دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
در گفتگو با آوای خزر اعلام شد:

درخواست وام ۵۰۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل فاز صادراتی مجتمع خاویاری «قره‌برون»

درخواست وام ۵۰۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل فاز صادراتی مجتمع خاویاری «قره‌برون»
مدیر مجتمع خاویاری "قره‌برون" با اشاره به آورده شخصی یک میلیارد تومانی جهت ساخت فاز تبدیلی و صادراتی این مجتمع اظهار داشت که برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: استاندار مازندران و هیات همراه، بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه سفری به جویبار پایتخت کشتی ایران داشتند، ابتدای بازدید آن‌ها نیز ورزشگاه اختصاصی کشتی این شهر بود که گزارش آن را در آدرس می‌توانید مطالعه کنید.

استاندار مازندران در شهرک صنعتی جویبار، بازدیدی از صنایع غذایی پردیس تولیدکننده مشتقات شلتوک برنج داشت، در این شرکت ۲۰ محصول تولید می‌شود که بخشی از آن‌ها صادراتی هستند.

مقصد دیگر سفر، مجتمع خاویاری قره‌برون در ساحل جویبار بود. این مجتمع بزرگترین مجموعه خاویاری در خاورمیانه است که به همت خانواده اسحاق اسلامی راه‌اندازی شده است.

استفاده از آب دریا برای پرورش ماهیان خاویاری قابل تحسین است، گرچه آب دریا ممکن است با آلودگی‌هایی همراه باشد، اما آقای اسلامی گفته است که به دلیل نظارت‌های محیط زیست، آبی که در چرخه قرار دارد بهتر از آب دریاست.

یکی از درخواست‌های این کارآفرین تأمین منابع مالی برای اتمام فاز صنایع تبدیلی است که در صورت اختصاص و تکمیل آن، محصولات خاویاری وارد مرحله جدیدی می‌شود که با اشتغال، جلوگیری از خام‌فروشی و ارزآوری همراه است.

همکاری دولت برای تأمین مالی در این طرح بزرگ، ضروری است؛ لذا در این زمینه در حاشیه بازدید صحبتی بین سرمایه‌گذار طرح، استاندار، و معاون اقتصادی استاندار صورت گرفته است.

این کارآفرین همچنین اشاره‌ای به غذای گران ماهی داشت و گفت که سال گذشته کیلویی ۲۵ هزار تومان بوده و حالا به کیلویی ۱۱۰ هزار تومان رسیده، اما می‌بینیم که تسهیلات بانکی همپای آن بالا که نرفته هیچ، نصف هم شده است.

اسحاق اسلامی در پاسخ به خبرنگار ما گفته است که فاز تبدیلی و صادرات برای ما اهمیت بالایی دارد، تا کنون یکهزار میلیارد تومان هزینه کردم و تنها ۳ میلیارد تومان وام گرفتم.

او همچنین اضافه کرد که برای تکمیل این طرح توسعه‌ای نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی دارد که اختصاص آن یک ضرورت است.

مدیر مجتمع خاویاری قره‌برون جویبار درباره صادرات خاویار و گوشت آن به خبرنگار ما گفت: گوشت را عمدتا به روسیه و آذربایجان و خاویار را به قطر صادر می‌کنیم.

او همچنین به خبرنگار ما گفته که ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در این مجتمع ۳۵ تن در سال است، اما آنچه اکنون برداشت دارد، ۱۰ تن در سال است و در بخش گوشت خاویار هم، ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن است، اما اکنون تنها یکهزار و ۸۰۰ تن برداشت دارد.

به گزارش خبرنگار ما، اسحاق اسلامی یکی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر کشور است و سالانه بازدید‌های زیادی از سوی مسئولان داخلی و خارجی از این مجموعه انجام می‌گیرد.

هرگونه بهره‌برداری از این خبر با ذکر منبع مجاز است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها