دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
یادداشت/ سجاد وهابی

تاثیر طبقه‌بندی مشاغل بر عملکرد کسب و کار

تاثیر طبقه‌بندی مشاغل بر عملکرد کسب و کار
طبقه‌بندی مشاغل چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟ یک کارشناس جوان و محقق به این سوال پاسخ داده است.

آوای خزر/ یادداشت - سجاد وهابی: تحقیقات نشان داده است که تیم های متنوع در حل مسئله پیچیده نوآورتر، سازنده تر و بهتر عمل می کنند فلذا با ارتقای تنوع در محیط کار از طریق طبقه بندی مشاغل، سازمان ها قادرند با ایجاد مزیت رقابتی، موفقیت کسب و کار را تضمین نمایند.

یک سیستم طبقه بندی مشاغل به خوبی طراحی، اجرا شده و به طول موثر پیاده سازی شده می تواند موفقیت سازمانی را با همسو کردن نقش های شغلی با مسئولیت ها، مهارتها و صلاحیت های خاص هدایت کرد و تضمین نمایند که افراد در موقعیت هایی قرار می گیرند که می توانند از نقاط قوت خود استفاده کنند و به طور موثر به سازمان کمک کنند.

این همسویی منجر به افزایش بهره وری، رضایت شغلی بالاتر و نتایج عملکردی بهتر می شود، علاوه بر این طبقه بندی مشاغل از مدیریت استعداد و برنامه ریزی جانشین پروری با ارائه چارچوبی ساختار یافته برای شناسایی کارکنان با پتانسیل بالا، توسعه مهارت های آنها برای آینده پشتیبانی می کند.

یک سیستم طبقه بندی مشاغل منصفانه و شفاف، برابری را در نیروی کار ترویج می کند و فرهنگ سازمانی فراگیرتر و نوآورتر را تقویت می کند.

آنچه که بسیار مهم است تاثیر طبقه بندی مشاغل در توانایی حرکت ها در بهینه سازی استقرار استعداد، افزایش مشارکت کارکنان و هدایت موفقیت کلی سازمان است.

گفتنی است پیاده سازی طبقه بندی مشاغل برای سازمان ها بسیار مهم است زیرا شفافیت در نقش ها و مسئولیت ها، ارتقای برابری در پرداخت ها، حمایت از کارایی سازمان ها، تسهیل توسعه شغلی و حفظ نیروی انسانی، بهبود مدیریت عملکرد، تضمین انطباق و سازگاری، پرورش فرهنگ سازمانی مثبت و موفقیت کلی سازمان را بهبود می بخشد.

طبقه بندی مشاغل چارچوبی ساختار یافته ایجاد می کند که نه تنها با ارائه مسیرهای شغلی روشن و پاداش منصفانه به کارمندان سود می رساند بلکه به سازمان ها کمک می کند تا در کنار رعایت الزامات قانون گذار، عملیات خود را بهینه کنند و محیط کاری مثبت ایجاد کنند و به موفقیت بلند مدت دست یابند.

انتهای پیام/۱۰۰۲/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها