دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
اردشیر مطهری

مبارزه با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی توجه به قیل و قال اصحاب رانت باشد

مبارزه با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی توجه به قیل و قال اصحاب رانت باشد
اردشیر مطهری با اشاره به اینکه مبارزه ریشه‌ای با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی توجه به قیل و قال اصحاب رانت ادامه پیدا کند، گفت: رعایت عدالت در توزیع ثروت و امکانات در اقشار پایین از جمله کارگران و کشاورزان باید ادامه یابد.
فرزانه حسنی- آوای خز: اردشیر مطهری سرهنگ بازنشسته فراجا، نماینده مجلس دوره یازدهم از حوزه گرمسار بعد از ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، اظهار کرد: ایران همچنان در عرصه بین المللی اثرگذار است چرا که مشکلات متعدد در داخل کشور وجود دارد و آنچه باعث پیشرفت کشور می‌ شود خواست و اراده مردم با اتحاد و همدلی است که نقطه عطف آن انتخابات است.

وی افزود: در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی دیدیم همه توان به ظرفیت‌ های داخلی توجه داشت و کشور را معطل برجام و برجام‌ ها نگه نداشت و هم با سیاست خارجی منطقه محور و بهبود ارتباطات با کشورهای متحد، کشور را از حالت انزوایی که پس از خروج آمریکا از برجام دچارش شده بود پیگیری کرد.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور می‌ تواند حضور میدانی و در بین مردم داشته باشد، دولت را مدیریت کند و ولایتمداری را در حد اعلا پیاده کند و هم از ظرفیت‌ های بسیار بالایی که قانون اساسی در اختیار رئیس جمهور و دولت قرار داده است بهره ببرد.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم با محوریت شهید جمهور فرصت‌ ها و بسترهایی ایجاد شده است فلذا ما قطعاً در دولت خدمت بی‌ منت از این بستر استفاده خواهیم کرد.

مطهری در پایان با اشاره به اینکه مبارزه ریشه‌ ای با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی‌ توجه به قیل و قال اصحاب رانت ادامه پیدا کند، گفت: رعایت عدالت در توزیع ثروت و امکانات در اقشار پایین از جمله کارگران و کشاورزان باید ادامه یابد و مبارزه داخلی با اثرات تحریم لازم است دنبال شود.

انتهای پیام/۱٠٠۲/
خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها