دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد
اختصاص 5 صدم از اعتبارات هزینه‌ای مازندران به امور بانوان در سال گذشته
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تنها 5 صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای این استان در سال گذشته به امور بانوان اختصاص یافت که شامل بخش کشاورزی و مشاغل خرد خانگی و موفق است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سمیه قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی بانوان فعال و فرهیخته مازندران که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار شد، اشاره‌ای به رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و همچنین جشنواره "روجا" استان داشت.

وی افزود: 19 بانوی مازندران عضو شورای شهر، 232 نفر عضو شورای روستا، 125 نفر دهیار و 4 زن بخشدار هستند همچنین حدود 58 بانوی استان عضو کانون زنان بازرگان و حدود 3000 هزار نفر بافنده فرش هستند که انجمن فرش زنان برای نخستین‌بار هویت و در نمایشگاه بین‌المللی شرکت پیدا کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: صندوق زنان خرد روستایی نیز در راستای فروش محصولات و جامعه هدف فعال است.

قاسمی طوسی بیان کرد: سال گذشته 5 صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به امور بانوان اختصاص یافت و طرح‌های خوبی در بخش مشاغل خانگی، کشاورزی و محیط زیست داشتیم.

وی ادامه داد: رونمایی از اعتبارنامه یکی از سمن‌ها، گزارش جهاد دانشگاهی درباره الگوی نوین مشاغل خانگی، طرح حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست ازجمله مواردی است که در نشست امروز به آن می‌پردازیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در نشست امروز، بانوان توانمند، بخشدار، دهیار، معاون مدیران کل، صنعتگر حوزه شیلات، محیط زیست و گردشگری برگزار شده است.  

وی در پایان از رسانه‌ها خواست که امور بانوان را در موضوعات محوله تنها نگذارند و موضوعات این حوزه را مطالبه‌گری کنند.

در این نشست تعدادی از بانوان فعال اقتصادی به بیان عملکردها، دغدغه‌ها و پیشنهادات و مطالبات خود برای بهبود فعالیت خود پرداختند.

به گزارش آوای خزر، در این نشست طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان روستایی مازندران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دفتر امور بانوان استانداری و طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده و استاندارد در ۵ محصول جهت آموزش زنان روستایی و موضوع تفاهمنامه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در این استان اجرا شده
و تاکنون برای دو محصول گوجه فرنگی و خیار گواهی انطباق صادر شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها