دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
چین به واسطه جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های تجاری و بازرگانی که دارد، مقصد بسیاری از ایرانیان برای سفر است. از این‌رو در این مطلب شما را با انواع ویزای چین و همچنین هزینه ویزای چین آشنا خواهیم کرد.

هزینه ویزا چین


آوای خزر: یکی از کشورهای بسیار زیبا که سالانه افراد زیادی از جمله ایرانی‌ها از آن دیدن می‌کنند، چین نام دارد. در واقع دیوار چین و شهرهای توریستی و جاذبه‌های گردشگری چین باعث شده تا این کشور مقصد بسیاری از گردشگران شود. اما حتما می‌دانید که برای سفر به کشور چین، اخذ ویزا الزامی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی هزینه ویزای چین و همچنین مدارک لازم برای دریافت آن، بپردازیم؛ با ما همراه باشید.


آنچه خواهید خواند:

  • هزینه انواع ویزای چین
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

هزینه ویزای چین

هزینه ویزای چین با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت خواهد بود. در ادامه شرح مختصری از انواع ویزای چین به همراه هزینه آن آورده شده است.

۱. ویزای مولتی چین

این ویزا برای کسانی که در طی یک سال چندین بار به چین سفر می‌کنند، مناسب است. ویزای مولتی چین یک سال اعتبار دارد و اخذ آن ۳۰ روز کاری به طول خواهد انجامید. همچنین لازم به ذکر است که برای دریافت این ویزا، فرد می‌بایست درون پاسپورت خود، دست کم ۴ ویزای تجاری این کشور را داشته باشد. هزینه ویزا در این شرایط، ۷۰۰ دلار خواهد بود.

۲. ویزای گروهی چین

این ویزا مخصوص کسانی است که قصد ورود و خروج گروهی به چین را دارند. مدت زمان اعتبار این ویزا، یک ماه است و افراد می‌توانند به مدت ۱۴ روز در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که ویزای گروهی چین برای گروه‌های مسافری ۵ نفر به بالا و بین ۷ الی ۱۴ روز کاری صادر خواهد شد و هزینه آن ۹۰ دلار است.

۳. ویزای تجاری چین

ویزای تجاری چین ۳ ماه اعتبار خواهد داشت و افراد می‌توانند بعد از دریافت این ویزا به مدت ۳۰ روز در این کشور اقامت کنند. دریافت ویزای تجاری چین، به مدت ۱۵ روز به طول خواهد انجامید. هزینه ویزای چین به صورت تجاری، ۳۹۰ دلار است.
 

ویزای چین

۴. ویزای انفرادی چین

این ویزا برگه‌ای است که درون پاسپورت، توسط سفارت چین چسبانده می‌شود. این ویزا طی ۳ روز کاری صادر شده و افراد می‌توانند به مدت یک ماه در کشور چین اقامت کنند. البته این ویزا نوع دیگری دارد که اعتبار آن سه ماه بوده و افراد می‌توانند بین ۱۵ الی یک ماه در چین بمانند. هزینه اخذ این ویزا بین ۱۰۵ تا ۱۳۵ دلار متغیر خواهد بود.

۵. ویزای توریستی چین

همان‌طور که از نام این ویزا برمی‌آید، این ویزا مخصوص گردشگران است. همچنین کسانی که قصد دیدار اعضای خانواده خود را داشته باشند، می‌بایست برای ورود به این کشور ویزای توریستی چین را اخذ کنند. هزینه اخذ این ویزا نیز بین ۱۰۵ تا ۱۳۵ دلار متغیر است.

 

هزینه ویزا چین

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

موارد زیر، از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای کشور چین محسوب می‌شوند.
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • شناسنامه ایرانی
  • دو قطعه عکس تمام رخ و واضح با زمینه سفید در اندازه ۴ در ۶
  • فرم تکمیل شده به منظور اخذ ویزا
  • بلیط و یا مدرک رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به چین
  • داشتن تمکن مالی 

برای دریافت ویزای چین، لازم است تا تمامی مدارک بالا، به زبان انگلیسی ترجمه شده و دارای مهر تائید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باشند. همچنین هر یک از مدارک، نیازمند فرم مخصوص تائید مدرک تکمیل شده به همراه دو سری کپی از هر کدام است. سپس سفارت چین در تهران این فرم‌های تائید مدرک به همراه فرم درخواست روادید را دریافت کرده و در صورت صحت مدارک، طی یک هفته ویزای چین صادر خواهد شد.

 

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله ملاحظه کردید، مدت زمان صدور انواع ویزای چین، از سه روز تا ۳۰ روز کاری متغیر خواهد بود که البته می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، مدت زمان رسیدگی و صدور ویزا را کاهش دهید. اگر در زمینه اخذ ویزای چین و همچنین سفر به این کشور تجربه‌ای دارید، آن را با ما و سایر کاربراناوای خزربه اشتراک بگذارید.  
منبع:ستاره
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: