دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

بنگاه‌های چاپ در ۴ ماه سرشماری می‌شوند

مدیر دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم شناسایی صنعت چاپ کشور گفت: محدودیتی در بررسی و نظارت بر عملکرد حوزه چاپ نداریم و برای اجرای این طرح چهارماه زمان کافی است.

بنگاه‌های چاپ در ۴ ماه سرشماری می‌شوند

به گزارش آوای خزر به نقل از ایرنا، نشست خبری طرح ملی سرشماری جامع صنعت چاپ کشور ۲۰ خرداد در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این نشست علی‌اکبر ابراهیمی مدیر دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا نجفی عضو کارگروه و دبیر اجرایی طرح جامع صنعت چاپ کشور، حسین احمدی عضو کارگروه اجرایی، علی‌ دادی فعال حوزه چاپ به عنوان عضور کارگروه، رضا بشردوست معاونت توسعه صنعت چاپ و مسئول ستاد اجرایی، سعید بهروان معاونت تولید محتوایی حضور داشتند.

علی‌اکبر ابراهیمی با اشاره بر اهمیت صنعت چاپ و تاثیر آن بر صنایع مختلف گفت: چاپ به عنوان صنعت پیشران و اشتغال‌زا در صادرات نقش ارزنده داشته است. هدف از اجرای طرح ملی سرشماری صنعت چاپ، نیاز به اطلاعات و آماری است که باید از صنعت چاپ داشته باشیم.

مدیر دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش آفرینی صنعت چاپ در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: دفتر صنعت چاپ اقدام به پیگیری این موضوع کرد. این طرح در سال ۱۴۰۱ به معاونت فرهنگی تقدیم شد و نشست‌ها و جلساتی برگزار و منجر به تهیه فرم استاندارد سرشماری آماری شد. در نهایت پلتفرم‌هایی آماده شد. در نتیجه گفت‌وگوها و نشست‌هایی که برگزارشد، تصمیم وزارتخانه این شد که دفتر چاپ در راس اقدامات سرشماری باشد.

به گفته او هفته گذشته جلساتی با مسئولان بخش‌های مختلف برگزار شد و به نتایج رسید. در نهایت کارگروه برنامه‌ریزی و اجرای سرشماری صنعت چاپ تشکیل شد.

ابراهیمی در معرفی اعضای کارگروه طرح ملی جامع سرشماری صنعت چاپ، گفت: علیرضا نجفی عضو هیات علمی به عنوان عضو کارگروه و دبیر اجرایی طرح سرشماری کشور، حسین احمدی به عنوان کارشناس ارشد چاپ و عضو کارگروه اجرایی، علی‌ دادی فعال حوزه چاپ به عنوان عضور کارگروه، رضا بشردوست معاونت توسعه صنعت چاپ و مسئول ستاد اجرایی و سعید بهروان معاونت تولید محتوایی در این کار گروه قرار گرفتند.

او افزود: شاخص ها را تعیین کردیم با توجه به نیروی انسانی، شرایط ناوگانی، حوزه‌های آموزش و دیگر موارد مشخص می‌شود ناوگان‌های صنعتی از چه شرایطی برخوردار است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه متولی صنعت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: بازرسان متولی می‌توانند هر زمان که چاپخانه باز باشد، از آن بازدید کنند، یقین دارم فعالان این صنف همکاری خواهند کرد تا به اطلاعات جامع در این حوزه برسند. هدف شناخت تمام واحدهای صنعت چاپ در کشور است، گاهی افراد با نام تکثیر مجوزهایی می‌گیرند اما در حوزه چاپ فعالیت می‌کنند.در دفترهایی که دستگاه چاپ داشته باشند با مجوز و بدون مجوز، شناسایی خواهند شد.

مدیر دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ افزود: محدودیتی در حوزه بررسی و نظارت بر عملکرد حوزه چاپ نداریم. برای اجرای طرح پیش‌بینی زمان چهارماهه انجام شده است و به تناسب ظرفیت و تعداد چاپخانه‌ها در استان‌ها انجام خواهدشد. با توجه به تعداد نیرویی که در این طرح همکاری خواهند کرد این زمان تعیین شده است و امکان تمدید آن وجود دارد. همه اقدامات به صورت الکترونیک انجام می‌شود و در وزارت ارشاد ثبت و ضبط خواهد شد. برای چاپخانه‌هایی که پروانه تاسیس صادر می‌شود ۲۶ خدمت در نظر گرفته شده است، بنابر این تمام فعالیت‌های سامانه در آمارها تاثیر می‌گذارد.

او با اشاره به اینکه این طرح ابتدا به شکل آزمایشی اجرا شده است، افزود: در ابتدای طرح قرار بر این شد که طرح را به صورت آزمایشی اجرا کنیم. استان سمنان را به عنوان استان معین قرار دادیم و اداره کل استقبال کرد و این طرح از فردا ۲۱ خرداد اجرایی خواهدشد. همچنین کارشناسانی از دیگر استان‌ها شرکت خواهند کرد تا بتوانیم از تجربیات چند استان استفاده کنیم.

ابراهیمی افزود: طرح سرشماری از فردا کار را از سمنان و از ۲۲ خرداد طرح در شاهرود و سایر شهرها آغاز خواهد شد و بعد از انجام این طرح جلسات تحلیلی خواهیم داشت تا اقدامات ارزیابی شود. از مرداد این طرح را در سایر استان‌ها هم اجرا خواهیم کرد.

ابراهیمی در اعلام آماری که تا پایان سال ۱۴۰۱ درحوزه بنگاه‌های صنعت چاپ وجود دارد، گفت: آماری حدود ۹ هزار بنگاه چاپ وجود دارد؛ اما برخی روسای اتحادیه‌ها اعتقاد دارند که بر اساس کد آی‌سی (IC) برای رشته‌هایی که در اختیار اتحادیه‌های همگن قرار گرفته است، تعدادی مجوز برای فعالیت تکثیر اعطا شده است اما اقدامات چاپ در ان انجام می‌شود؛ شناسایی انها ممکن است تا مجوزها را در راستای ساماندهی و رسمیت یافتن تکمیل کنیم.

علیرضا نجفی با تاکید بر اینکه طرح ملی سرشماری جامع صنعت چاپ کشور برای اجرا نیازمند شیوه‌نامه اجرایی است، ادامه داد: شیوه‌نامه تهیه شده و اجزای مختلفی در آن است. در هر بخش باید اطلاعات بهینه و جامع وجود داشته باشد، جامع یعنی باید به همگنی دسترسی پیدا کند. به این منظور اهمیت و ضرورت و اهداف کلی و جزئی وجود دارد تا بتوان به نتیجه رسید.

دبیر اجرایی طرح جامع سرشماری صنعت چاپ کشور با اعلام اینکه ایجاد بانک اطلاعات جامع صنعت چاپ به عنوان اهداف حاکمیتی در نظر گرفته شده است، گفت: دستیابی به فراوانی و موقعیت مکانی بنگاه‌ها و دیگر اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت زمانی که یک سامانه اطلاعاتی شکل می‌گیرد، اگر موارد مختلف در آن در نظر گرفته نشود، محکوم به شکست است.

عضو کارگروه برنامه‌ریزی افزود: در نتیجه این اقدامات مساله ماندگاری اطلاعات مطرح است، همچنین باید در دستگاه‌های مختلف متولی وجود داشته باشد تا خدمات مختلف در بالاترین سطح خودش باشد. با اطلاع‌رسانی درست و دقیق مهم اتفاق خواهد افتاد، تا تمام صنعت چاپ از این فرایند مهم آگاه شوند.

او با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی میان چاپخانه داران گفت: در نتیجه رتبه‌بندی می‌توان گواهنامه‌هایی به بنگاه‌های چاپی داد، این گواهی اعتبارنامه برای ورود شرکت به بازارهای خارجی خواهدشد.

حسین احمدی با تاکید بر این‌که این اقدام زیرساختی‌ترین فعالیت در حوزه چاپ است که دررصنعت چاپ انجام می‌شود، گفت: ضروری است که این طرح جدی گرفته شود. همچنین در اکثر مسائل در تصمیم‌گیری و رسیدن به اهداف به بخش‌های مختلف وصل میشویم، و می‌توان گفت به این دلیل که همه چیز در کنترل خودمان است، می‌توانیم به نتیجه برسیم.

عضو کارگروه اجرایی طرح ملی سرشماری جامع صنعت چاپ افزود: با استفاده از این آمار می‌توانیم درباره امکانات این صنایع اطلاعات کسب کنیم. هنوز نمی‌دانیم بازار ما چقدر مصرف، نیاز و ظرفیت دارد. امیدوارم تا ۸۰ درصد به اطلاعات درست دسترسی پیدا کنیم و از هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری کنیم؛ زیرا بیش از ۸۵ درصد بازار چاپ دنیا مربوط به فرآیند بسته‌بندی است.

او ادامه داد: در این طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت، جهاد و وزارت بهداشت همکاری خواهند داشت.

به گفته رضا بشردوست معاونت توسعه صنعت چاپ تیم ۱۸ نفره در استان سمنان و شهرهای آن از ۲۱ خرداد فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها