دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
در گفت‌وگو با رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران عنوان شد
رئیس انجمن اسلامی معلمان و از فعالان سیاسی مازندران با بیان اینکه دو پارامتر مهم انتخابات رقابتی‌بودن و وجود رسانه آزاد است که باید از شعار به عمل تبدیل شوند، می‌گوید: در هر انتخابات باید دو پارامتر اصلی لحاظ شود؛ یکی رقابتی‌بودن و دیگری وجود رسانه آزاد؛ اما نظارت استصوابی معضل بزرگی‌ست که رقابتی‌بودن انتخابات را از مخدوش می‌کند و از سوی دیگر، 90 درصد رسانه یعنی صدا و سیما در دست رقیب سیاسی ما قرار دارد.

نبود انتخابات رقابتی و رسانه آزاد در کشور/ نظارت استصوابی سد راه انتخابات رقابتی

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، "مهدی احمدی فولادی" یکی از فعالان سیاسی اجتماعی استان مازندران است. او به همراه چهار نفر از همراهانش در 17 دی ماه سال 57 یعنی پیش از انقلاب در تحصن فرهنگیان علیه نظام شاهنشاهی در اعتراض به بی‌عدالتی‌های حکومت وقت که در محل آموزش و پرورش ساری (مدرسه شیخ طبرسی فعلی) صورت گرفته بود انجمن اسلامی معلمان را تشکیل داد، تصمیم بزرگی گرفتند و خیلی زود منجر به آغاز فعالیت آنها در انجمن اسلامی معلمان مازندران شد که در حال حاضر 3 هزار و 500 عضو رسمی دارد.

او در بهمن ۵۰ توسط ساواک دستگیر می‌شود از آن زمان تاکنون که 48 سال می‌گذرد؛ فعالیت سیاسی فرهنگی دارد و این فعالیت‌ها آنطور که خود می‌گوید هم با روح و جانش آمیخته شده و هم این انجمن، تاکنون موفق بوده است.
احمدی فولادی به دعوت پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر در دفتر این رسانه حاضر شد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

این فعال سیاسی با اشاره به شرایط امروز و اینکه اصلاح‌طلبان واقعا مظلوم واقع شده‌اند، اظهار می‌دارد: حتی اگر راه را برای ما کاملا ببنندند ولی ما معتقدیم باید پای صندوق رای حاضر شویم و وقتی این اصل را پذیرفتیم آنوقت کاندیداهای مطرح را ارزیابی می‌کنیم و مسلماً بین خوب و خوبتر، "خوبتر" را انتخاب می‌کنیم و بین بد و بدتر هم "بد" را، تا گرفتار بدتر نشویم.

"ما گاهی اوقات در این دوراهی گیر می‌کنیم؛ در انتخابات اخیر نیز وقتی آقای روحانی بین چند کاندیدای دیگر مطرح وارد میدان شد برآورد ما این بود که ایشان بهتر از دیگران است- نه اینکه اصلاح‌طلب است بلکه به ما نزدیکتر است- لذا برای انتخاب شدن ایشان وارد میدان رقابت شدیم. مسئول ستاد روحانی در ساری و مسئول ستاد اصلاح‌طلبان در مازندران بودم".

احمدی فولادی با بیان اینکه ابتدای کار روحانی و در 4 سال نخست به دلیل اعتراضات منطقی که به دولت‌های پنهان داشتند رضایت بیشتری از او داشتیم و امیدوار بودیم، می‌افزاید: به تدریج عوامل مختلفی چون مسئله برادرش و نشست با برخی از گروه‌های قدرت‌دار جناح مقابل سبب تغییر موضع نسبی ایشان شد، البته ما ضمن اینکه نگران هستیم اما دفاع می‌کنیم به این خاطر که شرایط ایجاب می‌کند آقای روحانی چنین موضع‌گیری‌هایی داشته باشد در عین حال انتظار دفاع بیشتری از ایشان برای ارتقای معیشت مردم داریم.

* نظارت استصوابی معضل بزرگ فضای سیاسی ما است

این فعال سیاسی، مشکلات فعلی را ناشی از نظارت استصوابی دانست و اینکه چنین نظارتی احراز صلاحیت می‌کند و تعیین صلاحیت نمی‌کند. اینجاست که افراد توانمندتر و وابسته به تفکر اصلاحات را به دلیل همین نوع نظارت بنا به دلایلی رد می‌کنند. وقتی ما از امثال سید محمد خاتمی و بهزاد نبوی و ..... محروم می‌شویم، مجبوریم به دنبال افراد دیگری باشیم که احتمال رد شدن آنها کمتر است.

وی ادامه داد: نظارت استصوابی دست ما را بسته و معضلی برای حضور فعال ما ‌است این نوع نظارت و تعیین صلاحیت بر اساس ملاک خاص سیاسی باعت شد که جناح اصولگرا صاحب قدرت و ثروت شده و در نتیجه بسیاری فاسد شوند و در این بن‌بست مجبور به حمایت از بعضی اصلاح‌طلبان شویم که قلابی باشند، وقتی 3 هزار کاندیدا در تهران رد می‌شوند و تنها 30 تا 40 نفر می‌مانند آنوقت لیست 30 نفره می‌دهیم، مردم به صرف اعتمادی که دارند به این لیست رای دادند اما وقتی وارد مجلس شدند - غیر از چند نفر - صدایی از آنها درنمی‌آید، و اینها دست ما نیست، حاصل دست نظارت استصوابی است.

"ما نظارت عادلانه را قبول داریم؛ نظارتی که هم برای چپ و راست اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد. اکنون قدرت دست اصولگراست و دستگاه‌های انتصابی همفکر با اینها هستند و دستگاه انتخابی هم که می‌خواهیم انتخاب کنیم باز اصولگراها بزرگترین میدان مانور را دارند؛ در نتیجه در حوزه انتخابات، کاندیداهای درجه 3 و 4 ما باید با کاندیدای درجه یک آنها رقابت کند".

* دخالت‌هایی که مدیریت را فشل می‌کند

احمدی فولادی با بیان اینکه جو عمومی کشور طوری‌ست که دست آقای روحانی در انتصابات بسته است، می‌گوید: اما در سطح استان تا حدودی انتخاب‌هایش ازجمله انتخاب فرماندار و استاندار مورد قبول ماست، عملکرد استاندار مازندران را با توجه به شرایط موجود در حد قابل توجه قبول دارم. اگر شرایط دولت خاتمی بود؛ این نحوه کار مورد قبول ما نبود اما با توجه به شرایط موجود، در دولت اصولگرای روحانی با توجه به تضییقات و فشارهایی که از دستگاه‌های بالاسری وارد می‌شود، برای بنده قابل قبول است.

"مدیرکل آموزش و پرورش – که عملکرد او را نیز در این شرایط نسبتاً قبول دارم - می‌خواهد تغییر مدیریتی در حیطه مسئولیت خود در یک منطقه داشته باشد اما با واکنش نماینده مجلس و سایر مسئولین مواجه شده و به مشکل بر می خورد، بعنوان نمونه برای انتخاب مدیر آموزش و پرورش بابل 6 ماه سرگردان بین نظر موافق - مخالف دو نماینده بود، این دخالت‌ها و فشارها سبب تضعیف قدرت مدیرکل می‌شود، مسئله‌ای که در کشور موجب نگرانی است عدم اجرای صحیح‌ قوانین است. طبق اصل تفکیک قوا هیچ‌قوه‌ای حق دخالت در کار سایر قوا را ندارد"....

"نماینده، ناظر بر کار دستگاه اجرایی باید باشد نه اینکه دخالت کند، این دخالت‌ها سبب فشل شدن آموزش و پرورش می‌شود، در استانداری هم به همین شکل، مدیرکل سیاسی علیرغم میل باطنی استاندار به خاطر مسئله سیاسی جابجا می‌شود اینگونه عزل و نصب‌ها موجب نارسایی و کندی کار می‌شود، وقتی کار به دست کاردان سپرده نمی‌شود و نیروهای کاربلد کنار زده می‌شوند. اوضاع همین است که می‌بینیم".

رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران با بیان اینکه فشار نماینده‌ها برای انتخاب افراد در حوزه آموزش و پرورش تنها به شهرستان خاصی اختصاص ندارد و موضوع مبتلابه همه مناطق است، اظهار می‌دارد: حتی بهترین نماینده مجلس نیز چنین دخالتی دارد، آنها باید بدانند که یک مدیر باید استقلال داشته باشد تا توان خود را به منصه ظهور برساند آنگاه باید انتظار پاسخگویی از او داشته باشیم ، دخالت در کار مدیران پذیرفتنی نیست.

* انجمن اسلامی معلمان، هیچگاه زیر بیرق نمایندگان و یا افراد دیگر نرفته است

این فعال سیاسی با اشاره به اقداماتی که در پیش از انقلاب و پس از آن داشتند، می‌گوید: ما با نظام استکباری مبارزه می‌کردیم، اکنون دغدغه داریم که اینهمه خون‌ها ریخته و جان‌ها فدا شد، ولی ملت ما با اینهمه منابع خدادادی در حالیکه امروز باید از نظر رفاه و معیشت سرآمد مردم جهان باشد درگیر فشارها و مشکلات اقتصادی و معیشتی سخت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود "انجمن اسلامی معلمان" را به‌عنوان یک حزب اصلاح‌طلب، قوی‌ترین تشکل اصلاح‌طلب مازندران می‌داند که 3 هزار و 500 عضو رسمی در 22 شهرستان و منطقه دارد. این تشکل هیچوقت حتی در سخت‌ترین دوره هم دست از تلاش برنداشته و پیوسته فعالیت داشت.

احمدی فولادی می‌گوید: اگرچه فشارهایی بر این تشکل وارد می‌شود اما هیچوقت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکردیم، بلکه در چارچوب قوانین و مرامنامه فعالیت داریم و با قدرت و قوت به کار خود ادامه داده و نقش مشورتی خود را نیز اعمال می‌کنیم.

*  2 پارامتری که برای انتخابات لازمند

این فعال سیاسی درباره فضای انتخاباتی حال حاضر می‌گوید: هر انتخابات باید دو پارامتر اصلی داشته باشد؛ یکی رقابتی‌بودن است که اگر نباشد مسلما حضور و مشارکت مردم و سیاسیون کم رنگ می‌شود اما این اصل رقابت را نظارت استصوابی تا حد بسیار زیادی از اصلاح‌طلبان گرفته است در صورتی‌که براساس پارامتر رقابتی‌بودن، باید به ما اجازه بدهند که نماینده مورد نظر خود را خود انتخاب کنیم.

"ما می‌خواهیم در جامعه اصلاحات ایجاد کنیم، به هیچ وجه فرد فاسد هم انتخاب نمی‌کنیم. اگر بتوانیم نماینده دلخواه خود را انتخاب کنیم آزادی عمل و انگیزه فعالیت بیشتری در جامعه خواهیم داشت".

پارامتر دوم نیز وجود رسانه‌های آزاد است که باید به صورت عادلانه در اختیار همه جناح‌ها باشد نه اینکه 90 درصد کار اطلاع‌رسانی در اختیار جناح خاص باشد و از آن 10 درصد نیز تنها درصد اندکی برای اصلاح‌طلبان باشد ضمن اینکه نظارت استصوابی هم بالای سر داریم! با این وضعیت معلوم است که باز هم مجلس فعلی و حتی بدتر از آنرا خواهیم داشت، اگر نماینده مجلس در شرایط عادلانه انتخاب شود و انتخاب کاندیداها آزاد باشد، آنوقت مجلس واقعی چهره خود را نشان خواهد داد

وی با بیان اینکه ما همواره نگران تعیین صلاحیت‌ها هستیم ابراز امیدواری کرد که نظارت استصوابی عادلانه‌تر شود، نیروهای اصلاح‌طلبی که توانایی بالقوه دارند در کشور و ازجمله مازندران کم نیستند، و ما می‌توانیم چند کاندیدای خوب برای نمایندگی مجلس در شهرستان‌ها گزینش کنیم اما نگران رد صلاحیت آنها هستیم و این وضع عادلانه و خوب نیست. متاسفانه اصلاح‌طلبان همواره مظلوم واقع می شوند.

"جناح راست زمینه خود را توسط شورای نگهبان مساعد می‌بیند لذا بی‌دغدغه فعالیت می‌کند. ولی ما نگرانیم که آیا گزینه ما تایید صلاحیت می‌شود، تا آن فرد از فیلتر شورای نگهبان عبور کند فرصت را از دست می‌دهیم اما جناح مقابل تبلیغات خود را از هر زمان که اراده کرد آغاز می‌کند و فرصت هم دارد، این شرایط واقعا عادلانه نیست".

وی بیان می‌دارد: ما هیچ راه برون‌رفتی برای این معضلات و مشکلات فعلی جز صندوق رای نمی‌شناسیم. بنابراین به هر شکل ممکن پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنیم و امیدواریم این نظارت‌ها عادلانه باشد و به اصلاح‌طلبان فرصت داشتن کاندیدا و رقابت سالم و منطقی را بدهند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه ما نظام را دوست داریم و برای آن تاوان سختی دادیم، می‌گوید: انقلاب اسلامی حاصل عمر امام و خون شهداست، خیلی بیشتر از مدعیان(اصولگرایان)، نظام را دوست داریم و برای پیشرفت آن می‌خواهیم که فرصت بیشتری به افراد نخبه بدهند، دلگرمی برای کشور ایجاد کنند. باید در انتخابات رقابتی وارد شویم و پای صندوق بیاییم زیرا هر یک رأی، یک پله برای تثبیت نظام در دنیاست.

* مسئولان، اعتقادی به تحزب ندارند

احمدی فولادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سطح کشور بسیاری از مسئولان اعتقادی به تحزب ندارند، تصریح کرد: به دلیل این عدم اعتقاد نه‌تنها مسئولان کمک مالی به احزاب ندارند بلکه مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، از طرفی مسئولیت در احزاب هزینه‌دار است و این دو عامل سبب شده که افراد، کمتر به سوی تحزب می‌آیند.

"وجود احزاب سبب تثبیت نظام و انتخاب انسان‌های شایسته برای کارگزاری در نظام می‌شود، اما در این میان، انجمن اسلامی تاکنون روی مرز خود راه رفته است و با رعایت قانون اساسی حرکت کرد.

* وجود اختلاس‌ها از نبود نظارت‎هاست

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید ملجا و پناهگاه و مرکز تظلم‌خواهی مظلوم باشد، گریزی به وضعیت اقتصادی زد و گفت: اگر می‌شنویم که معاون اجرایی قوه قضاییه، مدیرکل دادگستری فلان استان، شخصی که دستور فیلتر تلگرام را داده است، به دلیل اختلاس بازداشت شده‌اند؛ اینها قلب ما را جریحه‌دار می‌کند، چون نظام را دوست داریم، نمی‌خواهیم این بحث‌ها باشد، دلیل چنین وضعیتی، نبود نظارت است.

"اگر مسئولی از مافوق خود حساب ببرد (فرد مافوق واقعاً مدیری سالم و پاکدست و لایق باشد) دست به خطا و جنایت نمی‌زند. اقتصاد مملکت ما بخاطر اینهمه اختلاس نابود شد و دلیل آن هم عدم وجود نظارت عادلانه است، البته حرکت‌های قوه قضائیه فعلاً امیدوارکننده است. اما امید و انتظار این است که این روند برخورد با اختلاسگران و بیت‌المال با همین سرعت و بلکه بیشتر ادامه داشته باشد و مردم این برخوردها را ببینند و باور کنند،جای امیدواری‌ست که شاهد شکوفایی در اقتصاد کشور باشیم. و بزرگترین سرمایه یک حکومت که اعتماد مردم است برگردد.

 انتهای پیام/۱۰۰۱

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها