دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
در آمایش جدید توسط بنیاد شهید و سپاه کربلا

مازندران ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دارد/ تعیین آمار دقیق شهدای کشور بر مبنای شاخص‌های مازندران

مازندران ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دارد/ تعیین آمار دقیق شهدای کشور بر مبنای شاخص‌های مازندران
فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: آمایش جدید با هدف رسیدن به آمار واقعی شهدای مازندران بر مبنای شاخصه‌های مورد تأیید سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار شهدای مازندران را از ۱۰ هزار و ۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید افزایش داد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: دومین کنگره سرداران و شهدای استان مازندران به احتمال زیاد آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود و به این دلیل که این کنگره هر ۱۰ سال یکبار اتفاق می‌افتد لذا انتظار از برنامه‌ریزان کنگره آن است که شاهد یک رویداد باکیفیت و تاثیرگذار باشیم.

امروز نیز در ادامه سلسله جلسات هم‌اندیشی، سردار سیاوش مسلمی دیداری با سرداران و فرماندهان پیشکسوت جهاد و شهادت مازندران داشت که از گنجینه تجربیات و اندیشه‌های آن‌ها برای غنای کنگره استفاده کند.

یکی از موضوعاتی که لابلای صحبت‌های سردار مسلمی عنوان شد، افزایش تعداد شهدای استان بود یعنی ما تا کنون در تمامی گزارشات و اطلاعات عنوان‌شده از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید گفتیم، اما اکنون شهدای مازندران به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید رسیدند و کنگره دوم با گرامیداشت این تعداد شهید برگزار می‌شود.

اما دلیل این افزایش و مبنای این آمار چه بوده است؟ سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا توضیح داده است که در خلال برنامه‌های کنگره شهدای مازندران و در بخش آمایش شهدا به یک سری از موضوعات رسیدیم که باید دوباره سازماندهی و دوباره اعتبارسنجی صورت می‌گرفت و این کار، حاصل یک بررسی و تحقیق حدود ۶ ماهه با همکاری سپاه کربلا و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
 
تعداد شهدای مازندران ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید است
 
او تصریح کرد که در این زمینه ۵ مؤلفه شامل اصالت خانواده مانند شهید علی‌وردی که پدر و مادرش مازندانی بودند، شهدای متولد مازندران، شهدایی که پرونده آن‌ها در استان مازندران، تعداد سنگ مزار شهدا، شهدای گمنام مازندران و شهدای جاویدالاثر، بررسی شد و در جمعبندی به عدد ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید رسیدیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه خیلی با ملاحظه خواستیم تعداد شهدا را اعلام کنیم، اظهار داشت که با سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع را در میان گذاشتیم که ببینیم اصلا این مبنای محاسبه را قبول دارند یا خیر، که آن‌ها پذیرفتند و سازمان نیز مقرر داشت که همین را برای محاسبه شهدای تمام استان‌ها یعنی برای کل کشور مبنا قرار بدهد تا به عدد درستی در تعداد شهدا برسیم.

او اعلام کرد که از این تعداد شهدا، ۱۳ هزار و ۷۰۰ شهید کد ملی آن‌ها مربوط به استان مازندران است و بقیه شهدا نیز پرونده آن‌ها در استان بوده است.

فرمانده سپاه کربلا در پایان این بخش از سخنانش از تلاش صادقانه عوامل کنگره در آمایش شهدای استان به ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که وقت زیادی برای آن گذاشتند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها