دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
فرماندار نکا اعلام کرد
پرداخت 414 فقره وام بلاعوض به خسارت‌‌دیدگان سیل نکا/ نگران وضعیت جاده‌های کوهستانی نکا در زمستان آینده هستیم
فرماندار نکا با بیان اینکه 414 مورد وام بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل اخیر نکا پرداخت شده است، گفت: خسارت کشاورزان این شهرستان که پرونده آنها تکمیل شده، ظرف یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، عبدالجواد توحیدی مقدم عصر امروز در نشست بررسی خسارت سیل در شرق مازندران که با حضور مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران صورت گرفت؛ اظهار کرد: سیل اواخر اسفندماه و اوایل فروردین 98 در نکا خسارت‌هایی را به دنبال داشت، البته در بالادست سد سرشاخه‌گیر در زرندین، وجود سد گلورد و تبدیل بارندگی به برف، خسارتها را کاهش داد.

وی افزود: بسیاری از اراضی کشاورزی در دشت به مساحت 10 هزار هکتار دچار آبگرفتگی شد، رانش‌هایی را در بخش کوهستانی و دهستان قره‌طغان بخش مرکزی داشتیم که 70 رانش اساسی و 200 نقطه رانش کوچک و بزرگ شناسایی شد.

فرماندار نکا بیان کرد: 710 واحد منازل مسکونی مردم خسارت دید و پس از کارشناسی، 620 واحد آن در سامانه ثبت شده است.

توحیدی مقدم با اعلام اینکه 528 واحد مسکونی وام تعمیراتی به میزان 5 میلیارد و 650 میلیون تومان دریافت کرده‌اند، گفت: در همین راستا، 270 تن سیمان رایگان توسط بنیاد مسکن اهدا شد، 500 تن سیمان توسط کارخانه سیمان در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت که 150 تن در اختیار بنیاد مسکن، 150 تن در اختیار جهاد کشاورزی و 200 تن در اختیار بخشداران و ستاد بحران شهرستان نکا قرار گرفت که باید بصورت ستادی و شهرستانی مدیریت شود.

رئیس شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به اینکه 24 مورد خسارت در بافت غیرمقاوم و 13 مورد تخریب 100 درصدی در شهر شهرستان ثبت شد، اظهار کرد: از 13 واحد تخریب‌شده، 5 واحد پروانه را دریافت کردند و 8 واحد در مرحله صدور پروانه است. همچنین 414 مورد وام بلاعوض به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

پرداخت 414 وام بلاعوض به خسارت‌‌دیدگان سیل نکا/ نگران وضعیت جاده‌های کوهستانی نکا در زمستان آینده هستیم

این مسئول بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز بخش اعظمی از کارها برای جبران خسارت‌های کشاورزان پیش رفته است که ظرف یکی دو روز آینده بقیه آن تکمیل و به مرحله پرداخت می‌رسد.

وی در پایان گفت: دو موضوع مهم را در شهرستان داریم؛ یکی رانش‌هایی است که با توجه به بارش‌ها و سخت‌گذر و مه‌آلود بودن جاده‌های بالادست در زمستان آینده داریم که باید پروژه‌های جدید یا بهسازی صورت بگیرد، در سطح شهر نیز بارش‌ها به بازار روز خسارت زد، 30 واحد اصناف بصورت متفرقه خسارت دیدند که نیاز به تصمیم‌گیری دارد تا خسارت آنها جبران شود.

به گزارش آوای خزر، خسارت سیل اخیر در شهرستان نکا، حدود 200 میلیارد تومان بوده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار