دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۱
مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

ثبت بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ در سال گذشته

ثبت بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ در سال گذشته
مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام ثبت بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در سال ۱۴۰۳، این آمار را نمادی از افزایش اعتماد عمومی به خدمات روانشناسی و نیاز جامعه به حمایت‌های تخصصی دانست.

 به گزارش آوای خزر، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران اظهار کرد: در سال گذشته، سامانه تلفنی صدای مشاور ۱۴۸۰ به بیش از ۲۰۶ هزار تماس از سراسر کشور پاسخ داده است؛ آماری که نشان‌دهنده جایگاه این سامانه به عنوان یک مرجع قابل اعتماد برای خدمات روانشناختی و اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی این خط در تمام ایام هفته از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب، افزود: این سامانه در حوزه‌های مختلفی، چون مشکلات فردی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، کودک و نوجوان، مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج و طلاق خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

بریمانی با تأکید بر اهمیت دسترسی آسان، سریع و محرمانه مردم به خدمات روانشناسی بیان داشت: تمامی تماس‌ها با خط ۱۴۸۰ رایگان است و هدف نهایی این خدمات، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تاب‌آوری روانی، و توانمندسازی افراد در تصمیم‌گیری‌های حیاتی زندگی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه از تلاش‌های روانشناسان و مشاوران متخصص و متعهد این سامانه قدردانی کرد و از مردم خواست تا برای مواجهه منطقی با چالش‌های روانی و خانوادگی، از ظرفیت مشاوره‌های تلفنی این سامانه استفاده کنند.

گفتنی است، خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی به عنوان یک سامانه سراسری و تخصصی، نقش مهمی در مداخلات به‌موقع روانشناختی و پیشگیری از بحران‌های اجتماعی در کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار