دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
شهرداری ساری گفت: در بسیاری از مسائل از شورا مشورت می‌گیرم اما برای نیروهای شهرداری تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم.

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس ، جلسه پنجاه و هفتم شورای اسلامی شهر ساری در تالار جلسات ساختمان جدید شورا در حالی برگزار شد که علی‌اکبر ذلیکانی یکی از اعضای شورا غایب جلسه امروز بود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای جلسه اظهار کرد: خروجی هر جابه‌جایی در شهرداری باید نفع عمومی داشته باشد.

علیجان شمشیربند با بیان اینکه مطمئناً با شروع کار شهرداری یارگیری و جابه‌جایی اثر مثبت خود را خواهد گذاشت، افزود: شهردار باید از تجربیات مدیران گذشته شهرداری با حفظ حرمت از آنها استفاده کند زیرا این مدیران سرمایه اجتماعی ما محسوب می‌شوند همانطور که مدیران فعلی سرمایه آینده شهر هستند.

وی تصریح کرد: برای جابه‌جایی و ساماندهی نیروها در شهرداری وقت کافی صرف شده و حال شهردار باید به پروژه‌هایی که نیمه‌تمام مانده، بپردازد و کاری برای مردم انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه شهردار به مناطق الحاقی توجه ویژه کند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مناطق الحاقی به ما تحمیل شد و این پیشنهاد شورا و شهرداری نبود بلکه پیشنهاد از وزارت کشور بود؛ این مناطق جزو شهر ساری هستند ولی تاکنون در این مناطق اتفاقی نیفتاده است.

شمشیربند ادامه داد: در مناطق الحاقی خدمات ویژه، فضای سبز، فضای آموزشی و خدمات شهری وجود ندارد و تنها شهرداری زباله آن مناطق را جمع می‌کند.

وی بیان کرد: ما امین شهردار هستیم و به شهردار مشاوره خواهیم داد و شهردار هم اعلام کرده که تحت تأثیر هیچ فشاری قرار نخواهد گرفت.

* بلاتکلیفی ۱۴۰ راننده استیجاری

در ادامه دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: ۱۴۰ راننده استیجاری شهرداری ۵ ماه حقوق نگرفتند و باید تکلیف‌شان مشخص شود.

فرامرز نقیبی افزود: اگر غرض و مرضی در کار نباشد، یک سوت بزنند و همه ماشین‌ها بیایند و بگویند برای چه کسی سبزی می‌خریدند و بچه چه کسی را مدرسه می‌بردند.

وی تصریح کرد: تعیین و تکلیف کردن وضعیت راننده‌های استیجاری کاری ندارد، با یک تلفن می‌شود وضعیت آنها را مشخص کرد، ۴ ماه است که نمی‌توانید یک نامه را پیگیری کنید، ای کاش شورا هرگز تشکیل نمی‌شد، شورا مشکل مردم را حل نکرد بلکه گره کار مردم را روز به روز بیشتر کرد.

* هزینه عمرانی در ۶ ماه اول بسیار پایین است

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری عنوان کرد: در ۶ ماه اول یک ناهمخوانی بین درآمد شهرداری و پیش‌بینی برنامه عملیاتی کاملاً وجود دارد و پروژه‌هایی که قرار بود در ۶ ماه اول متناسب با بودجه، کلنگ‌زنی یا افتتاح شود ناهمخوانی مشخصی وجود دارد و ۶ ماه است که هزینه جاری می‌کنیم و هزینه عمرانی بسیار پایین است.

* روستاها داوطلب برای شهر شدن نبودند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: یکی از ضعف‌ها در مسائل شورا دولت و و نمایندگان هستند که نمی‌خواهند شورا را به‌عنوان یکی از رکن‌های اساسی قانون اساسی در متون مردمی قبول کنند، شورا در پیگیری مسائل اصلی جدی باشد، گاهی اوقات گویی شورا قهوه‌خانه‌ای است که کارهایی در آن انجام می‌شود.

سیدعلی آقامیری با بیان اینکه روستا‌ها داوطلب برای شهر شدن نبودند، گفت: مردم پشیمان هستند.

* تشکیل کمیته ساماندهی طلبکارها

در ادامه شهردار ساری گفت: در بسیاری از مسائل از شورا مشورت می‌گیرم اما تصمیم نهایی برای نیروهای شهرداری را خودم خواهم گرفت.

عباس رجبی ادامه داد: پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری یکی از مواردی بود که بسیار پیگیر بودم و استاندار نیز همکاری خوبی در این زمینه داشت و کمک به نیروگاه زباله‌سوز ساری از ۳۰ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و وزیر کشور نیز ۳۰ میلیارد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کرد که سرجمع ۷۰ میلیارد تومان برای نیروگاه زباله سوز ساری در سال جاری اعتبار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه زباله‌سوز ساری ۴۲ درصد در ابنیه، ۲۲ درصد در نصب تجهیزات پیشرفت داشته و ۶۶ درصد نیز ورود تجهیزات در محل زباله‌سوز داشتیم که تمامی تجهیزات در داخل کشور تأمین می‌شود و تمام توان خود را در به اتمام رساندن آن خواهیم گذاشت.

شهردار ساری بیان کرد: پروژه پل تا پل را شروع کردیم که یک هزار و ۳۰۰ متر بازگشایی آن انجام شده و حدود ۱۵۵ پلاک مانده که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای بازگشایی نیاز است.

رجبی به پارک بانوان اشاره کرد و گفت: جلوی کار پروژه پارک بانوان را گرفتیم زیرا فاز دوم برق‌رسانی قرارداد قانونی نداشت، باید مناقصه برگزار شود و کار شروع شود.

وی با بیان اینکه به همه طلبکاران شهرداری باید پول پرداخت شود، خاطرنشان کرد: کمیته ساماندهی طلبکارها تشکیل شده و تمامی اسناد در این کمیته بررسی و بعد پول پرداخت می‌شود.

شهردار ساری به وضعیت راننده‌های استیجاری شهرداری اشاره کرد و گفت: تعداد ماشین‌ها را بررسی کردیم، قرداد آنها ۲ ماه است که تمام شد و در قرارداد جدید حق و حقوق آنها را در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار