دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
وزیر کار دولت دوازدهم:

اختیارات رئیس جمهوری را برای منافع مردم به‌کار خواهم گرفت

اختیارات رئیس جمهوری را برای منافع مردم به‌کار خواهم گرفت
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت نخست حسن روحانی گفت: اختیارات رئیس جمهوری را به گونه‌ ای به کار خواهم گرفت که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعواها و پنجه کشیدن‌ ها تلف نکنند.

فرزانه حسنی - آوای خزر: محمد شریعتمداری عصر امروز بعد از ثبت نام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع اصحاب رسانه در تالار وزارت کشور، اظهار کرد: دردمندانه می‌ گویم نابودی یک ملت زمانی از راه می‌ رسد که امید و رویایی نداشته باشد، درست است که بدون سیاست گذاری نمی‌ توان حکمرانی موفقی داشت ولی هیچ سیاستی هم بدون یک روح جمعی امیدوار و متحد موفق نخواهد شد و امروز بنده به این دلیل اینجا هستم که می‌ دانم حال ایران ما، این میراث مشترکمان خیلی خوب نیست اما باور دارم که می‌ شود اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آباد و شاد ساخت.

وی افزود: یکبار برای همیشه، برای بهبود کیفیت زندگی مردم باید درگیری‌ ها و نزاع‌ های بنیاد برکن بین گروه‌ های اثرگذار بر عرصه سیاست و قدرت که در کنار فشارهای بدخواهان خارجی منافع مردم و کیان کشور را به خطر انداخته و موجب شکست سیاست‌ها می‌شود، توقف یابد.

این نامزد انتخاباتی در ادامه عنوان کرد: وعده می‌ دهم که برای تحقق این هدف به پشتوانه سالها همکاری با گرایشات مختلف سیاسی و رویکرد میاندارانه‌ ای که مشی گفتمانی و عملی اینجانب بوده است، اختیارات رئیس جمهوری را به گونه‌ ای به کار خواهم گرفت که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعواها و پنجه کشیدن‌ ها تلف نکنند.

شریعتمداری با بیان اینکه نه حاکمیت دوگانه شکل می‌ دهم و نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌ کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود آورم و همچنین در حوزه بین الملل در تعامل با همه ارکان نظام، ساز و کاری نتیجه گرا در مسیر حل مسئله تحریم فراهم خواهم کرد و با پرهیز از نگاه سیاه و سفید به کشورها، رویکرد سیاست خارجی ایران را با محوریت بهره‌ مندی مردم از دیپلماسی اقتصاد محور، حفظ هویت تمدنی ایران و ارتقای احترام ایرانیان بنا می‌ کنم.

وی افزود: وعده می‌ دهم متکی به تجربه های موثر در اداره سه ابر وزراتخانه، خردمندی را در عرصه حکمرانی حاکم نموده و الزامات تحقق توسعه متوازان را به دور از خیال بافی و آمار سازی بر همه ارکان دولت جاری سازم.

این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه از شایستگان جهت اداره کشور به کارگیری خواهم کرد، اظهار کرد: به فرموده مولای متقیان علی (ع) «تقدم افاضل بر اراذل» حق واقعی مردم بر حاکمان است و من این حق را ادا خواهم کرد.

وی تاکید کرد: اگر رئیس جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود، صدای نجواهای خاموش، صدای جوانان خلاق، دختران و پسرانی خواهم بود که نه کسی آنها را می‌ بیند و نه کسی آنها را به رسمیت می شناسد، صدای نسلی خواهم بود که دغدغه ها و مطالبات آنها از جنس سیاست زدگی‌ های امروز نیست.

شریعتمداری عنوان کرد: وعده می‌ دهم که با تعامل با سایر قوا مردم را از کلافگی محدودیت‌ های اینترنتی نجات دهم، من صدای معلولان، کودکان کار و خیابان و آسیب دیدگان جامعه ایران خواهم بود.

وی افزود: به باور من بدون شک دستاورد این برنامه، کاهش فقر، تحقق عدالت در همه ابعاد جنسیتی، قومی، مذهبی و آموزشی و حفاظت از محیط زیست ایران خواهد بود و مردم شریف ایران با درک وضعیت رنج‌ آور شما در حوزه‌های درمان و مسکن و معیشت، متعهدم این شرایط را به طور جدی بهبود بخشم همانگونه که در دوره مسئولیت وزارت رفاه در اوج محدودیت‌ های مالی، ۵ میلیون بازنشسته بهره‌ مندی از همسان سازی و متناسب سازی حقوقشان را به چشم دیدند.

شریعتمداری در پایان گفت: آمده‌ ام که با پشتوانه رای شما حق زیستن توام با عزت و رفاه مردم این سرزمین در سایه کاهش منازعات و رفع مخاصمات را ادا کنم و در این مسیر متعهد هستم نه به شما دروغ بگویم، نه به رهبری و نه به خودم.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها