دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
رئیس محیط زیست میاندرود اعلام کرد
اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستاهای میاندرود/ برنامه‌ریزی برای 500 نفرساعت آموزش محیط زیست در مدارس میاندرود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا را به عنوان پایلوت از روز شنبه در یکی از روستاهای این شهرستان آغاز می‌کنیم تا با فراگیرشدن آن، کمک بزرگی برای کاهش پسماند شهرستان و استان باشد.

سید محمود هادیان امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در میاندرود با اعلام اینکه سال گذشته طی ماه‌های دی و بهمن، 250  نفرساعت آموزش محیط زیست در مدارس این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش انجام شده است، از بستن تفاهمنامه همکاری در سال جدید خبرداد که هفته آینده انجام خواهد شد و در نظر دارند که 500 نفرساعت آموزشی در حوزه محیط زیست، با حضور کارشناسان این حوزه در مدارس میاندرود اجرا ‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی محیط زیست با موضوعات پسماند، تفکیک زباله و همچنین تنوع زیستی است، اظهار امیدواری کرد همانطور که قول داده بودیم، به دنبال آن هستیم که میاندرود به شهرستان محیط زیستی تبدیل شود.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستاهای میاندرود/ برنامه‌ریزی برای 500 نفرساعت آموزش محیط زیست در مدارس میاندرود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ می‌گوید: این موضوع را در روستاها خواهیم داشت و باید فراگیر شود، لذا با حمایت فرمانداری، شهرداری، دهیاری، مردم و اداراتی مانند آموزش و پرورش که همراه ما هستند این موفقیت حاصل می‌شود.

هادیان با بیان اینکه اگر آموزش به‌درستی انجام شود نتایج خوبی را خواهیم داشت؛ افزود: عمدتا بحث تفکیک زباله از مبدا برای ما خیلی مهم است، به همین دلیل این برنامه را روز شنبه هفته آینده به عنوان پایلوت در روستای "حَلَمسر" خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان زمستان‌گذران به تالاب‌های مازندران از شکارچیان خواست که در این  زمان دست از شکار بردارند و محیط زیست را همراهی و حمایت کنند.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستاهای میاندرود/ برنامه‌ریزی برای 500 نفرساعت آموزش محیط زیست در مدارس میاندرود

  هادیان بیان کرد: گشت شبانه‌روزی در میاندرود فعال است. محیطبانان در صورت مواجهه با شکارچیان یا اقدام به شکار از سوی آنها، برخورد مطابق قانون انجام خواهند داد و در این زمینه محیط زیست هیچ عذر و بهانه‌ای را قبول نمی‌کند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به ورود جدی در بحث شرکت‌های آلاینده، گفت: به دنبال بازدیدهای مستمر و اخطارهایی که برای این شرکت‌ها داشتیم خوشبختانه برخی از آنها تمکین کردند و اقدامات خوبی انجام دادند اما برخی دیگر همچنان آلایندگی میکروبی دارند که محیط زیست پیگیر وضعیت آنهاست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها