دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا این لحظه، 41.5 درصد از افراد مراجعه کننده در این کمپین ملی، در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند و این افراد باید سبک زندگی و نوع تغذیه خود را اصلاح کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: 9 درصد از افرادی که در کمپین ملی کنترل فشار خون شرکت کرده اند، تشخیص داده شده که به پرفشاری خون مبتلا هستند و از این موضوع بی اطلاع بودند.

دکتر علیرضا رییسی در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت و دیدار ریاست جمهوری با مدیران ارشد نظام سلامت که با حضور رییس جمهور در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، درخصوص روند اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: در این طرح ملی، فشار خون تمامی افراد بالای 30 سال کشور در 26 هزار پایگاه و مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور سنجیده و در سامانه به ثبت می رسد. تاکنون، 13 میلیون سنجش فشار خون در سامانه پرونده الکترونیک به ثبت رسیده است و به دلیل ایجاد دسترسی مردم به این کمپین، 13 هزار ایستگاه سیار نیز پیش بینی شده و 4 میلیون و 700 هزار ثبت فشار خون نیز در این ایستگاه ها انجام شده است.

9درصد افراد شرکت کننده در کمپین ملی فشار خون، به پرفشاری خون مبتلا هستند / 41 درصد باید به سرعت سبک زندگی خود را اصلاح کنند

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه خوداظهاری، افراد می توانند فشار خون خود را اندازه گیری و ثبت کنند، افزود: با طراحی سامانه ای روی تلفن همراه، افراد می توانند فشار خون خود را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

دکتر رییسی ادامه داد: هر شهروندی که در این بسیج ملی شرکت کرده و فشارخونش مورد سنجش قرار گرفته باشد، یک پیامک دریافت می کند و از طریق آن پیامک، چنانچه نیاز به ارجاع و پیگیری بعدی داشته باشد، مطلع شده و مجدد مراجعه خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 40 درصد از افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از پرفشاری خون خود اطلاعی ندارند، تصریح کرد: 9 درصد از افرادی که در این کمپین شرکت کرده و تشخیص داده شده که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از این موضوع بی اطلاع بودند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ثبت شده تا این لحظه، 41.5 درصد از افراد مراجعه کننده در این کمپین ملی، در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند و این افراد باید سبک زندگی و نوع تغذیه خود را اصلاح کنند. در این زمینه آموزش های لازم توسط مراقبین بهداشت ارائه می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های پرونده الکترونیک سلامت، رصد کل کشور به صورت همزمان است.

وی افزود: در زمینه راه اندازی بسیج ملی کنترل فشار خون، بخش خصوصی، بیمارستان ها، هلال احمر و داروخانه ها مشارکت خوبی داشته اند. این طرح از 17 خردادماه آغاز شده و تا 15 تیرماه، ادامه دارد و تا پایان طرح، باید 20 میلیون نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی و ثبت شود. در حال حاضر، روزانه یک میلیون نفر مورد جدید ثبت می شوند و این موضوع نشان می دهد که به هدفی که مشخص کرده ایم، نزدیک می شویم.

دکتر رییسی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در این بسیج مطلوب بوده است، گفت: افراد بالای 30 سال، مادران باردار و افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، گروه هدف ما در این طرح ملی محسوب می شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص سامانه نظرسنجی آنلاین نیز بیان کرد: تاکنون 127 میلیون نظرسنجی انجام داده ایم و 20 میلیون نفر نیز پاسخ نظرسنجی ها را داده اند. 97.1 درصد از خدمات طرح رضایت داشته و 2.8 رضایت نداشته اند. از افرادی که رضایت ندارند، علت نارضایتی آنها پرسیده می شود و از این طریق مشکلات طرح را برطرف می کنیم. در واقع، تنها حوزه ای هستیم که خود را در معرض قضاوت آنلاین مردم قرار داده ایم

انتهای پیام/۱۰۰۰

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار