دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به آوای خزر:

تحصیل ۱۱ هزار و ۷۲۹ دانش‌آموز استثنایی مازندران در مدارس ویژه و عادی

تحصیل ۱۱ هزار و ۷۲۹ دانش‌آموز استثنایی مازندران در مدارس ویژه و عادی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: ۱۱ هزار و ۷۲۹ دانش‌آموز استثنایی مازندران در مدارس ویژه و عادی استان تحصیل می‌کنند.

فریدون کلبادی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای خزر، در حاشیه "نخستین جشنواره تولیدات نرم‌افزاری و دست‌ساخته‌های ارزیابی و مداخله حوزه اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز" درباره آمار مدارس و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان، اعلام کرد: ۸۶ مدرسه استثنایی داریم که به‌تفکیک؛ ۳۷ مدرسه ابتدایی با نیاز‌های ویژه، ۱۶ مدرسه آموزش متوسطه اول و دوم با نیاز‌های ویژه و ۳۳ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی، هستند.

او ادامه داد: یک‌هزار و ۵۵ پرسنل شاغل در مدارس و مراکز جامع داریم که ۵۷۰ نفر در ابتدایی، ۲۸۴ نفر در متوسطه و ۲۰۱ نفر در مراکز جامع فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: "۲ هزار و ۶۱۵ دانش‌آموز در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و مجموع دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس  استثنایی، تلفیقی، فراگیر و مدارس عادی نیز ۱۱ هزار و ۷۲۹ نفر است".

به گزارش خبرنگار ما، نخستین جشنواره تولیدات نرم‌افزاری و دست‌ساخته‌های ارزیابی و مداخله حوزه اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز روز جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از برگزاری کلاس‌های تخصصی و نشست با مدیران ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور با تقدیر از صاحبان ۱۰ طرح برتر به پایان می‌رسد. در این جشنواره، ۲ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد و ۱۹۶ اثر برای ارائه پذیرفته شدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار