسی به جوانب این حادثه به تکاپو واداشته است.

سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه از اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران توضیح خواسته است، زیرا بازخوردهای مختلفی نسبت به موضوع از طریق فیلم منتشرشده در رسانه‌ها بویژه فضای مجازی داشته است.

در این زمینه، حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به خبرنگار آوای خزر گفت: بنا به گفته شاهدان عینی و فیلمی که از حادثه منتشر شده است؛ گویا توله خرس از کوه پرت و زخمی شده است، عده‌ای نیز در آن اطراف حضور داشتند که به زخمی‌شدن خرس توجهی نداشته و این حیوان را آماج سنگ قرار می‌دهند.

"توله خرس برای درمان به کلینیک سمسکنده منتقل شد اما به دلیل جراحاتی که بر او وارد آمده بود، تلف شد. این موضوع باید بررسی و کارشناسی دقیق بشود".

"محیط زیست نیز این اقدام مغایر با قوانین زیست‌محیطی را محکوم می‌کند، ضمن اینکه حقوق انسان‌ها را نیز محترم می‌شماریم، اگر در این اتفاق مشخص بشود علت تلف‌شدن توله خرس، حملاتی بوده که از سوی ضاربان انجام شده است، این افراد هم از جنبه عمومی و هم از جنبه خصوصی محکوم می‌شوند".

"فیلم مربوطه را در اختیار داریم. اقدامی که صورت گرفته به هیچ وجه قابل تایید نیست، توله خرس زخمی شده بود و افراد می‌توانستند حیوان را نجات دهند یا با ماموران محیط زیست تماس بگیرند و یا اینکه حداقل، کاری با حیوان نداشته باشند".

وی در پایان اظهار داشت: افرادی که توله‌خرس بی‌پناه را سنگ‌باران کردند شناسایی و دستگیر شدند، تا بررسی نهایی موضوع خواهشمندیم رسانه‌ها از هرگونه گمانه‌زنی و انتشار اخباری که بخواهند مردم منطقه‌ای را مورد شماتت قرار بدهند، پرهیز کنند.

به گزارش آوای خزر، فیلم منتشر شده در فضای مجازی گویای جنبه‌های مختلفی از این اقدام است.  

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها