دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبرداد
راه‌اندازی سایت
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه‌اندازی شبکه نوآوری و فناوری استان با نام "مینونت" خبرداد که افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند در این شبکه عضو شوند. مینونت محیطی را برای پیشرفت و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری ایجاد و از شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین در استان حمایت می‌کند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علی معتمدزادگان امروز در جمع خبرنگارانی که طی یکسال گذشته همکاری بیشتری با پارک علم و فناوری مازندران داشتند؛ با تبریک روز خبرنگار، از آنها خواست که در حوزه علم و فناوری اخباری را بیشتر مورد توجه قرار دهند که مسیر آن به سمت رفع نیازهای جامعه است.

وی با اشاره به ماهیت تخصصی پارک علم و فناوری و حمایت‌های ویژه‌ای که از صاحبان اندیشه و سرمایه در شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، حتی رسیدگی به شکایت‌های این بخش را نیازمند قضات و بازپرس‌های ویژه دانست که از قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه مطلع باشند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه مازندران استان گسترده‌ای‌ست؛ از ضرورت طراحی پلتفرم‌(platform)های غیرفیزیکی گفت تا برخی از خدمات را از طریق دفتر ارائه دهد.

این مسئول از راه‌اندازی شبکه نوآوری و فناوری مازندران(مینونت) خبرداد که افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند در این شبکه عضو شوند. در واقع مینونت یا شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری مازندران و پارک علم و فناوری مازندران محیطی را برای پیشرفت و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری ایجاد و از شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین در استان حمایت می‌کند.

معتمدزادگان البته این را هم گفت که در حال عضوگیری هستیم و هنوز مینونت رونمایی نشده است، اکنون دقت خود را بر روی محتوای آن قرار داده‌ایم تا در زمان مناسبی و طی مراسمی، رونمایی شود. تاکنون نیز بیش از 200 نفر عضو این شبکه شده‌اند.

وی از همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نماینده نور و نوشهر و استاندار مازندران در تسهیل روند تکمیلی پروژه خیرساز مرکز رشد نوشهر قدردانی کرد، همچنین از همکاری خوب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای اختصاص یک فضای مشترک جهت فعالیت‌های استارت‌آپی و علمی و فناوری در آمل، و از زحمات دکتر سعید آرام در اختصاص محیطی به فعالیت‌های استارتاپی در ساری که در راستای ماموریت‌های بهزیستی نیز باشد؛ قدردانی کرد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از فعالیت دوباره انجمن علمی غیردولتی پارک علم و فناوری خبر داد که به همت پارک مازندران صورت گرفت و شعبه‌ای از آن نیز در همین استان ایجاد شده است.

معتمدزادگان می‌گوید کار ما در انجمن این است که اکوسیستم نوآوری را فعال‌تر کنیم و توانمندی مدیران پارک‌ها را ارتقا دهیم و همچنین به "بین‌المللی‌سازی" پارک علم و فناوری کمک کنیم.

وی از همکاری دوسویه پارک علم و فناوری با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت. با این توضیح که دانشگاه کشاورزی 2.5 هکتار از زمین خود را به پارک علم و فناوری واگذار کرده است تا در اختیار شرکت‌های متقاضی(فعلا 8 شرکت) قرار بگیرد و یک اکوسیستم نوآوری را ایجاد کند.

"این شرکت‌ها مجازند تنها برابر طرحی که ارائه داده‌اند فعالیت کنند. زمین واگذارشده از اموال دولت است".  

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی شرکت‌ها و اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم و باید گام‌های موثرتری را برداریم تا به اهداف تعیین‌شده نزدیک شویم؛ میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران را طی سال 97 و البته در حوزه فناوری، 111 میلیارد تومان و میزان صادرات را نیز 4 میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش آوای خزر، مازندران دارای 150 شرکت، هسته، واحد فناور و R&D (تحقیق و توسعه) است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354   

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
خوبه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها