دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
واکنش نماینده ولی فقیه در مازندران به تعطیلی شنبه‌ها

چه اصراری بر تعطیلی دو روزه هست/ شنبه روز تعطیل یهودیان است

چه اصراری بر تعطیلی دو روزه هست/ شنبه روز تعطیل یهودیان است
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با طرح این سوال که چه اصراری بر تعطیلی دو روزه در کشور وجود دارد؟ گفت: شنبه روز تعطیلی یهودیان است و در شرایطی که آنها مردم غزه را به خاک و خون می‌کشند نباید به آنها چراغ سبز نشان داد.
زهرا شریفیآوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، به حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد و این روز را مظهر مقاومت و پیروزی عنوان و بیان کرد: فتح خرمشهر گفتمان مقاومت را ایجاد کرده است و این مهم باعث شد تا  گروه مقاومت در منطقه غرب اینگونه در مقابل صهیونیست‌ها، آمریکا و ناتو ایستاده‌اند این گفتمان مقاومت مولد همان پیروزی خرمشهر است.

وی افزود: "جهان" خرمشهر دیگری است که زیر سلطه فرعونی صهیونیست‌ها قرار دارد، یقینا نظام فرعونی آمریکا ساقط و‌خرمشهر مستضعفین جهان آزاد خواهد شد.

امام جمعه ساری به موضوع تعطیلی دو روزه مطرح شده در مجلس اشاره و اعلام کرد: چه دلیلی برای تعطیلی دو روزه وجود دارد، عده‌ای بر تعطیلی روز شنبه اصرار دارند این در حالیست که شنبه روز تعطیل یهودی‌هایی است که کمر به قتل و عام مردم فلسطین و غزه بسته‌اند بر فرض اینکه شنبه تعطیل باشد حداقل در این شرایط نباید چراغ سبز به یهودی‌ها نشان داد.

آیت الله لائینی همچنین به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: پیری جمعیت و کاهش نرخ موالید یکی از تهدیدهای جدی کشور و به ویژه استان مازندران است؛ مسوولان مربوطه باید تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را تمهید کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشوق‌ها تصویب و روی کاغذ هم نوشته می‌شود اما در عمل دستگاه‌های مربوطه تعلل می‌کنند؛ مشوقات باید وادارنده باشد و وعده‌ها نیز باید عمل شود.

آیت‌الله لائینی به ۳۱ اردیبهشت؛ روز ملی اهدای عضو اهدای زندگی اشاره کرد و افزود: کسانی که در شرایط مرگ مغزی هستند با رضایت خانواده‌شان می‌شود با اهدای عضو یک یا چند نفر را نجات داد، از کسانی که چنین وصیت می‌کنند و خانواده‌هایی که اجازه  این کار را می‌دهند قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به یکم خرداد ماه روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف، گفت: الگوی مصرف در زندگی ما درست نیست بر اساس محاسبه، دور ریز مواد غذایی در کشور ما ۱۵ میلیون جمعیت را می‌تواند اداره کند.

امام جمعه ساری بر الگوی مصرف انرژی نیز تاکید کرد و ادامه داد: در بهینه شدن الگوی مصرف توجه بیشتری صورت گیرد.

وی به دور دوم سفر ریاست جمهور به استان مازندران اشاره کرد و با قدردانی از حضور پرشور مردم در استقبال از رئیس جمهور گفت: دیروز و امروز جلسات و دیدارهای مهمی برگزار شد، در جلسه‌ تخصصی دغدغه‌های خوبی مطرح شد تاکید رئیس جمهور بر حل مشکلات در زمان کمتر و بازدهی بیشتر بوده است و اینکه هیچ نامه‌ای بی‌پاسخ نماند.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه رییس‌جمهور به امور کشور اشرافیت خوبی دارد از او به عنوان رئیس جمهور تماما جهادی یاد کرد و افزود: مردم مازندران نیز با استقبال پرشور خود نشان دادند که خادم شناس هستند و استاندار مازندران نیز همراه و پیگیر است.

انتهای پیام/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها