دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مدیر حج و زیارت استان زنجان:
مدیر حج و زیارت استان زنجان، از افزایش دو برابری ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون نام بیش از ۳۴ هزار نفر در سامانه ثبت شده است.

به گزارش آوای خزر، فرامرز بابایی اظهار کرد: بررسی آمار سامانه سماح حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر از استان زنجان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۷ هزار نفر از استان زنجان در این همایش معنوی شرکت‌ کردند، گفت: تعداد ثبت‌نامی‌های امسال در مقایسه با مراسم سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است و ثبت‌نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان به ثبت‌نام زائران از طریق سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: کسانی که در این سامانه نام‌نویسی نکنند، برای آن‌ها ویزا صادر نمی‌شود؛ ضمن اینکه ثبت‌نام در سامانه، استفاده از مزایای بیمه را به‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیمه افراد از جمله مهم‌ترین مسائل محسوب می‌شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، پشتیبانی لازم را ارائه دهد و خدمات پزشکی و کنسولی به افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند، ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مرز خسروی اکنون برای تردد زائران باز است، یادآور شد: زائران توجه کنند ساعت کاری این مرز از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ است و عده‌ای هم از مرز مهران رفت ‌و آمد می‌کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند برای شرکت در راهپیمایی اربعین به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که این گروه‌ها شامل یک تا ۳۸ نفر می‌شود.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها