دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
سفر هیات دولت به مازندران /۱۹

افتتاح پارک سکوتپه ساری با حضور وزیر راه و شهرسازی

افتتاح پارک سکوتپه ساری با حضور وزیر راه و شهرسازی
پارک شهید نوبخت یا سکوتپه که قرار بود با حضور وزیر کشور افتتاح شود اما به دلیل تداخل برنامه، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
آوای خزر – زهرا شریفی: پارک جنگلی شهید نوبخت/سکوتپه با یک هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی کوهستانی خاورمیانه، در حوضه جنگل‌داری ساری- کیاسر و در جنوب مرکز استان قرار دارد.

این پارک جنگلی که جزء حوضه آبخیز رودخانه تجن است از شمال به باغات روستای سنگریزه و مهدشت، از شرق به محور آسفالته ساری-کیاسر، از جنوب به روستای شکتا و سنگتراشان و از غرب به جنگل متصل است.

وجود جنگل‌های انبوه و باارزش طبیعی، وجود چشم‌انداز و تنوع مناظر زیبا و شرایط مطلوب آب‌وهوایی، از امکانات طبیعی بالقوه در این پارک است. بلوط، ممرز، انجیلی، آزاد، افرا، شیردار، راش، کلهو، بیدمشک ازجمله گونه‌های درختی موجود در پارک است.

پیست دوچرخه‌سواری، کلبه‌های اقامتی، زمین‌بازی کودکان، جاده سلامت، رستوران، برج دیدبانی و زمین‌های ورزش ازجمله ظرفیت‌های این پارک بشمار می‌آیند.

به گفته محمدحسین قبادی شهردار ساری،  فاز اول این طرح که حدود ۳۰۰ هکتار مساحت دارد، کار بازگشائی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول ۳ کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس‌های نگهبانی و مدیریت در سه‌نقطه، تأمین برق موردنیاز مجموعه، اجرای خط انتقال گاز، اجرای خط انتقال و تأمین آب آشامیدن، اجرای عملیات محوطه‌سازی و فضای بازی کودکان، احداث آبرو و ابنیه موردنیاز، احداث سر درب ورودی مجموعه و تأمین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام‌شده است.

وی ادامه داد: برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت این شهرستان تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است با تکمیل این پارک ۱۲۱۰ هکتار به سرانه پارک و فضای سبز مرکز استان اضافه می‌شود.

این پارک را که قرار بود وزیر کشور افتتاح کند اما به دلیل تداخل برنامه. با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در دومین سفر رئیس جمهور به مازندران افتتاح شد.
 
انتهای پیام/۱٠٠۴/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها