دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
گزارش تصوبری/ ابراهیم فلاح

نشست صمیمی سردار مسلمی با خبرنگاران مازندران

آوای خزر: سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز نشستی صمیمی با اصحاب رسانه استان مازندران در خصوص انتخابات و مشارکت حداکثری داشت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست رسانه‌ای با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری عصر امروز همراه با تریبون آزاد خبری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

ابتدا احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه انتخابات عرصه مهمی است، به جنگ شناختی در زمینه کمرنگ‌کردن حضور مردم در پای صندوق‌های آرا اظهار داشت که ذیل این نبرد، جنگ رسانه‌ای را داریم و باید در روایت‌اول‌ها قوی باشیم.

او با بیان اینکه رسانه‌ها میدان‌دار نخست عرصه انتخابات هستند، افزود که باید با همدلی و هم‌افزایی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

مدیرکل فرهنگ مازندران اشاره‌ای به ۴۲۱ رسانه در استان و ۴۷۵ عضو خانه مطبوعات مازندران داشت که در این زمینه رتبه یک کشور را داریم، اما این را هم اضافه کرد که باید به لحاظ کمی و کیفی، این آمار باید بازنگری شود.

آهنگر گفت: توالی فعالیت‌ها و نظم در انتشار اخبار اهمیت بالایی دارد و باید برنامه‌ریزی لازم از سوی رسانه‌ها در این بخش صورت بگیرد.

تعدادی از خبرنگاران مازندران در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

سردار سیاوش مسلمی که این‌روز‌ها در نشست‌های مختلف هم‌اندیشی با اقشار با هدف مشارکت حداکثری شرکت دارد و از جلسه‌ای به جلسه دیگر می‌رود، از این نشست‌ها گفت که در هر کدامشان اقشار مختلف از حقوقدانان گرفته تا مردم عادی شرکت دارند و در هر کدام از این نشست‌ها ابعاد تازه‌ای در موضوع انتخابات روشن می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اعلام اسامی ۶ نامزد انتخاباتی، اعلام کرد که هم آن‌ها برای ما محترم هستند و نام هر کسی هم از صندوق آرا بیرون آمد، دارای اهمیت است.

سردار مسلمی با اشاره به بعد مردم‌داری آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید بیان کرد که اگر تنها همین یک بعد از ایشان در وجود رئیس جمهور جدید باشد، برکات زیادی را در کشور خواهیم دید.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی بداخلاقی‌های موجود، اظهار داشت: سپاه نباید هزینه جریان‌ها و افراد را بدهد، بلکه سپاه خود را برای انقلاب هزینه می‌کند.

او در پایان توصیه‌هایی برای خبرنگاران داشت از نقد منصفانه و مبتنی بر قانون و ارزش‌های نظام تا ترغیب مردم به حضور حداکثری و فراجناحی در انتخابات.

در پایان این جلسه نیز، آقای محمدی در حکمی به عنوان بازرس بسیج رسانه استان مازندران معرفی شد و حکم خود را از سردار مسلمی دریافت کرد.
 
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها