دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درحال حاضر زباله استان در ۲۸ نقطه دپو می‌شود که این مکان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و سال‌هاست که زباله در این اماکن بدون اینکه اقدام خاصی صورت گیرد رهاسازی می‌شود.

 

به گزارش آوای خزر فارس نوشت: زباله مشکل دیروز و امروز نیست و در هر نقطه‌ای مشکلات خود را دارد ولی موضوعی که موجب شده در استان‌های شمالی به‌ویژه استان مازندران بیشتر خودنمایی کند، جدا از طبیعت زیبا، بلاتکلیفی و بهره‌برداری دیرهنگام از پروژه‌هایی  است که برای بهبود وضعیت این مشکل قرار بود اجرا شود.

در هر نقطه از طبیعت استان که وارد می‌شویم دپوی زباله تأثیر خود را برجای گذاشته؛ در برخی شهرها در اطراف ساحل در برخی مناطق نیز در کنار جنگل دپو شده است.

 

 

درحالی‌ طبیعت مازندران غرق زباله می‌شود که عملاً می‌بینیم اقدامات خاصی در این زمینه صورت نگرفته و همچنان تأکید و اصرار بر احداث زباله‌سوز و از آن سو نیز بر مدیریت تفکیک زباله تأکید شده است.

مهم‌ترین خواسته مردم این است تا به این مشکل چندین ساله پایان داده شود و جلوی دپوی زباله در طبیعت مازندران گرفته شود، چراکه یک طرف طبیعت استان، جنگل، طرف دیگر آن دریا با همه زیبایی‌ها و مناطق دشتی و کوهستانی است که در هر نقطه دپو شود، آثار زیان‌باری از خود برجای خواهد گذاشت.

 

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر زباله‌های استان در ۲۸ نقطه دپو می‌شود که این مکان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و سال‌هاست که زباله در این اماکن بدون اینکه اقدام خاصی صورت گیرد، رهاسازی می‌شود.

محمودعلی رکنی با تأکید بر ضرورت مدیریت بحث زباله افزود: باید طرح‌هایی که در این زمینه تعریف شده هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: بحث سامان‌دهی مشکل زباله به‌عنوان اولویت ملی باید درنظر گرفته و تمام ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی روز در این زمینه بکارگیری شود.

 

 

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: در زمینه طرح جامع مدیریت پسماند، ۹ نقطه در استان مازندران تعریف شده که باتوجه به این مشکل، از هر تکنولوژی که بتواند معضل زباله را در استان کاهش دهد، استقبال می‌کنیم.

 

 

رکنی با بیان اینکه نمی‌توان زباله تولید نکرد، اظهار کرد: تأکید ما روی مدیریت یکپارچه و استفاده از تکنولوژی روز است تا شاهد افزایش مشکلات در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها