دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عنوان کرد
تخلفات زیست‌محیطی مجتمع‌های آموزشی در سواحل مازندران
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به استقرار انواع مجتمع‌های تفریحی که به نام مجتمع‌های آموزشی فعالیت دارند، گفت: این مجتمع‌ها بدون تصفیه فاضلاب در حال کار و فعالیت بودند و سال گذشته همکاران ما در استان اهتمام زیادی به‌خرج دادند و براساس دستوری که از سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم برخوردهایی با آنها صورت گرفته است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های مازندران با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران زبان گویای عموم جامعه در انعکاس مشکلات و شناسایی فرصت‌ها و مطالبه‌گری به‌حق عمومی هستند و یک موضوع زیربنایی که دنبال می‌کنند حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه ما هرگز در محیط زیست نمی‌توانیم به روزمره‌گی دچار شویم، گفت: هر روز که ما به‌روز می‌شویم می‌بینیم که دست‌یازان به طبیعت نیز به‌روز می‌شوند و چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کنند، اگر بخواهیم به سمت گردشگری طبیعی برویم می‌بینیم که عده‌ای به انفال عمومی دست‌یازی می‌کنند.

تخلفات زیست‌محیطی مجتمع‌های آموزشی در سواحل مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: اما این قول را به شما می‌دهم که همکاران شما در محیط زیست مقتدرانه ایستاده‌اند و جانانه از حقوق محیط زیست دفاع می‌کنند؛ هر چند که وضعیت فعلی مطلوب ما نیست.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه پسماندها انجام شده است، اظهار داشت: پسماندها علیرغم همه مطالبات مردمی، مدیریت نشده و اقدام عاجل برای حل آن صورت نمی‌گیرد.

"در سال 96 ، بودجه‌ای به مبلغ 1.3 میلیارد دلار برای بحث پسماندها اختصاص یافت اما در نهایت به کمیسیون تلفیق رفت و حذف شد! سال گذشته 1000 میلیارد دلار به استان‌های شمالی اختصاص داده شد که قرار بود به صندوق ذخیره محیط زیست واریز شود اما به وزارت کشور رفت تا از آن طریق در حوزه پسماندها هزینه شود".  

ابراهیمی بیان کرد: محیط زیست مازندران با تیمی مقتدر، جسور و پاک‌دست موارد و مسائلی که قانون به آن تکلیف کرده است را با امکاناتی که فراهم شده انجام می‌دهد.

"امروز بیش از 300 دستگاه انواع تجهیزات برای اطفای حریق داریم و گام‌های مهمی برای ساماندهی امور به‌ویژه در میانکاله ایجاد شده است".

وی با اشاره به اهمیت ذخیره‌گاه میانکاله و دست‌یازی‌هایی که به پناهگاه حیات وحش شده است، گفت: علیرغم همه مشکلات اما مقاومت خوبی از سوی محیط‌بانان انجام شده است و امروز برای تمامی مناطق میانکاله برنامه‌هایی داریم.

تخلفات زیست‌محیطی مجتمع‌های آموزشی در سواحل مازندران

"با احداث سازه موقت توانستیم ضلع غربی میانکاله را امن کنیم تا هم از ورود شکارچیان تا حدود زیادی جلوگیری و هم خطر ریزگرد و گرد و غبار را در بخش اعظمی از میانکاله مهار کنیم".

"با هرگونه دخالت در میانکاله و آشوراده و مجموعه خلیج میانکاله به هر نامی که باشد؛ مخالفیم".

ابراهیمی گفت: امروز خیلی از پدیده‌های طبیعی به مخاطرات طبیعی تبدیل شده است به این دلیل که در طبیعت دخل و تصرف داشتیم. و اگر وضعیت تعرضات ادامه پیدا کند مشکلات بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: می‌توانیم آسیب‌ها را مدیریت کنیم اما امروز علیرغم حساسیت‌های موجود و تذکراتی که اعلام می‌شود؛ متاسفانه باز هم برخی‌ها خود را به خواب زده‌اند و به دنبال امیال شخصی خود هستند.

تخلفات زیست‌محیطی مجتمع‌های آموزشی در سواحل مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما به این موضوع(تهدیدها و تعرض‌ها) تن نمی‌دهیم و خود را مکلف می‌دانیم که برابر این متخلفان بایستیم، تاکید کرد: بند پوتین‌ها را بستیم که از حقوق عامه محیط زیستی دفاع کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص آتش‌زدن کاه و کلش در استان اظهار کرد: تا دو سال پیش حتی دستگاه اجرایی نیز اهتمامی به کار خود نداشت اما امروز شاهدیم که اتفاقاتی صورت گرفته است و مصمم هستیم که با متخلفان برخورد کنیم.

وی با اشاره به استقرار انواع مجتمع‌های تفریحی در ساحل مازندران بیان کرد: این مجتمع‌ها نام‌های آموزشی دارند اما متاسفانه بدون تصفیه فاضلاب در حال کار و فعالیت بودند و سال گذشته همکاران ما در استان و شهرستان اهتمام زیادی به‌خرج دادند و براساس دستوری که از سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم برخوردهایی با آنها شده است و هشدارهای لازم را براساس قانونی که تکلیف کرده است، انجام دادیم.

تخلفات زیست‌محیطی مجتمع‌های آموزشی در سواحل مازندران

ابراهیمی با یادآوری افتتاح نخستین مرکز تخلیه سپتاژ در تنکابن بیان کرد: مدیریت فاضلاب‌کش‌ها در تنکابن می‌توانند پایلوت خوبی باشد تا در سراسر استان این سیستم راه‌اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با تقدیر از خبرنگاران و اینکه در بحث رسانه‌ای، در حوزه محیط زیست بسیار خوب عمل شده است و خبرنگاران همراه بوده‌اند، اظهار داشت: پیرو همین اخبار منتشرشده، امروز شاهد حساس‌شدن افکار عمومی نسبت به محیط زیست هستیم و تشکل‌ها و سازمان‌ها نیز با تمام قوت فعالیت دارند.

به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست صمیمی، از نمایندگان رسانه‌های استان مازندران با تقدیم هدایی قدردانی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها