دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
در هر فصلی که فعالیت بدنی داشته باشید، مخصوصا در فصل گرم سال باید توجه زیادی به موضوع از دست دادن آب بدن داشته باشید.

آوای خزر: بدون شک مناسب‌ترین نوع نوشیدنی قبل یا هنگام ورزش نوشیدنی‌ای است که آب مورد نیاز بدن را تامین کرده و از بدن در مقابل دهیدراته شدن محافظت کند. در هر فصلی که فعالیت بدنی داشته باشید، مخصوصا در فصل گرم سال باید توجه زیادی به موضوع از دست دادن آب بدن داشته باشید. بدن انسان به طور طبیعی در هوای گرم تلاش می‌کند با دفع آب از طریق پوست یا همان عرق کردن خودش را خنک کند. با این حال شما ممکن است با توجه به دمای محیط، رطوبت و ویژگی‌‌های خاص فعالیتی که دارید متوجه مقدار تعریق خود نشوید.

هیچوقت برای این که مطمئن شوید بدن شما به آب نیاز دارد منتظر تشنه شدن نباشید. برای سرپا نگه داشتن ماهیچه‌ها هنگام ورزش کردن و جلوگیری از خستگی و بی‌حالی، نوشیدن مایعات کافی قبل، بعد و در هنگام هر گونه فعالیت بدنی ضروری است.

یک روش خوب که می‌تواند بدن را برای هرگونه تمرین خارج از خانه، از پیاده‌روی گرفته تا دویدن، دوچرخه سواری یا تنیس، آماده کند این است که دو ساعت قبل از شروع فعالیت دو فنجان نوشیدنی مصرف کنید تا مطمئن شوید در خارج از خانه بدن شما دچار کم‌آبی نمی‌شود.

هنگام انجام هر فعالیتی سعی کنید هر یک ربع تا بیست دقیقه، دو سه لیوان آب بنوشید تا آب کافی برای ماهیچه‌ها فراهم شده و از دهیدراته شدن بدن جلوگیری شود. اگر قصد دارید یک ساعت پیاده‌روی یا بدنسازی کنید، یک بطری یا قمقمه ۱۶ اونسی (۲ فنجان) آب پر کنید و همراه خود داشته باشید.

نوشیدن مایعات بعد از تمام شدن هر فعالیت فراموش نشود. بهتر است روی این موضوع حساسیت کافی داشته باشید و یک بار قبل از شروع تمرین و یک بار بعد از آن خودتان را وزن کنید. در ازای هر ۵۰۰ گرم آبی که از دست می‌دهید، باید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم آب یا مایعات بنوشید.

برای اغلب فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام می‌شود، همان آبی که از شیر آب پر می‌کنید بهترین گزینه برای نوشیدنی است. اگر فعالیت شما یک ساعت یا بیشتر طول بکشد، آب میوه‌‌ای که با آب رقیق شده باشد یا هر نوع نوشیدنی انرژی‌زا می‌تواند کربوهیدرات و مواد معدنی لازم را جایگزین الکترولیت‌هایی مثل سدیم، پتاسیم و منیزیم کند که همراه با عرق از دست می‌دهید کند.

نوشیدنی‌های ورزشی (انرژی‌زا) انرژی شما را تقویت و تشدید می‌کنند و از این طریق موجب بهبود عملکرد جسمانی می‌شوند. در واقع این نوشیدنی‌ها طوری تهیه شده‌اند که به سرعت کمبود مایعات را در بدن جبران کرده و قند (گلوکز) مورد نیاز بدن را در خون  به چرخش درمی‌آورند.

قبل از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا حتما برچسب روی محصول را مطالعه کنید تا ببینید کدامیک ار آن‌ها بیشتر مناسب حال و فعالیت شما است. در حالت ایده‌آل، این نوشیدنی‌ها باید شامل ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۲۸ میلی‌گرم پتاسیم و ۱۰۰ میلی‌گرم سدیم در هر یک فنجان شوند. کربوهیدرات‌های موجود در این نوشیدنی‌ها که متشکل از گلوکز، ساکروز و فروکتوز هستند به آسانی و به سرعت جذب می‌شوند.

اغلب نوشیدنی‌های انرژی‌زا به خوبی رقیق شده‌اند و نسبتا حاوی کالری کم‌تری هستند. اگر نگران مقدار کالری اضافه شده به این نوشیدنی‌ها هستید، کمی آن‌ را با آب رقیق کنید یا داخل یک ترموس حاوی یخ بریزید.

مایعات یک عنصر حیاتی برای کمک به عملکرد ماهیچه‌های شما هنگام انجام هرگونه فعالیت بدنی هستند اما علاوه بر آن، نقش قند خون را در این مورد نباید نادیده بگیرید. بهتر از یک ساعت قبل از شروع ورزش و فعالیت بدنی یک میان وعده سبک حاوی حداقل ۱۰۰ کالری مصرف کنید. مواد مغذی که از میان وعده دریافت می‌کنید به عملکرد بهتر شما کمک کرده و اجازه نمی‌دهد احساس گرسنگی مانع ادامه فعالیت شما شود. بهترین میان وعده‌ها، هم زمان شامل کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و مقدار کمی چربی می‌شوند. میوه، ماست، آجیل و گرانولا نمونه خوبی از این مواد غذایی هستند.  

انتهای پیام/1000

برچسب ها: نوشیدنی سرد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها