دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷
ویدئو/ در نشست نهضت توسعه عدالت آموزشی مازندران مطرح شد

عدالت آموزشی با مشارکت مردم؛ تمرکز بر فضا و هنرستان‌های جوار صنعت

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی بدون همراهی مردم محقق نمی‌شود، گفت: توسعه فضا‌های آموزشی و تقویت هنرستان‌های جوار صنعت دو راهبرد کلیدی در ارتقای کیفیت آموزش در مازندران است.

 به گزارش آوای خزر، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت آموزشی استان مازندران، بر ضرورت مشارکت مردمی در تحقق اهداف این نهضت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی کیفیت‌بخشی در آموزش، فضا و تجهیزات مدارس است، افزود: «مردم باید خود وارد میدان شوند، مسائل را شناسایی کرده و در کنار دولت برای رفع مشکلات گام بردارند. اگر چنین نگاهی نهادینه شود، دستیابی به عدالت آموزشی ممکن خواهد شد.»

خان‌محمدی با اشاره به الزامات برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: «در این برنامه تأکید شده که هیچ کلاس درسی نباید بیش از ۳۵ دانش‌آموز داشته باشد. برای دستیابی به این هدف، اقداماتی مانند بازتخصیص فضا، استفاده از املاک مازاد آموزش و پرورش، و اجرای سیاست‌های مولدسازی در دستور کار قرار گرفته است.»

وی تصریح کرد: «در شهر‌های جدید، واگذاری زمین به آموزش و پرورش باید با در نظر گرفتن فضای بیشتر انجام شود تا با استفاده از تغییر کاربری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مازاد، مشکلات کمبود فضا مرتفع شود.»

خان‌محمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بین‌بخشی در حل مسائل آموزشی تأکید کرد و گفت: «باید از مشارکت صنایع، اصناف، تجار و ادارات برای توسعه فضا‌های آموزشی بهره برد، به‌ویژه با فعال‌سازی سازوکار‌هایی مانند نشان‌دار کردن مالیات در بند خ ماده ۲۰.»

 تمرکز بر هنرستان‌های جوار صنعت؛ مسیری برای تربیت نیروی کار ماهر و توسعه‌محور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به برنامه‌های ویژه برای آموزش فنی و مهارتی افزود: «در بخش متوسطه، تمرکز ما بر توسعه هنرستان‌های جوار صنعت است؛ هنرستان‌هایی که متناسب با نیاز‌های استان طراحی شوند و نیروی انسانی ماهر تربیت کنند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «در کنار آن، کیفیت‌بخشی به آموزش ابتدایی نیز یکی از اولویت‌های نهضت عدالت آموزشی است، چراکه این مقطع پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین بخش نظام تعلیم و تربیت است.»

انتهای پیام/

 

 

 

 

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار